Bokt community

De wilde paarden op het eiland vlakbij het huis Guinevere.
Augustus is de maand van vakanties, maar ook weer van terug naar school/werk. Net als ten tijde van het vorige doorgeefstokje, is het weer nog niet om over naar huis te schrijven. Er zitten mooie dagen bij, maar helaas ook nog steeds natte. Voor het laatste doorgeefstokje van deze maand heeft Annash Guinevere gevraagd. Wil je weten waarom Guinevere zich een x-aantal jaar geleden op Bokt registreerde? Of wat ze allemaal beleeft in de USA? Hieronder lees je het.
1. Waarom heb je je x-jaar geleden geregistreerd op Bokt?
Jeetje, dat is alweer 18 jaar geleden! Toen ik naar de universiteit ging moest ik stoppen met rijden en ik miste het rijden en alles daaromheen ontzettend. Dankzij Bokt kon ik toch deel blijven uitmaken van de paardenwereld.
2. Wat is het eerste bericht dat je hebt geplaatst op Bokt?
Even in een spoiler omdat het over het plot van The Horse Whisperer gaat:
Citaat:Spoiler:
Het is al weer een tijd geleden dat ik de film heb gezien, maar het boek is inderdaad heel anders ... lang niet zo zoetsappig!
Er wordt vrij veel tijd besteed aan de relatie tussen Grace's moeder, Annie en de horsewhisperer. Annie wil bij hem blijven, maar hij zegt dat het niet kan vanwege Grace. Als Grace erachter komt flipt ze echt helemaal... ze racet weg op Pilgrim (was nog gevaarlijk voor het arme dier ook) omdat ze een huisje ofzo in brand wil steken. Ondertussen is iedereen al naar d'r op zoek. Voor ze bij het huisje komt wordt ze onderschept door een kudde wilde paarden. Pilgrim vecht met de hengst en dan komt de horsewhisperer. Hij redt de verliezende Pilgrim van de hengst en offert zich dan op voor de ogen van Grace... hij had zo opzij kunnen stappen, maar laat de steigerende hengst op zich neer komen. (Wat mij zeer traumatisch lijkt voor Grace). Annie is inderdaad zwanger, ook al dacht ze geen kinderen meer te kunnen blijven. Ze blijft uiteindelijk samen met haar man, maar biecht wel alles op.
3. Op een schaal van 1 tot 10, hoe beschamend zijn je oudste berichten?
Even snel gekeken en het valt mee. Ik was de ergste penny fase al voorbij. Een 3 ofzo?
4. Waar kunnen wij je van kennen op Bokt?
Haha ik denk eigenlijk dat de meeste Bokkers mij niet kennen. Mijn grootste ‘claim to fame’ is dat ik per toeval het 100 miljoenste Bokt bericht heb geplaatst.
5. Wat betekent http://Bokt.nl voor jou?
Bokt helpt mijn Nederlands op peil houden. Ik woon in de VS, dus ik “spreek” verder maar weinig Nederlands. Ook al rijd ik momenteel niet, de paardenliefde zit diep, dus ik vind het heerlijk om hier mee te lezen. Er gaat bijna geen dag voorbij zonder Bokt.
6. Durf je toe te geven dat je vroeger ook penny-gedachten had?
Bedoel je dat mijn fiets vroeger stiekem een paard was? En elke verkeersdrempel een hindernis? Nee hoor, daar weet ik helemaal niks vanaf.
7. Als alles kan wat je zou willen, hoe zou je leven er dan uitzien?
Ik heb niks te klagen, maar als ik de loterij win dan stop ik met werken en koop ik een huisje direct aan zee, met veel katten en fijne golven om te surfen, met een manege en bossen op loopafstand. Ik zou ook graag via teleportatie naar NL reizen om mijn familie vaker te zien en bitterballen en rookworst te eten.
8. Vraag van Annash: we hebben elkaar al een poosje niet gesproken. Doe je ondertussen nog wat met paarden? En hoe is het in de USA?
Ik heb het nog steeds ontzettend naar mijn zin in de VS; ik hou van de ruimte en de wilde natuur. Rijden doe ik momenteel helaas niet. Ik wil wel, maar als (corona)verpleegkundige voel ik me niet op mijn gemak bij een manege waar ze de voorschriften niet serieus nemen.
Gelukkig woon ik dichtbij een eiland met wilde paarden waar ik als hobby fotograaf graag foto’s van maak. ‘s Zomers zijn er veel toeristen en bijtende insecten, dus behalve kamperen en surfen, staat dat nu even op een laag pitje, maar de rest van het jaar ga ik regelmatig in mijn eentje op pad. Ik blijf dat magisch vinden… ver weg van de bewoonde wereld in een prachtige omgeving, met alleen de paarden en andere wilde dieren als gezelschap.
9. Aan welke Bokker wil jij 10 vragen stellen? (We zouden het hierbij leuk vinden als je iemand kiest die je niet (goed) kent.)
Hiraeth, omdat hij zo stoer is.
10. Welke vraag zou je zelf aan deze Bokker willen stellen?
Heb je een tip voor jonge (of oude) Bokkers die een beetje moed nodig hebben -- of dat nou om iets levensveranderends gaat, of de eerste keer galop? Hoe zet je die eerste stap om iets spannends te doen?