U25 paard Co van Britt van der Panne overleden

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Nieuwsredactie

U25 paard Co van Britt van der Panne overleden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-08-21 17:20

*Bokt.nl/ Facebook Britt van der Panne/ DeHoefslag.nl
Algemeen

Afbeelding
Britt van der Panne neemt afscheid van Co. Foto: Facebook Britt

Britt van der Panne heeft afgelopen week de moeilijke beslissing moeten nemen om haar paard Co, waarmee ze uitkwam in de U25 dressuur, in te laten slapen. De 14-jarige ruin van Johnson heeft circa zeven maanden geleden zijn been flink beschadigd. Ze hebben alles op alles gezet, Co is meerdere keren geopereerd, maar helaas mocht het allemaal niet baten. Buiten de macht van amazone en paard om traden er complicaties op, uiteindelijk konden ze het paard niet meer helpen.

Co, officieel MDG Equestrian’s Connecticut, was sinds december 2019 onder het zadel bij Britt. Zij nam de vosruin over van Marijke de Geus (bokker Katja), die hem heeft uitgebracht in de GP-dressuur. In juni 2020 startten Britt en Co voor het eerst samen, in de Inter 2. Het leverde de combinatie gelijk hun eerste winstpunten op. Een ruime maand later, in juli 2020 maakten zij hun debuut in de U25 klasse, met een score van 61,4%. Hun loopbaan in deze klasse was maar kort, slechts enkele wedstrijden waren zij in de piste te zien. Een langere carrière in de dressuursport was hen niet gegund.

Britt zelf postte op Facebook een mooi afscheidsbericht voor Co:
Tranen rollen over mijn wangen en na heel lang een ‘masker’ van hoop op te hebben gehad, ben ik nu helemaal gebroken want vandaag heb ik afscheid moeten nemen van mijn lieve, gekke en mega knappe Co. We hebben er de afgelopen maanden echt alles aan gedaan om je beter te maken, maar helaas door verschillende complicaties buiten onze macht om mocht het allemaal niet meer helpen. Ons avontuur samen was helaas te kort maar wat heb ik van jou genoten Co bedankt voor al je geweldige momenten. En vooral bedankt dat jij mij zoveel geleerd hebt. Ik ga je zo ontzettend missen Ik blijf voor altijd van je houden.
Laatst bijgewerkt door aniek1985 op 11-08-21 23:10, in het totaal 2 keer bewerkt
Reden: Foutje gecorrigeerd

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-21 18:07

Echt een verschrikkelijk verdrietig bericht ;( Zo jong nog, ze hadden nog zo'n toekomst voor zich!

Marijke ook heel, heel veel sterkte gewenst. Ik weet nog zo goed dat je Co kocht, hoe hij opgroeide en hoe je hem werkelijk waar fantastisch zelf hebt opgeleid. :(:)

Overigens was Co volgens mij niet 7 maar ouder, hij kwam -dacht ik- net als mijn ruin uit 2007..

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-21 18:47

Heel veel sterkte voor Britt maar ook voor Katja. De letter C was 2007 dus hij zou 14 jaar zijn.

chevax

Re: U25 paard Co van Britt van der Panne overleden

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-21 18:59

Wat verschrikkelijk voor Britt, maar (sorry) vooral voor Marijke. Ik genoot op FB altijd zo van haar ontzettend vriendelijke rijfoto's.

_Lorette_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-21 19:38

Ontzettend verdrietig nieuws! Co had nog heel jaren mee kunnen draaien.
Veel sterkte voor Britt en natuurlijk Marijke. :(:) Ik genoot ook altijd van de foto's en de verhalen. Wat een gaaf paard en wat was het een mooi verhaal van veulen naar GP en vervolgens andere amazones blij maken. Jammer dat het zo is geëindigd.

Storm

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-21 19:40

Oh nee, ik genoot altijd zo vreselijk van de foto's van Co. Marijke en Britt, heel veel sterkte Y;(

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-21 20:03

Co was een topper :knuffel: Zo jammer dat zijn carrière hier ophoudt. Ik herinner me ook zijn uitstapje naar de TREC nog en dat hij dat zo makkelijk oppakte. Heel veel sterkte met dit verlies, Marijke en Britt Y;(

Oscar
Forumcoördinator

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-21 22:35

Inderdaad een ontzettend verdrietig bericht, voor zowel Britt als Marijke. Of eigenlijk voor iedereen die Co gekend heeft, want het was een bijzonder paard.

Ook bijzonder dat we Co door de jaren altijd zijn volgen op Bokt. Als veulentje, als naarling (een echte ;), toen hij beleerd werd en natuurlijk ook toen hij best wat meer in zijn mars bleek te hebben dan het gemiddelde paard en hij bijzondere prestaties neer wist te zetten.

Het was iedereen heel erg gegund dat hij zijn ervaring in zou zetten bij Britt en dat ze samen nog een aantal jaren in de sport zouden kunnen maken, maar jammer genoeg is het anders gelopen is.

RIP Co. En sterkte voor iedereen, in het bijzonder Britt en Marijke :(:)

Nadia
Oppermuts

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-21 07:05

Ach jeetje, wat verdrietig voor zowel Britt als Marijke. Sterkte met het verlies dames ;(

Olympia

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-21 07:54

Wat een verdrietig nieuws. :(:)

Leo

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-21 08:01

Wat ontzettend verdrietig. Ik herinner me de veulen en opfokfoto's nog goed. En natuurlijk zijn prestaties later. Co was een fantastisch paard. Veel sterkte voor Britt en Marijke :(:)

Apple

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-21 08:59

Wat een verdrietig nieuws. Co was zo'n ongelooflijk gaaf paard om te zien en zo veelzijdig.

Heel veel sterkte :(:)

assie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-21 17:12

Zo sneu. Ik vond Co ook altijd een knapperd om te zien <3 . Sterkte met het verlies, Britt, Marijke en iedereen die hem goed heeft gekend.

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-21 17:18

Wat een rot nieuws ;(
Veel sterkte allemaal.