Item in EenVandaag over fraude in de paardenhandel

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

JPitty
Lid Nieuwsredactie

Item in EenVandaag over fraude in de paardenhandel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-08-21 22:01

Horses.nl
Algemeen

Afbeelding
Foto: bokker Eline/ lnde.nl/ Bokt Wiki

EenVandaag sprong vanavond op de trein die door het AD in beweging werd gezet. Het AD plaatste vandaag een groot artikel over witwaspraktijken in de paardenhandel en EenVandaag haakte daar op in. In het item komen onder andere (hippisch) advocate Muriel Blackstone-Rosie en hippisch journalist Jacob Melissen aan het woord.

Het item is terug te kijken op Horses.nl

Anne_GTI

Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Re: Item in EenVandaag over fraude in de paardenhandel

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-21 01:48

Waardeloos geroeptoeter en op Jacob na journalistieke wanprestatie. De paardensport komt vandaag 2x negatief in het nieuws.

Mariloulou

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-21 08:39

als we met dit soort "nieuws" items het grote publiek een kijkje geven in de paardenwereld snap ik alle weerstand en kritiek van leken wel.

Marigold

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-21 10:47

Komt mij ook als een hetze over.
Ik hoor mn hele leven al dat een paard zijn slachtprijs waard is en de rest is emotie.
Wat erop neerkomt dat er moeilijk een waarde in euro’s aan te koppelen is. Het zijn geen dingen maar dieren.
Ik vind het heel mooi, die luxe stallen in het hoge segment. En nou gaan ze dat ineens shamen.
Terwijl wij in Nederland zo belangrijk zijn in het fokken van goede sportpaarden.
Zouden we ook kunnen koesteren ipv shamen omdat de belastingdienst naar hun zin geen exacte cijfers krijgt oid.
Goede paarden leveren vergt grote investeringen en veel ruimte qua vastgoed.
Zo’n eenvandaag weet zelf niet eens goed waar ze het over hebben.
(Saint-boy van de vijfkamp als voorbeeld geven van zo’n hoog segment paard, sure..)

Moska

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-21 11:26

In een heel aantal gevallen gaat het niet eens om (bewuste) fraude. Veel hippische ondernemers zijn dramatisch op administratief gebied (net als een hoop andere ondernemers trouwens) en het gaat vaak mis op btw gebied, gedeeld eigenaarschap en inderdaad te weinig zwart op wit in contractvorm. En als je dan wat in de internationale handel zit, dan gaat het al snel om forse bedragen en moet je wel weten wat je doet. Maar mijn ervaring is dat de accountant/fiscalist een sluitpost op de begroting is.

En ja, het gebeurt ook bewust en dat mogen ze best aanpakken.

pillow

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-21 12:28

Dat er veel zwart geld witgewassen wordt via de paardenhandel is geen nieuws toch?

agee

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-21 14:18

Wat een waardeloos item van EenVandaag.
Duidelijk geval van de klok horen luiden, maar geen idee waar de klepel hangt.
Totaal onsamenhangend l*lverhaal.
Er zal best het een en ander mis zijn in de paardenhandel, maar als je daar dan over bericht moet je op z'n minst met een goed onderzocht en onderbouwd verhaal komen.
Dit sloeg nergens op. :n

Dees

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-21 14:53

Zou dit stukje publiciteit niet een voorbereiding zijn op het registreren op naam van eigendom paard?
Dat zou kwa Belastingdienst iig een stap in de goede richting zijn :j

Kendra

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-21 17:28

OMG, de eerste keer dat ik dit helemaal zie. Wat een zooitje - het gaat echt overal en nergens over.
Er worden (al is het alleen maar door de aaneenschakeling van verschillende stukjes film en tekst) verbanden gelegd die er niet zijn.
Er was een paar jaar geleden ook zoiets, toen ging het over doping - daar werd ook van alles en iedereen bijgehaald, terwijl het toen over de drafsport ging (maar je zag de dressuur en springpaarden vrolijk door het beeld huppelen).
Het is een complexe wereld en er gebeuren zeker dingen die niet deugen, maar dit is nergens goed voor. Maar even laten zakken, het waait vast weer over...

Benfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-21 18:07

Ik dacht even een serieus stukje tv te zien, maar dit is wel heel karig. En dan nog even snel Annika Schau eractheraan, omdat ze de gewenste tijd moesten vullen.. nou ja zeg. Ik ken drollen met meer verhaal.

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-21 07:56

Ik vind het echt heel naar dat de negatieve zaken zo uitvergroot worden in de media wbt de paardensport. Waardeloze wanjournalistiek. Over alle goede en positieve zaken hoor je ze niet.