Starttijden landenwedstrijd dressuur bekend

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Nieuwsredactie

Starttijden landenwedstrijd dressuur bekend

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-07-21 11:15

*KNHS
Sport

Afbeelding
Jessica von Bredow-Werndl met TSF Dalera in Tokio. Foto: FEI/Shannon Brinkman

Morgenavond, dinsdag 27 juli, wordt in Tokio de finale van de landenwedstrijd voor de dressuurruiters verreden. In deze alles bepalende Grand Prix Special gaan de landen in omgekeerde volgorde van de kwalificatie van start. Van de acht gekwalificeerde landen eindigde TeamNL als vijfde en zij starten dus als vierde land.

Spanje opent morgen de wedstrijd. Hun eerste ruiter rijdt om 17.00 uur lokale tijd de ring in. De eerste Nederlandse combinatie die aan de start verschijnt is Marlies van Baalen met Go Legend. Zij starten om 17.30 uur. Hans Peter Minderhoud gaat met Dream Boy om 19.05 uur van start. Isabell Werth, de tweede ruiter voor klassementsleider Duitsland, start om 19.45 uur.

Nadat alle eerste twee ruiters van de deelnemende landen gereden hebben, volgt er een pauze van een ongeveer een uur. Hierin wordt het tussenklassement officieel opgemaakt en dat is bepalend voor de startvolgorde van de laatste combinatie voor ieder land. Ook dit gebeurt weer in omgekeerde volgorde.

Klik hier voor de startlijst.

Zie hieronder voor de Nederlandse starttijden:
Ruiter / amazonePaardLandNederlandse tijd
Severo Jurado Lopez Fendi T Spanje 10.00 uur
Maria Caetano Fenix de Tineo Portugal 10.10 uur
Antonia de Ramel Brother de Jeu Zweden 10.20 uur
Marlies van Baalen Go Legend Nederland 10.30 uur
Adrienne Lyle Salvino Verenigde Staten 10.40 uur
Nanna Skodborg Merrald Zack Denemarken 10.50 uur
Carl Hester En Vogue Groot-Brittannië 11.00 uur
Dorothee Schneider Showtime FRH Duitsland 11.10 uur

Pauze

Jose Antonio Garcia Mena Divina Royal Spanje 11.35 uur
Joao Miguel Torrao Equador Portugal 11.45 uur
Juliette Ramel Buriel KH Zweden 11.55 uur
Hans Peter Minderhoud Dream Boy Nederland 12.05 uur
Steffen Peters Suppenkasper Verenigde Staten 12.15 uur
Carina Cassoe Kruth Heiline's Danciera Denemarken 12.25 uur
Charlotte Fry Everdale Groot-Brittannië 12.35 uur
Isabell Werth Bella Rose 2 Duitsland 12.45 uur

Pauze 60 minuten

Rodrigo Torres Fogoso Portugal 13.55 uur
Therese Nilshagen Dante Weltino OLD Zweden 14.05 uur
Beatriz Ferrer-Salat Elegance Spanje 14.15 uur
Edward Gal Total US Nederland 14.25 uur
Cathrine Dufour Bohemian Denemarken 14.35 uur
Sabine Schut-Kery Sanceo Verenigde Staten 14.45 uur
Charlotte Dujardin Gio Groot-Brittannië 14.55 uur
Jessica von Bredow-Werndl TSF Dalera Duitsland 15.05 uur
Laatst bijgewerkt door aniek1985 op 27-07-21 13:32, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Starttijden laatste groep toegevoegd

Foaly

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-21 12:40

Citaat:
Nadat alle eerste twee ruiters van de deelnemende landen gereden hebben, volgt er een pauze van een ongeveer een uur. Hierin wordt het tussenklassement officieel opgemaakt en dat is bepalend voor de startvolgorde van de laatste combinatie voor ieder land.

Wat is precies hier het nut van? Anders dan het de combinaties moeilijker maken om op tijd los te rijden? :o?

faunty

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-21 13:59

Ik denk het spannend houden van de uitslag, stel duitsland staat ruim bovenaan en mag in de laatste groep meteen beginnen, is het goud straks al vergeven voor alle ruiters gereden hebben

Roodvos

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-21 14:03

Dressuur = saai en zo wordt het spannender?

Of: stel je voor dat we het nog kunnen begrijpen?

Ofzo }:0

Renske_W

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-21 16:48

Roodvos schreef:
Dressuur = saai en zo wordt het spannender?

Of: stel je voor dat we het nog kunnen begrijpen?

Ofzo }:0

Gevalletje waarom makkelijk doen als het moeilijk kan? :+

brennie85

Re: Starttijden landenwedstrijd dressuur bekend

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-21 19:11

Maar ik ga er vanuit dat dat tussenklassement snel bekend is en als je dan nog bijna een uur hebt om los te rijden, zou dat toch genoeg moeten zijn? Vooral met die warmte

Lalala12468

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-21 20:07

brennie85 schreef:
Maar ik ga er vanuit dat dat tussenklassement snel bekend is en als je dan nog bijna een uur hebt om los te rijden, zou dat toch genoeg moeten zijn? Vooral met die warmte

In principe kan het voor Duitsland tot de laatste combinatie veranderen. De kans is zeer klein dat ze uiteindelijk helemaal naar voren worden geplaatst, maar het is mogelijk.

