Bokt community

De pony van ynskek.
Deze maand in vraag het teamlid: moderator ynskek. Je kent haar naam misschien wel van de Secret Santa Surprise-topics, maar wie is Ynske nu eigenlijk? Wat is er zo leuk aan amigurumi? Wat vindt ze het leukst aan teamlid zijn? En blundert ze wel eens? Hieronder lees je het.
* Hoe lang ben je al teamlid?
Ik ben halverwege januari 2020 begonnen als moderator, nu dus 1,5 jaar geleden
* Wat is het leukst aan teamlid zijn?
Als mod op Algemeen 1 vind ik het leuk om te zien hoe het grootste deel van de gebruikers echt open staat om binnen een discussie alle kanten van het onderwerp te bekijken en ook te bespreken en hierin ook open staan om naar elkaar te luisteren. Hierin vind ik het mooi dat gebruikers onderling elkaar in de basis ook aan durven te spreken als iemand naar hun mening te ver gaat.
* Wat is je grootste blunder?
Ik heb wel eens een reactie bij een TeM bedoeld voor het moderatorteam naar de gebruiker gestuurd die de TeM geplaatst had. Moet ik ook wel bij zeggen dat ik deze reactie niet zo tactisch verwoord had. Is uiteindelijk wel goed gekomen maar handig was het niet.
* Kan je omschrijven hoe een dag als moderator eruit ziet?
Iedere dag is anders en dat maakt het denk ik ook wel heel leuk. Over het algemeen probeer ik door de dag heen bijgelezen te blijven in een aantal topics en op de teamfora. Mocht ik iets tegen komen waar gelijk op ingesprongen moet worden kijk ik of dat iets is wat ik gelijk kan doen of dat het iets is dat binnen het team besproken moet worden. Voor sommige dingen is het handiger om het via de laptop op te pakken en andere dingen gaan voor mij via mijn mobiel even makkelijk.
* Ben je ook wel eens op Bokt als gewone gebruiker? Oftewel: is Bokt voor jou alleen "werk" of ook nog wel leuk tijdverdrijf?
Ik ben in een beperkt aantal topics ook nog wel als gewone gebruiker aanwezig al zijn de afgelopen maanden wel hectisch geweest waardoor ik niet overal mee praat waar ik dat vorig jaar nog wel deed.
* Welke gebeurtenis op Bokt is jou altijd bijgebleven?
Het ziekbed en overlijden van Roby (Bokker Quera) is iets wat mij geraakt heeft en ook altijd bij zal blijven. Met name haar kracht, instelling en kijk op het leven vind ik nog steeds heel bijzonder.

Het paard van ynskek. Foto door Marlies Trap Fotografie.
* Je doet werk voor een paardenforum. Wat is jouw relatie met paarden?
Ik heb zelf een paard en een pony staan, waarbij de pony na jaren manege werk bij ons met pensioen mocht. Zij is inmiddels 25 en staat merendeel van de tijd lekker op de wei te genieten. Af en toe nog wat longeren of een lekkere wandeling.
Mijn paard is inmiddels ook alweer 17, wil nog steeds graag voor je werken en loopt dan ook nog zeker 4x per week onder het zadel. Met name dressuur, en ook nog als we de mogelijkheid hebben de wedstrijdring in.
Naast mijn eigen paarden jureer ik ook nog voor zowel de FNRS als de KNHS. Ik ben hierbij bevoegd voor alle dressuur- en springproeven van de FNRS en bij de KNHS voor de bixie en het BB t/m L2 dressuur.
* Hoe ben je op het idee gekomen om Secret Santa Surprise te gaan organiseren? En wat komt daar allemaal bij kijken?
Secret Santa Surprise is opgezet door bokker Dott. Bij het eerste jaar heb ik aangeboden om haar te helpen en dat ben ik blijven doen. Na een aantal jaar heeft Dott aangegeven dat zij wilde stoppen en M_D_H en Rebecca aangeboden om mee te helpen met de organisatie. Inmiddels is Rebecca hiermee gestopt en heeft Donna89 zich bij ons gevoegd binnen de organisatie.
De 2020 editie was alweer het zevende jaar. De opzet is al jaren het zelfde al kijken we wel voor iedere nieuwe editie nog even terug op de voorgaande edities en bekijken we of we nog iets bij willen schaven.
Begin september wordt het topic geopend waarin men zich aan kan melden tot 1 oktober. Bij 100 aanmeldingen openen wij een reservelijst aangezien ervaring leert dat er ook altijd wat afvallers zijn. Daarna hebben we de tijd om de verdeling van de lootjes te maken. Dit is ieder jaar weer een grote puzzel. In de eerste week van november krijgt iedere deelnemer een lootje en dan kan het grote "stalken" beginnen, waarbij de deelnemers de posts van hun lootje door gaan spitten om een zo leuk mogelijk pakket te maken.
Het is ieder jaar weer een feest om te zien wat voor leuks iedereen er van gemaakt heeft.
* In het zomerbaby's-topic heb je geschreven dat je pas bevallen bent middels een keizersnede (Gefelicteerd!
). Hoe heb je dat ervaren? En hoe combineer je het moederschap met je werkzaamheden voor Bokt?Dank je wel voor de felicitatie
. Ik ben inderdaad via een geplande keizersnee bevallen op 7 juli en de kleine doet het heel goed. In de eerste twee weken heb ik me wat afzijdig gehouden van de moderatortaken van Bokt, ook omdat alles nog zijn plek moest vinden (en ik niet achter de computer kon zitten). Wel heb ik geprobeerd meegelezen te blijven en op de teamfora input te geven waar ik dat kon. Inmiddels begin ik steeds weer meer te kunnen en kan ik ook weer beetje bij beetje meer achter de pc en kan ik steeds weer wat meer oppakken waar dat nodig is.
Een haakwerkje, gemaakt door ynskek.
Het moeilijkste op dit moment is dat ik mee zo rustig mogelijk moet houden en vooral niet te veel of te lang achter elkaar dingen moet willen doen. Stilzitten is alleen niet echt aan mij besteed

* Je bent ook actief in het Amigurumi-topic. Wat is er zo leuk aan haken? Hoe ben je ermee begonnen?
Zoals ik net schreef is stilzitten niet echt aan mij besteed. Een paar jaar terug heb ik van een kennis de basis steken van het haken geleerd en Youtube is je beste vriend wat dat betreft en zo ben ik steeds meer verschillende patronen gaan ontdekken. Ik moet wel eerlijk bekennen dat ik het bij dekentjes en andere platte projecten houd. Het leuke vind ik dat je op deze manier dingen in huis kan hebben zonder dat je het bij iedereen tegen kan komen.
* Wat wil je nog kwijt aan de Bokkers?
Wees vriendelijk en open naar elkaar toe. Een positieve open instelling komt iedereen ten goede