Haflinger Aragon naar 62% tijdens Grand Prix-debuut

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Nieuwsredactie

Haflinger Aragon naar 62% tijdens Grand Prix-debuut

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-08-21 11:09

De Hoefslag
Sport
Ingezonden door Kimberley
Afbeelding
Foto door Marjo

Mariska Krowinkel beleefde vrijdag de dag van haar leven. Ze reed de zelf opgeleide Haflinger Aragon tijdens haar Grand Prix-debuut naar 62,66%. “Super gaaf dat het de eerste keer al zo goed gaat”, is haar reactie.

Heel erg kicken
Mariska is erg tevreden met het debuut. “Ik vond dat het best wel goed ging en zeker voor zo’n eerste keer. Natuurlijk kan het altijd beter en er zaten wat kleine foutjes in. Zo hadden we een foutje in de eners, maar die vinden we allebei nog heel moeilijk. Verder ben ik heel tevreden. Aragon bleef er fijn aan lopen en lekker zijn ding doen. Hij was fijn in de aanleuning en maakte geen mega fouten. De piaffe zou misschien nog iets meer van de grond mogen. Maar hé, hij deed het allemaal, en dat is toch heel erg kicken!”

Lees het volledige artikel op de site van De Hoefslag.

Disclaimer: Helaas hebben wij geen foto die aansluit bij dit artikel, daarom hebben wij er een foto ter illustratie bij gezet. Heb jij een passende foto? Stuur dan even een PB naar één van de Nieuwsredactieleden of het Nieuwsredactie-account.

Ladygiroc

Re: Haflinger Aragon naar 62% tijdens Grand Prix-debuut

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-21 11:19

Gaaf zeg!

Ben wel benieuwd naar bewegend beeld.

Dorine92

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-21 11:20

Ladygiroc schreef:
Gaaf zeg!

Ben wel benieuwd naar bewegend beeld.

Ik ook

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-21 11:25

plutolover

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-21 12:02

zo knap!!! voorbeeld

Boras

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-21 12:14

Ik vind het zeker heel knap!

Maar bij sommige oefeningen in combinatie met de bouw van het dier vraag ik me oprecht af of het wel zo plezierig is voor het dier. Het ziet er dan niet altijd uit alsof hij het met 2 vingers in zijn neus kan doen. Eerder moeizaam. Ik zie duidelijk verschil in dat opzicht met een dressuur gefokt paard.

Edit: aanpassing
Laatst bijgewerkt door Boras op 09-08-21 12:17, in het totaal 1 keer bewerkt

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-21 12:17

Heel knap. Moet ik wel eerlijk bekennen dat ik van de hierboven geposte video nog niet enthousiast word. Met name de piaffe en de passage vind ik echt nog ondermaats. Puur van bovenstaande video dan. Ik heb de proef van de 62% niet gezien. Ik vind het superknap dat je sowieso een Haflinger kan opleiden tot de Grand Prix dus daarvoor alleen maar complimenten. Maar met een kritisch dressuuroog bekeken weet ik niet of ik technisch nou wel zo enthousiast word.

Bieden

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-21 12:18

Fijn om naar te kijken !

Narya

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-21 12:38

Van het technische deel heb ik geen verstand, maar ik vind het wel enorm knap dat ze zover is gekomen met een Haflinger <3

Rivendell

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-21 12:50

Ik vind 't knap gedaan met een haflinger, maar echt fijn om te zien vind ik het niet. Staart zwiept de hele tijd en het been gebruik van de amazone vind ik storend.