Leden Nederlandse Fjordenpaarden Stamboek slaan handen ineen

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Nieuwsredactie

Leden Nederlandse Fjordenpaarden Stamboek slaan handen ineen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-08-21 21:59

persbericht
Fokkerij

Afbeelding
Foto via persbericht

Een groot aantal leden van vereniging het Nederlandse Fjordenpaarden Stamboek slaat de handen ineen om hun vereniging te redden. Hiermee reageren zij daadkrachtig op de op 5 augustus j.l. aan de leden verstuurde en digitaal gepubliceerde bekendmaking van het bestuur van de vereniging dat zij haar taken neerlegt. De komende periode communiceren deze leden met elkaar afgestemde boodschappen richting de andere leden van het Fjordenpaarden Stamboek, zodat er zo snel mogelijk een doorstart gemaakt kan worden met hun geliefde vereniging.

Vereniging het Nederlandse Fjordenpaarden Stamboek is al 66 jaar een begrip onder de liefhebbers van dit unieke paardenras. Naast het registreren van hengsten, ruinen, merries en veulens die volgens de bloedlijn tot het ras behoren, organiseert de vereniging al jaren drukbezochte keuringen en sport-en spelevenementen voor de liefhebbers van het fjordenpaard.

Eén grote familie
Voor veel leden van het Nederlandse Fjordenstamboek speelt het fjordenpaard een grote rol in hun leven. Door de deelname aan de door het stamboek georganiseerde activiteiten en via de fjordenpaardengroepen op Facebook zijn de leden hecht met elkaar verbonden. “Met de aanschaf van mijn eerste fjord in 1996, kreeg ik er meteen een hele vriendenclub bij”, vertelt verenigingslid Ilona Langelaan lachend. “Ik heb altijd met volle teugen genoten van de activiteiten van het Fjordenpaardenstamboek. Dit kan en mag niet verloren gaan. Daarom heb ik mij aangesloten bij de grote groep leden die het voortbestaan van het stamboek veilig wil stellen.”

Op weg naar vernieuwing
Sinds er in 2016 er een begin is gemaakt met het herschrijven van de statuten en reglementen van de vereniging, hinkt het Fjordenpaardenstamboek op twee benen. Moderniseren van zowel het stamboek als de activiteiten, of vasthouden aan het oude? Ook het huidige, nu demissionaire bestuur kwam er ondanks haar constructieve houding niet uit. De problemen in de bedrijfsvoering bleken te groot. “We hebben veel te danken aan dit bestuur, en het is jammer dat zij door de onwerkbare omstandigheden kiezen voor het neerleggen van hun taken”, zegt verenigingslid Anne Brands, die zich ook aangesloten heeft bij de groep van bijna 200 leden die door wil. “Wij willen weer naar de toekomst kijken, in plaats van naar het verleden. Mooie evenementen, gezellige keuringen en allemaal liefde voor ons prachtige ras. Het was mooi, en het kan ook weer zo mooi zijn. Daar wil ook ik mij voor inzetten.”

Oproep tot Algemene Ledenvergadering
De inmiddels tot bijna 200 personen aangegroeide groep samenwerkende leden wil een Algemene Ledenvergadering organiseren, om een nieuw bestuur te benoemen en in gezamenlijkheid ervoor te zorgen dat het stamboek weer toekomstbestendig wordt. Omdat zij nog niet alle 880 leden van de vereniging hebben weten te bereiken, roepen zij de leden die zich nog niet hebben aangesloten bij dit initiatief op om zich te melden door te mailen naar fjordennl@gmail.com

Gerelateerd bericht:
[VN] Bestuur Fjordenpaarden stamboek stapt op

Zebrastreep

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-21 09:10

Top dat Bokt hier aandacht aanbesteed! Ik heb mij ook aangemeld bij de 200 leden. Ik hoop dat er weer een mooi en leuk stamboek gerealiseerd kan worden.

Ik ben niet te spreken over de gang van zaken hoe het nu gaat. Het is van de zotte dat mensen niet eens een paard op naam kunnen laten zetten en de rvo registratie enorm achterloopt. En dan nog paspoorten die mensen al soms bijna een jaar bij het stamboek hebben liggen...

XXXX2015

Re: Leden Nederlandse Fjordenpaarden Stamboek slaan handen ineen

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-21 10:45

Fijn dat hier aandacht voor is.
Ik heb mij ook aangemeld en hoop dat we op een constructieve manier tot een nieuwe opzet voor en dóór leden komen.

rosak

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-21 11:08

Wat fijn dat er nu actie wordt ondernomen vanuit de leden zelf! Het is inderdaad een rommeltje nu in het stamboek, hoop dat er snel verandering in gebracht kan worden... :(:)

Maflinger_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-21 11:23

Super dat de leden zelf actie ondernemen.