Vier personen gewond nadat paarden op hol slaan door scooter

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Nieuwsredactie

Vier personen gewond nadat paarden op hol slaan door scooter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-08-21 11:36

VR Press
Algemeen

Afbeelding
Foto door Marjo

Op woensdagmiddag 25 augustus zijn vier personen gewond geraakt nadat de paarden waar ze op reden op hol sloegen.
De vier slachtoffers maakten deel uit van een paardrijles op straat van manege Berestein in Den Haag.
Het eerste slachtoffer dat viel was op de Lozerlaan, vlakbij de manege.
Alle vier de slachtoffers moesten naar het ziekenhuis worden vervoerd.
Voor het incident waren vijf ambulances en de OvD-G gealarmeerd.

Lees het volledige bericht en de update op de site van VR Press.

Afbeelding

vandeshetjes

Re: Vier personen gewond nadat paarden op hol slaan door scooter

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-21 12:24

Tja, vreselijk, dit is mss helaas het nieuwe "normaal", ik ben laatst lastiggevallen door 2 gasten op een scooter, die mij met soort van balletjes beschoten, ik was met de sulky met mijn mini. Niet meer in de middag op pad op bepaalde plekken, dat is voor mij duidelijk.
Hopelijk valt het allemaal mee, de schrik blijft erin, bij mij tenminste wel.

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-21 14:06

kiki1976

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-21 16:15

wat een aso´s rijden er toch op de weg.

Maar helaas zie je het overal en lijkt wel steeds erger te worden.
Trekkers met een kieper erachter die zonder vaart te verminderen voorbij scheurt of even uitwijkt zonder gas terug te nemen door de berm stuitert.
Maar ook brommers, auto´s, vrachtwagens die vlak langs je heen scheuren zonder maar enige afstand te behouden.

Laatst hadden we een motor rijden die iedere keer langs kwam rijden (model herrie fiets met zwaar geluid) en steeds vlak naast ons hard optrekken (expres). Gelukkig brave paarden dus na 3x!! het geprobeerd te hebben was de lol eraf

Juut

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-21 17:17

En bedankt... -O-

Denk zelf dat dit iets is van al veel langer... 20 jaar geleden al scooters gehad die dicht op mijn paard bleven en maar gas geven. Draaide Ascot zn oor nog niet voor om, dus dat was meteen klaar. Paar jaar daarna een boer met tractor, die kort achter mij en mederuiter gas bleef geven. Gevolg: beide paarden op de achterbenen in het bloemenveld. Mederuiter was een beginner, het was puur geluk dat ze bleef zitten. Boer van de bloemenveld zag het allemaal gebeuren, vertelde dat hij het gedrag ook niet snapte. Boer van de tractor zou notabene zelf paarden hebben }:0

Met mijn huidige pony nu juist paar heel positieve ervaringen gehad, waarbij tractors ons verschillende keren echt ruimte gaven +:)+ Probeer ik zelf juist altijd tractors ruimte te geven, maar soms is het niet anders.

Dorine92

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-21 09:21

Hier laatst ook. We reden op een stuk weg waar, doordat er aan de andere kant van de weg auto’s geparkeerd stonden, niet gepasseerd kon worden. Had een heel jong meisje mee op rit, ik reed voorop. Achteraf hoorde ik van haar dat de Dodge die van achteren aan kwam rijden, en even moest wachten tot er plek was om ons te passeren, zowat achterop het paard zat. Er kwam ons ook nog een auto tegemoet, dus de auto achter ons kon ons na de versmalling eigenlijk ook niet voorbij, omdat hij dan op de weghelft van de tegemoetkomer zou belanden, en deze dus zou aanrijden. Maar de driftkikker zag blijkbaar toch een gat en wilde ons/onze paarden expres laten schrikken of op hol laten slaan, gaf naast ons zo hard gas dat de straatstenen nog net niet eruit vlogen, giga herrie, enorm slippen, gillende banden, en de tegemoetkomer moest ook vol op de rem om een botsing te voorkomen. Gelukkig keken mijn paarden echt zo van.. oké.. loser :Z maar vraag me af, als mijn paarden niet 300% bomproof zouden zijn, en er dus wél mensen (het kleine kindje of ik) zwaargewond of dood zouden zijn, hoe stoer zulke gasten zichzelf dan nog vinden. Maargoed, in dat geval zou ik ook geen ritten organiseren, sterker nog, dan zou ik zelf ook niet de weg op gaan. Je kan er tegenwoordig niet op vertrouwen dat mensen normaal doen

Sidera

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-21 09:34

kiki1976 schreef:
wat een aso´s rijden er toch op de weg.

Maar helaas zie je het overal en lijkt wel steeds erger te worden.
Trekkers met een kieper erachter die zonder vaart te verminderen voorbij scheurt of even uitwijkt zonder gas terug te nemen door de berm stuitert.
Maar ook brommers, auto´s, vrachtwagens die vlak langs je heen scheuren zonder maar enige afstand te behouden.

Laatst hadden we een motor rijden die iedere keer langs kwam rijden (model herrie fiets met zwaar geluid) en steeds vlak naast ons hard optrekken (expres). Gelukkig brave paarden dus na 3x!! het geprobeerd te hebben was de lol eraf

Echt ZO asociaal -:(-
Motorrijders willen zelf toch ook niet van de weg gedrukt worden oid...

Heb het overigens ook wel eens andersom gehad, dus hele harde motor geluiden met onregelmatig getik die respectvol achter mij bleef rijden (toen met wagen) terwijl mijn paardje zich daardoor opgejaagd voelde. Toen wilde ik juist heel graag dat ie ons zou inhalen. Blijft lastig dat veel mensen totaal geen "paardentaal" spreken.

Iig beterschap voor de berestein ruitertjes en de juf