Renate van Uytert goed voor monsterscores in Z2 en ZZ-L

Moderators: Muiz, Firelight, NadjaNadja, Essie73, Maureen95

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Boras
Berichten: 9969
Geregistreerd: 21-10-10

Re: Renate van Uytert goed voor monsterscores in Z2 en ZZ-L

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-21 18:21

Kom je weer op het punt of er geen apart NK zou moeten zijn voor de breedtesport.

JeanneV
Berichten: 640
Geregistreerd: 20-12-19
Woonplaats: Omg Hardenberg

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-21 19:42

Suzanne F. schreef:
Dat is altijd al zo geweest.

'We doen het altijd zo'

Betekend niet dat het de gewenste situatie is

DreamGuide

Berichten: 2018
Geregistreerd: 10-08-14

Re: Renate van Uytert goed voor monsterscores in Z2 en ZZ-L

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-21 20:16

Als rasechte amateurruiter zonder luxe dressuurpaard kan ik met trots zeggen dat je dan ook gewoon in de 70% kan rijden en ja, ook kunt winnen van een prof. ;)

Gewoon lekker door blijven oefenen.

JeanneV
Berichten: 640
Geregistreerd: 20-12-19
Woonplaats: Omg Hardenberg

Re: Renate van Uytert goed voor monsterscores in Z2 en ZZ-L

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-21 20:21

Met jou gewone 70 75 punten paard ga je het in het z2 echt afleggen tegen johnnie depp... tenzij veel fouten... tenzij betere paard nog niet klaar voor dit nivo.

Suzanne F.

Berichten: 49424
Geregistreerd: 03-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-21 20:56

JeanneV schreef:
Suzanne F. schreef:
Dat is altijd al zo geweest.

'We doen het altijd zo'

Betekend niet dat het de gewenste situatie is


Nee maar er zijn geen oplossingen voor helaas. Want deze verschillen zal je altijd houden. Tenzij je het hele systeem op zijn kop gaat gooien en je een soort eredivisie gaat maken.
Maar waarop ga je het onderscheid dan maken? Iemand als prof definiƫren is moeilijk, er zijn ook rijke amateurs die op toppaarden rondsturen. Of moet je boven een behaald percentage verplicht naar de eredivisie? Ook dat is niet heel wenselijk.

JeanneV
Berichten: 640
Geregistreerd: 20-12-19
Woonplaats: Omg Hardenberg

Re: Renate van Uytert goed voor monsterscores in Z2 en ZZ-L

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-21 21:07

Ik vindt het helemaal niet erg dat andere betere paarden hebben... of dat ze beter kunnen rijden... Wedstrijdjes bestaan om de verschillen inzichtelijk te maken... Het is enkel zo krom dat je op de kartbaan in Nijverdal opeens tegen Max Verstappen moet. Johnnie Depp hoort op het nk in de Zz zwaar... want dat is het nivo welke hij beheersd.

Suzanne F.

Berichten: 49424
Geregistreerd: 03-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-21 21:20

JeanneV schreef:
Ik vindt het helemaal niet erg dat andere betere paarden hebben... of dat ze beter kunnen rijden... Wedstrijdjes bestaan om de verschillen inzichtelijk te maken... Het is enkel zo krom dat je op de kartbaan in Nijverdal opeens tegen Max Verstappen moet. Johnnie Depp hoort op het nk in de Zz zwaar... want dat is het nivo welke hij beheersd.


Dat is een vreemde vergelijking. Je komt Anky of Edward ook niet tegen in de basissport.
Johnny Depp zal ZZ zwaar beheersen maar de punten nog niet hebben om te promoveren. En Renate mag hem nog niet meteen ZZ zwaar starten waarschijnlijk en moet dus Z2 beginnen met hem. Over een paar jaar zie je Renate ook niet meer in de basissport omdat ze meteen ZZZ mag starten met jonge paarden.

MyWishMax

Berichten: 25474
Geregistreerd: 14-11-05
Woonplaats: Zuid Holland

Re: Renate van Uytert goed voor monsterscores in Z2 en ZZ-L

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-21 21:31

Lijkt me erg sterk dat ze geen zz zwaar mag starten meteen na paarden in de psg sowieso.

HorsePassion
Berichten: 996
Geregistreerd: 21-03-20

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-21 21:38

Ik denk dat er al veel zou veranderen als de jury's beoordelen wat ze zien in de ring i.p.v. wie ze zien in de ring.
Met een 'gewoon' paard kun je ook zeker nette goede proeven rijden maar de meeste jury's kijken naar spektakel in de beweging en heeft het ook van invloed wie de ruiter is.

xx_Irisje

Berichten: 12347
Geregistreerd: 08-12-03
Woonplaats: Amersfoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-21 21:47

MyWishMax schreef:
Lijkt me erg sterk dat ze geen zz zwaar mag starten meteen na paarden in de psg sowieso.

Dat weet ik wel zeker, meerdere paarden lichte tour dus ze mag sowieso versneld promoveren tot met de lichte tour.

MyWishMax

Berichten: 25474
Geregistreerd: 14-11-05
Woonplaats: Zuid Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-21 21:50

xx_Irisje schreef:
MyWishMax schreef:
Lijkt me erg sterk dat ze geen zz zwaar mag starten meteen na paarden in de psg sowieso.

Dat weet ik wel zeker, meerdere paarden lichte tour dus ze mag sowieso versneld promoveren tot met de lichte tour.


Ik wist niet meer wanneer je meteen zz zwaar mocht. Dat ze meerdere paarden op lichte tour niveau had gehad wel idd.