Sport

Meredith Michaels-Beerbaum met Fibonacci in Rio 2016. Foto: Richard Juilliart /FEI
De Duitse amazone Meredith Michaels-Beerbaum heeft zich op social media uitgelaten over het nieuwe Olympische format bij het springen. Er is al veel discussie over dit nieuwe format waarbij landen nog maar drie combinaties in hun team hebben en het streepresultaat is komen te vervallen.
Op Instagram schrijft de amazone: “Ik vind het belangrijk om commentaar te geven op de spanning en sensatie van de teamcompetitie zonder streepresultaat. De stress die ik voelde bij het kijken, zorgde ervoor dat ik zoveel empathie voelde voor mijn collega's in Tokio en voor hun paarden. Stel je voor dat je een hindernis tegenkomt (of veel hindernissen zoals in dit geval) die gewoon te moeilijk wordt om te springen, maar je voelt de druk om voor je land te presteren. Hoe kun je kiezen tussen je land en je paard? Deze beslissing is niet te maken. Het is niet eerlijk. We hebben in de afgelopen jaren eveneens spannende Olympische Spelen meegemaakt met het oude format. Breng het streepresultaat terug. Dat zijn we aan onze dieren verplicht.”

)