Rowan S. mogelijk de cel in voor paardendiefstal

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Nieuwsredactie

Rowan S. mogelijk de cel in voor paardendiefstal

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-08-21 14:15

Omroep Brabant
Algemeen
Ingezonden door Duo penotti
Afbeelding
Foto door Marjo

Rowan S. die al eens werd veroordeeld voor het ontvoeren van zijn baby Hannah, moet mogelijk opnieuw de cel in. De man zou volgens de officier van justitie tien maanden gevangenisstraf en twaalf maanden rijontzegging moeten krijgen, onder meer omdat hij zeker drie paarden zou hebben verduisterd.

De rechtbank in Den Bosch boog zich maandagmiddag over deze zaak. De nu 29-jarige verdachte werd in mei 2019 aangehouden op een recreatiepark in Oost-, West- en Middelbeers. Hij zou hebben geholpen bij het doorverkopen van paarden, maar betaalde de eigenaars geen cent terug. Rowan gaf steeds andere namen op bij zijn handel.

Lees het volledige bericht op de site van Omroep Brabant.

Gerelateerde berichten:
[VN] Man opgepakt voor verduistering paarden
[VN] Drie paardeneigenaren slachtoffer van oplichting
[VN] Paardendief Rowan S. brengt paard terug
[VN] Ook derde verdwenen paard getraceerd, maar nog niet terug

Dreamboy

Re: Rowan S. mogelijk de cel in voor paardendiefstal

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-21 15:21

Die gevangenisstraf kan ik begrijpen. Maar hoezo rijontzegging? Bovendien wordt het sowieso al lastig auto rijden als je in de bak zit.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-21 15:36

Dreamboy schreef:
Die gevangenisstraf kan ik begrijpen. Maar hoezo rijontzegging? Bovendien wordt het sowieso al lastig auto rijden als je in de bak zit.

Waarschijnlijk voor iets anders dat hij gedaan heeft, rijden onder invoed of zo.

Boras

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-21 15:38

Dreamboy schreef:

Hij hoeft van het OM niet zo lang de bak in (10 maanden) als de rijontzegging duurt (12 maanden). Bovendien wordt er door de rechter misschien helemaal geen of een kortere gevangenisstraf opgelegd of een (gedeeltelijke) voorwaardelijke gevangenisstraf. Of misschien hij heeft al een deel in voorarrest uitgezeten. Verklaringen genoeg :)

Een rijontzegging lijkt me niet gek als je met de auto met hoge snelheid op een gedupeerde bent ingereden en je daarna niet om dat slachtoffer bekommerd hebt. Deze aanvulling staat in het bronartikel van Omroep Brabant.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-21 15:39

Boras schreef:
Dreamboy schreef:

Hij hoeft van het OM niet zo lang de bak in (10 maanden) als de rijontzegging duurt (12 maanden). Bovendien wordt er door de rechter misschien helemaal geen of een kortere gevangenisstraf opgelegd of een (gedeeltelijke) voorwaardelijke gevangenisstraf. Of misschien hij heeft al een deel in voorarrest uitgezeten. Verklaringen genoeg :)

Een rijontzegging lijkt me niet gek als je met de auto met hoge snelheid op een gedupeerde bent ingereden en je daarna niet om dat slachtoffer bekommerd hebt. Deze aanvulling staat in het bronartikel van Omroep Brabant.

Ah, dan is een jaar rijontzegging nog weinig. Bedankt voor de aanvulling.

Dreamboy

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-21 15:57

Boras schreef:
Dreamboy schreef:

Oke, dat had ik even gemist. Dan is het duidelijk. Alleen had de gevangenis straf wel wat langer gemogen dan.

Jet

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-21 16:41

Als het goed is gaat dat jaar rijontzegging in na de gevangenisstraf. Ik ben eigenlijk nog wel benieuwd of alle 3 paarden nog gevonden zijn.

different1

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-21 16:57

Lekker ventje wel... >;)

Boras

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-21 17:46

Jet schreef:
Als het goed is gaat dat jaar rijontzegging in na de gevangenisstraf.

Bedankt voor de aanvulling, dat wist ik nog niet :)

Ik heb het even opgezocht:

Wegenverkeerswet:

Artikel 180 lid 7: ontzeggingstermijn verlengd met tijd dat veroordeelde van vrijheid is beroofd

Is een veroordeelde van zijn vrijheid beroofd en loopt in die periode de termijn van een ontzegging van de rijbevoegdheid, dan wordt de termijn van de ontzegging verlengd met de tijd dat de veroordeelde van zijn vrijheid is beroofd. Het is uitdrukkelijk de bedoeling van de wetgever dat de straf van ontzegging van de rijbevoegdheid niet wordt geabsorbeerd door een periode waarin de veroordeelde daar geen effect van ondervindt.

anjali

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-21 17:47

Hij zou ook ergens een proefrit met een auto (een grote,geschikt voor trekken van paardentrailers) gemaakt hebben en daarmee vandoor zijn gegaan.

Benfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-21 18:37

Waarom dan niet een totale rij-ontzegging? Waarom mag deze man autorijden als hij al bewezen heeft niet veilig te zijn hiermee? Naja.

janna

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-21 20:02

.