[OS] Willem Greve: “We hebben er allemaal zin in”

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Marjo

Berichten: 37203
Geregistreerd: 04-02-06
Woonplaats: Velaris, City of Starlight

[OS] Willem Greve: “We hebben er allemaal zin in”

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 03-08-21 13:19

*KNHS
Sport

Afbeelding
Willem Greve met Zypria S. Foto: Aniek1985


Kort voor de start van de eerste kwalificatie-springproef vertelt Olympisch debutant Willem Greve hoe hij de Spelen tot nu toe beleeft. Voor Greve is dit zijn eerste Olympiade: “Ik ben ook nog nooit reserve geweest, maar ik ben er wel vaak dichtbij geweest. Het is echt een bijzonder kampioenschap. De faciliteiten zijn hier zo mooi! Als de tribunes vol zouden zitten dan zou het nog een beetje meer met je doen. Dat is wel jammer.”

Toch relativeert Greve zijn deelname met Twentse nuchterheid. “Ik zei net tegen Marc Houtzager ‘Ik heb het idee dat ze thuis zenuwachtiger zijn dan dat wij zijn’. Het is een mega groot evenement, maar je moet nog steeds goed paardrijden en goed je ding blijven doen. Of het nou Aken, Calgary of een Olympiade is, je moet gewoon goed rijden.”

Er komen 75 ruiters aan de start van het individuele kampioenschap. De 30 beste combinaties van vandaag mogen door naar de finale van morgen. “De Nederlandse springruiters zitten in de derde groep die straks in de kwalificatie van start gaat. We hebben het geluk dat we een beetje aan het eind van de proef moeten rijden. Dus het is nog een beetje een lange zit. Maar de teamspirit is super, we zijn allemaal gefocust en de paarden zijn goed te pas. Het spel gaat nu echt beginnen. Het voelt goed en we hebben er allemaal zin in.”

De NOS zendt het deel van de wedstrijd waarin de Nederlanders uit. Afhankelijk van het verloop van de wedstrijd live dan wel vertraagd live. Kijk hier voor de agenda van de NOS uitzending.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Annefleur200, DotBot en 75 bezoekers