Duitse Annika Schleu krijgt wind van voren na vijfkamp OS

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

JPitty
Lid Nieuwsredactie

Duitse Annika Schleu krijgt wind van voren na vijfkamp OS

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-08-21 14:31

libelle.nl
Ingezonden door JoyCiej007
Sport

Afbeelding
Foto: Jim Hollander/ FEI

Vrijdag kreeg de Duitse Annika Schleu (31) de wind van voren nadat zij deelnam in de moderne vijfkamp op de Olympische Spelen. Volgens critici zou de moderne pentatleet haar paard hebben mishandeld nadat deze weigerde te springen.

Alles over deze situatie tijdens de vijfkamp lees je op libelle.nl

Disclaimer: Helaas hebben wij geen foto die aansluit bij dit artikel, daarom hebben wij er een foto ter illustratie bij gezet. Heb jij een passende foto? Stuur dan even een PB naar één van de Nieuwsredactieleden of het Nieuwsredactie-account.

Kaus

Re: Duitse Annika Schleu krijgt wind van voren na vijfkamp OS

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-21 14:36

Libelle als bron voor de paardensport? Bijzonder.

Sunnda

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-21 14:38

Kaus schreef:
Libelle als bron voor de paardensport? Bijzonder.

Ik ben niet zo van het zeuren, maar idd..haha. _/-\o_
Binnenkort wakkerdier oid als bron?

Earth

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-21 14:39

Pff wat een gedoe, ze kon voor goud gaan, het was vooral heel sneu dat het paard gewoon niet wilde. Ik vond dat ze hem nog best netjes reed. Ik heb liever haar dan andere ruiters die helemaal voor geen meter konden rijden. Ze heeft het paard dan wel een paar tikken gegeven, maar dat was niet geheel overtuigend.

Texas02

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-21 14:40

Libelle als bron is niet fantastisch, nee.. Maar ik heb er wel een filmpje van gezien op YouTube en ik werd er niet heel blij van..

Vanillia

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-21 14:40

Ik vind het misschien nog wel verontrustender dat een platform als Horses.nl hier geen aandacht aan schenkt -O-

Gnome

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-21 14:41

Earth schreef:
Pff wat een gedoe, ze kon voor goud gaan, het was vooral heel sneu dat het paard gewoon niet wilde. Ik vond dat ze hem nog best netjes reed. Ik heb liever haar dan andere ruiters die helemaal voor geen meter konden rijden. Ze heeft het paard dan wel een paar tikken gegeven, maar dat was niet geheel overtuigend.

Wait what? -O-

KM_Ris

Re: Duitse Annika Schleu krijgt wind van voren na vijfkamp OS

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-21 14:42

Terecht, wat een walgelijke vertoning.

Gini

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-21 14:45

Geen fraai beeld, maar dat is die paardensport in de moderne vijfkamp sowieso niet. Ik weet dat we dat een jaar of 20-15 geleden keken juist omwille van de spectaculaire crashes en vallen en weigeringen.
Sneu voor het paard, die vond het spelletje helemaal niet leuk. De Duitse coach is ondertussen ook verwijderd uit het Olympische dorp.

cobiie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-21 14:46

Earth

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-21 14:50

ingedebruijn schreef:
Earth schreef:

Wait what? -O-

Ik zou de eerste zijn die kritiek heeft op de paardensport, maar ik heb meer begrip voor dit soort situaties dan voor de gemiddelde topcombinatie. Ik vond gewoon dat ze het nog knap probeerde. Het is sneu dat het dier niet wilde, maar om nou te spreken van mishandeling vind ik echt te ver gaan. Op dat moment snap ik de frustratie wel hoor, ze kon een gouden medaille winnen. Dan probeer je gewoon denk ik meer dan anders.

Wat ik verontrustender vond was de coach die het paard vanaf de kant probeerde te slaan.

Tigra_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-21 14:52

In ieder geval fijn om te lezen dat Isabell Werth er ook iets over gezegd heeft.
Tijd voor verandering. Maar je kan wel gelijk zien dat in dit geval Annika eigenlijk niets met paarden heeft. Heeft ze gewoon nodig om haar doel te bereiken. Zoals Isabell zegt is het gewoon een vervoersmiddel. En dat past niet meer.
Laatst bijgewerkt door Tigra_ op 07-08-21 14:53, in het totaal 1 keer bewerkt

Gnome

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-21 14:52

Ik vind het verontrustend dat je zo'n filmpje kunt kijken en dat dan je conclusie is :vooral sneu dat het paard gewoon niet wilde.

