[OS] Duitse bondscoach gediskwalificeerd

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Nieuwsredactie

[OS] Duitse bondscoach gediskwalificeerd

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-08-21 11:53

*Bokt.nl
Sport
Ingezonden door diverse bokkers

De Duitse bondscoach van de monderne vijfkamp, Kim Raisner, is gediskwalificeerd voor de rest van de Olympische Spelen vanwege dierenmishandeling.

De internationale moderne vijfkampbond UIPM heeft haar gediskwalificeerd naar aanleiding van videobeelden.
Op deze videobeelden is de Duitse atlete Annika Schleu te zien. Annika Schleu stond eerste op het onderdeel moderne vijfkamp totdat ze aan het onderdeel springen moest beginnen.
Bij de moderne vijfkamp krijgen de atleten een paard toegewezen voor het springen en krijgt de atleet 20 minuten de tijd om aan het paard te wennen. Annika kreeg het paard Saint Boy toegewezen.

Saint Boy weigerde van start te gaan en Kim Raiser leek Saint Boy met haar vuist te slaan. Ook was duidelijk hoorbaar dat Raiser riep: "Sla hem hard.. Sla hem!
Nadat het Annika eindelijk gelukt was om van start te gaan heeft ze alsnog op moeten geven vanwege meerdere weigeringen.

De moderne vijfkamp is een sportwedstrijd waarin, in tegenstelling tot de tien- of zevenkamp in de atletiek, vijf verschillende sporten worden gecombineerd: schermen, zwemmen, paardrijden en een combinatie van hardlopen en pistoolschieten

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-21 11:55

Gewoon terecht, ik had het al bij de os gepost. Maar wat mij betreft amazone ook exit. Dit is zo dieronvriendelijk bah. Met grof geweld bereik je niets, -:(- behalve het vertrouwen van het paard om zeep helpen.

Iris82

Re: [OS] Duitse bondscoach gediskwalificeerd

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-21 12:09

Extreem sneu voor alle betrokkenen. Dit is ook niet meer van deze tijd.

Eapy

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-21 12:11

Terecht. Wat een wanvertoning.

marleen_88

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-21 12:20

Wat een bizarre situatie. De amazone wordt niet gestraft? Ongelooflijk, ik zou haar eraf getrokken hebben en uitsluiten voor deelname. Zo ga je niet met een dier om.

nine1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-21 12:25

Top, nu de ruiter nog..

Onali

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-21 12:34

marleen_88 schreef:
Wat een bizarre situatie. De amazone wordt niet gestraft? Ongelooflijk, ik zou haar eraf getrokken hebben en uitsluiten voor deelname. Zo ga je niet met een dier om.

Idd.

Ben ook benieuwd naar een reactie van de eigenaar.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-21 12:35

Ze was toch niet gevallen? :?
Maar idd, wat een wanstaltige vertoning! De amazone hadden ze ook ter plekke mogen diskwalificeren.

_Zsazsa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-21 12:43

Cayenne schreef:
Ze was toch niet gevallen? :?
Maar idd, wat een wanstaltige vertoning! De amazone hadden ze ook ter plekke mogen diskwalificeren.

Nee zij niet indd, wel letterlijk elke balk volgens mij.
Ik vroeg me af de Amazone überhaupt wel ooit op een paard gezeten had. Wat een wan vertoning.
Drama weer, dit zet weer zoden aan de dijk voor dieren activisten.
Eveneens liet de NOS ook alleen maar valpartijen zien gisteren ipv de mooie ritten.

De paardensport heeft er geen mooie editie op zitten qua rijerij dit jaar. Ook in de dressuur was het om te huilen.

Gnome

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-21 12:47

En dan nu het officiële springen met een weigering. Hop teugels los, belonen en de ring verlaten. Zo kan het ook mensen!!

Super dat dit afgestraft wordt. Kracht van het internet tegenwoordig. Dan kun je dit niet meer in de doofpot stoppen.

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-21 12:49

Maar dit valt toch niet onder de paardensport? Even zwart wit gezegd. Andere sportbond? Dan kan je er als fei alles aan doen om alles goed en netjes te laten verlopen, maar heb je hier niks over te vertellen... maar je wordt er wel op aangekeken.

Gnome

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-21 12:54

MyWishMax schreef:
Maar dit valt toch niet onder de paardensport? Even zwart wit gezegd. Andere sportbond? Dan kan je er als fei alles aan doen om alles goed en netjes te laten verlopen, maar heb je hier niks over te vertellen... maar je wordt er wel op aangekeken.

Terecht. Maakt voor mij 0 uit wie eindverantwoordelijk is. Hier zou iedere paardenliefhebber tegenin moeten gaan en dan lijkt mij de FEI een grote partij om het voorbeeld te geven.

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-21 12:57

Er moet zeker wat aan veranderen, maar als de fei hele strenge regels invoert en bij die 5 kamp wordt dit geaccepteerd, sowieso al jaren? Ja, het moet veranderen maar het zal ook heel duidelijk gemaakt moeten worden dat zij er geen invloed op hebben en wat er voor regels zijn bij de echte paardensport waardoor dit niet voor kan en mag komen zonder gevolgen.

En daarnaast proberen de aanpak bij de 5 kamp te veranderen zodat het vele malen eerlijker naar het paard wordt.