Dat zou dus betekenen dat iedereen bij het afgroeten van de laatste combinatie van eigen land weet of ze niet als eerste moeten starten en dus aan het eind van de tweede groep meteen klaar moet staan om op te zadelen. En mij lijkt dat dat niet hetgeen waar je mee bezig wil zijn vlak voordat je een topprestatie moet leveren. Ik weet dat er genoeg ruiters bij zitten die een hele vaste structuur en 'ritueel' hebben als voorbereiding..

Al met al lijkt me het gewoon niet bevorderlijk voor de voorbereiding en we willen toch dat iedereen de best mogelijke prestatie neer kan zetten?

Zertab

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-21 09:05

Is de tijd van de onderste groep al bekend?

Lalala12468

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-21 10:01

Zertab schreef:
Is de tijd van de onderste groep al bekend?

De laatste combinatie van de tweede groep is nog niet geweest, dus nee. ;)

Gambler21

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-21 10:41

Thanx!

Naomi_Haffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-21 10:45

Dus de uitslag van Marlies is ook nog niet bekend ?

Kookaburra

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-21 10:50

@naomi, Ik kan op de officiele site van de olympische spelen geen score van Marlies vinden.

Lalala12468

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-21 10:58

De score van Marlies was meteen bekend, ze delen echter alleen het puntenaantal, niet de percentages.
Ze heeft 71.20% gescoord.

Ik gebruik de Olympics app, deze gaf dit weekend nog de cijfers per onderdeel, die heb ik nu nog niet langs zien komen. Maar de scores zijn wel te vinden.

MoonWencke

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-21 12:20

Net op tijd dit topic gezien om Hans Peter in actie te kunnen zien. Zag er toch netjes uit. Hoe deed Marlies het vandaag (niet qua punten, dat staat hierboven)? Vond haar vorige optreden er heel gespannen uitzien.

Gini

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-21 12:45

Lalala12468 schreef:
brennie85 schreef:

In principe kan het voor Duitsland tot de laatste combinatie veranderen. De kans is zeer klein dat ze uiteindelijk helemaal naar voren worden geplaatst, maar het is mogelijk.

Dat zou dus betekenen dat iedereen bij het afgroeten van de laatste combinatie van eigen land weet of ze niet als eerste moeten starten en dus aan het eind van de tweede groep meteen klaar moet staan om op te zadelen. En mij lijkt dat dat niet hetgeen waar je mee bezig wil zijn vlak voordat je een topprestatie moet leveren. Ik weet dat er genoeg ruiters bij zitten die een hele vaste structuur en 'ritueel' hebben als voorbereiding..

Al met al lijkt me het gewoon niet bevorderlijk voor de voorbereiding en we willen toch dat iedereen de best mogelijke prestatie neer kan zetten?

Op zich zou een Olympisch atleet zich toch in een uur tijd moeten kunnen voorbereiden, niet? Daarnaast gaat het volgens mij geen heeuule grote verrassing zijn. Ik denk dat die landen afzonderlijk toch wel goed gaan kunnen inschatten of ze een van de eerste zijn die gaan moet starten of niet. Moest België er bijvoorbeeld nog bij zitten, dan zou ik als Belgische ruiter al wel weten dat ik vast als eerste of hoogstens als tweede moet starten. Moest ik een Duitse ruiter zijn, weet ik dat ik vast nog wel tijd heb. Op dat vlak is dressuur nou ook niet tandenknarsend spannend.

guppekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-21 12:47

verkeerde post

Lalala12468

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-21 13:31

Gini schreef:
Op zich zou een Olympisch atleet zich toch in een uur tijd moeten kunnen voorbereiden, niet? Daarnaast gaat het volgens mij geen heeuule grote verrassing zijn. Ik denk dat die landen afzonderlijk toch wel goed gaan kunnen inschatten of ze een van de eerste zijn die gaan moet starten of niet. Moest België er bijvoorbeeld nog bij zitten, dan zou ik als Belgische ruiter al wel weten dat ik vast als eerste of hoogstens als tweede moet starten. Moest ik een Duitse ruiter zijn, weet ik dat ik vast nog wel tijd heb. Op dat vlak is dressuur nou ook niet tandenknarsend spannend.

Er hoeft maar iets kleins te gebeuren en een team kan al volledig naar voren worden geschoven. We weten nu dat dat niet is gebeurd, maar het is altijd mogelijk. Een combinatie volledig in de staak of iets dergelijks. We hebben het van het weekend genoeg gezien, combinaties die 70%+ scores kunnen rijden maar daar bij lange na niet aan kwamen door flinke problemen. We werken met paarden, geen machines, dus een ongelukje ligt in een klein hoekje. Op deze manier had een Brit of Duitser bijvoorbeeld helemaal naar voren geschoven kunnen worden.

En er moet zo'n gigantische topprestatie worden geleverd dat de voorbereiding gewoon optimaal zou moeten kunnen zijn. Een van de redenen dat die Olympische atleten daar mogen rijden is hun zelfkennis en bewustzijn over optimaal voorbereiden.

Gini

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-21 14:14

In mijn ogen kunnen ze zich optimaal voorbereiden. Het is niet dat ze je nog in je badjas uit je hotelkamer moeten sleuren omdat je ineens compleet onverwachts binnen een uur moet rijden.