Hij wordt geslagen, geschopt, in z'n bek getrokken en is volledig over de zeik. En dan is DAT wat je zielig vindt?

Ik heb hier echt geen woorden voor.

knollentuin

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-21 14:56

Earth schreef:

Heb jij hetzelfde filmpje gezien als ik??
Dit kan gewoon niet meer, duidelijker kan het niet gemaakt worden

pillow

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-21 14:58

ingedebruijn schreef:
Ik vind het verontrustend dat je zo'n filmpje kunt kijken en dat dan je conclusie is :vooral sneu dat het paard gewoon niet wilde.

Hij wordt geslagen, geschopt, in z'n bek getrokken en is volledig over de zeik. En dan is DAT wat je zielig vindt?

Nou dan heb jij een ander filmpje gezien dan ik. Ze gaf hem een paar tikjes maar echt niet hard. En in de bek trekken? dier ging zelf steeds met de kop omhoog.

Gini

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-21 14:59

De reden waarom dit paard niet meer wilt is omdat deze ruiters hun paarden zelden tot nooit tot een goede afstand voor de sprong brengen. Noodsprongen en weigeringen alom. Als je als paard zo 2 keer in de hindernis beland bent en jezelf pijn gedaan hebt, dan is het doodnormaal om niet nog eens het parcours in gestuurd te willen worden.

Gnome

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-21 14:59

pillow schreef:
ingedebruijn schreef:

Nou dan heb jij een ander filmpje gezien dan ik. Ze gaf hem een paar tikjes maar echt niet hard. En in de bek trekken? dier ging zelf steeds met de kop omhoog.

Waarom denk je dat ie dat doet? Omdat ie het zo briljant naar z'n zin heeft? Ongelofelijk.

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-21 15:01

Werkelijk, dat er mensen zijn die dit wel vinden meevallen of zelfs goedpraten. :\

Het is jammer dat het heeft 'moeten' gebeuren, maar ik hoop wel dat het balletje nu is gaan rollen.

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-21 15:01

Ik heb echt met afschuw gekeken. Arm, arm paard. Ik snap echt niet dat niemand heeft ingegrepen. Dit kán toch niet? Het is nog een wonder dat het paard niet zijn benen heeft gebroken, zo beroerd ging hij over de sprongen heen. En waarom? Omdat het arme dier volledig over de zeik was gereden.

Waanzinnig, en dan heeft o.a. de FEI het over dierenwelzijn en verbetering van de sport. Hoe kán dit dan niet worden uitgebeld.

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-21 15:02

pillow schreef:

serieus?? :oo

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-21 15:03

pillow schreef:
ingedebruijn schreef:

Het lijkt idd wel of er meerdere filmpjes rondgaan.
In die ik heb gezien sleurt ze hem van links naar rechts, schopt en mept ze hem uit alle macht.
Ja het is kut als je paard op het moment suprême niet meer wil, maar dat is wel het risico van de paardensport. Je moet het samen doen met je paard en niet enkel met jezelf.

Wat er in dit filmpje gebeurde is een schande voor de paardensport. Maar goed, dat vind ik van wel meer combinaties. Daarom kijk ik ook niet graag en ik rij zelf überhaupt niet meer. :7
Laatst bijgewerkt door verootjoo op 07-08-21 15:04, in het totaal 1 keer bewerkt

Gini

Berdien schreef:
Ik heb echt met afschuw gekeken. Arm, arm paard. Ik snap echt niet dat niemand heeft ingegrepen. Dit kán toch niet? Het is nog een wonder dat het paard niet zijn benen heeft gebroken, zo beroerd ging hij over de sprongen heen. En waarom? Omdat het arme dier volledig over de zeik was gereden.

Waanzinnig, en dan heeft o.a. de FEI het over dierenwelzijn en verbetering van de sport. Hoe kán dit dan niet worden uitgebeld.

De moderne vijfkamp valt niet onder de FEI.

cobiie

Hoe is het vandaag bij de heren gegaan? Zag iets dat er ongeveer 4 niet gefinisht zijn.

StalNollie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-21 15:05

ingedebruijn schreef:

Vergeet niet... Filmpje wat ik heb gezien op ongeveer 55 sec enkele draf passen gewoon kreupel!!!!

TanteFlavie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-21 15:05

Laatst bijgewerkt door TanteFlavie op 07-08-21 15:09, in het totaal 1 keer bewerkt