Zeeuwsemeid

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-21 13:16

Probleem is ook dat ze niet mogen af groeten, ze moeten de ronde afspringen.. Absoluut geen excuus om je paard kapot te slaan. Maar een reden om deze mensen of op eigen paarden te laten rijden, of veel langer de tijd geven om aan een toegewezen paard te wennen. 20 minuten is ook erg weinig.. Of, dit onderdeel schrappen van de OS.

Gnome

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-21 13:21

Zeeuwsemeid schreef:
Probleem is ook dat ze niet mogen af groeten, ze moeten de ronde afspringen.. Absoluut geen excuus om je paard kapot te slaan. Maar een reden om deze mensen of op eigen paarden te laten rijden, of veel langer de tijd geven om aan een toegewezen paard te wennen. 20 minuten is ook erg weinig.. Of, dit onderdeel schrappen van de OS.

Hoe spring je verder als je paard niet springt dan? Volgens mij ben je er zelf altijd nog bij of je doorgaat. Daar kies je toch echt voor als een dier zo in paniek is.

Lara_Silver

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-21 14:07

Als mensen niet kunnen accepteren dat ze met levende dieren werken, die ook 'Nee' kunnen, en mogen zeggen moeten ze een andere sport zoeken. Deze beslissing is een goed begin, nu de amazone nog.

Ik hoop ook dat de beelden van het ware gezicht van deze slechte amazone: meppend, rukkend en tegelijkertijd lelijk snotterend als een klein verwend kind nog een hele lange tijd op de voorgrond blijven.

Schitterende foto's gewoon:
Laatst bijgewerkt door xingridx op 07-08-21 18:09, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Foto’s verwijderd ivm copyright

Tigra_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-21 14:13

Ja dat gaat ze nog lang voorbij zien komen denk ik. Maar ik hoop dat het voor de coach ook wel serieuze gevolgen heeft. Geen idee hoe het werkt maar is dit een "paardensporter" of gewoon algemeen coach voor de 5 kamp? Weet iemand dat? Mocht het iemand zijn die ook in de paardensport zit zal ze dat wel gaan merken denk ik.

princequillo
Fotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-21 14:34

Wow, heftig. En dan nog zo'n potje durven janken te paard. :roll:
Ik hoop inderdaad ook dat dit serieuze gevolgen heeft voor zowel de bondscoach als amazone, verschrikkelijk om aan te zien.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-21 14:55

Wat een wanvertoning. Dit verwacht je misschien in een b parcourtje of zo maar toch zeker niet op de Olympische Spelen.

Lughnassadh

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-21 14:57

Walgelijk!! En deze ruiter mag wat mij betreft ook zonder pardon geschorst worden!

cobiie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-21 14:58

Tigra_ schreef:
Ja dat gaat ze nog lang voorbij zien komen denk ik. Maar ik hoop dat het voor de coach ook wel serieuze gevolgen heeft. Geen idee hoe het werkt maar is dit een "paardensporter" of gewoon algemeen coach voor de 5 kamp? Weet iemand dat? Mocht het iemand zijn die ook in de paardensport zit zal ze dat wel gaan merken denk ik.

Wat ik las wat het een algemene coach, ze had in het verleden zelf een Olympische medaille gehaald bij de 5kamp.

Ro0sje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-21 15:01

Ben zo blij om jullie reacties van afkeuring te lezen. In een ander topic waren nog mensen die dit probeerde te bagatelliseren.

Lara silver: ben het écht honderd procent met jou eens. Wat een vertoning zeg. Nooit meer op een paard zetten die droeftoeter.

Pallatin

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-21 15:09

Geen vertoning dit…arm dier….ik snap ook niet waarom deze ‘ruiters’ een paard toegewezen krijgen (wie ‘leent’ z’n paard hier ook voor uit :( ) dat is toch vragen om dit soort narigheid…afschaffen deze discipline wat mij betreft…..

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-21 15:21

Lara_Silver schreef:
Ik hoop ook dat de beelden van het ware gezicht van deze slechte amazone: meppend, rukkend en tegelijkertijd lelijk snotterend als een klein verwend kind nog een hele lange tijd op de voorgrond blijven.

Wat een nare manier van omschrijven. Dit gaat veel meer de kant op van een persoon kapot maken (terwijl de andere ruiter minstens zo'n groot aandeel had in de escalatie.) Waarom moet dat? En waarom moeten we haar emoties zo belachelijk maken? Hoe je het ook wendt of keert is het een behoorlijk heftig moment voor haar. Je kunt haar gedrag richting paard afkeuren (en dan meteen hoe de andere ruiter reed afkeuren) zonder allerlei dingen erbij te halen...

Gnome

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-21 15:45

Shadow0 schreef:
Lara_Silver schreef:

Wat een nare manier van omschrijven. Dit gaat veel meer de kant op van een persoon kapot maken (terwijl de andere ruiter minstens zo'n groot aandeel had in de escalatie.) Waarom moet dat? En waarom moeten we haar emoties zo belachelijk maken? Hoe je het ook wendt of keert is het een behoorlijk heftig moment voor haar. Je kunt haar gedrag richting paard afkeuren (en dan meteen hoe de andere ruiter reed afkeuren) zonder allerlei dingen erbij te halen...

Omdat er ook door haar volledig voorbij gegaan wordt aan hoe het paard zich moet voelen. Ze had zich dood moeten schamen.