[FOTO] NQHA Dutch Championships Zondag

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Sicayes

Berichten: 3540
Geregistreerd: 08-07-13
Woonplaats: Naaldwijk

[FOTO] NQHA Dutch Championships Zondag

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-07-21 13:07

*Bokt.nl
Western
Foto's en tekst door Sicayes

En dan zijn we aangekomen bij dag 3!

Na een nacht waarbij ik eindelijk een beetje heb kunnen doorslapen, zitten we de volgende ochtend om 07:45 aan het ontbijt voor de laatste dag. Ik ben eigenlijk helemaal niet zo'n ontbijter.. maar op show heb ik dus echt honger als een paard en gaat het er heel goed in.

Afbeelding
Jo Ruppert & I Am Cruzin Machine

De avond ervoor is de Trail weer opgebouwd voor het in-hand onderdeel. Dit is dus hetzelfde als Trail er op, maar dan aan de hand. Ik kijk hier altijd met enige verbazing naar, hoe krijgt iedereen het toch voor elkaar om niet te struikelen over al die balken?! Ik weet zeker dat dit mij nooit zou lukken.. ik struikel al over een scheve stoeptegel namelijk. Iedereen zijn kwaliteiten denk ik dan maar!

Bij de In-Hand Trail mag je het paard aan de hand zo voorbrengen alsof je erop zit. Dit houd bijvoorbeeld in dat je het hoofd van het paard helemaal omlaag mag brengen om naar de balken of brug te kijken waar je overheen moet. Dit wordt namelijk ook onder het zadel op prijs gesteld - een paard dat zich bewust is van zijn omgeving, de obstakels en hier dus voorzichtig overheen gaat.

Afbeelding
Lena Wolff & Girls Keep It Better

De jeugd mag ook hun Trail patterns rijden.
Afbeelding
Saartje Witters & Good Aston Martin

De Trail neemt het grootste deel van de ochtend in beslag, na de Trail hebben we een kleine pauze en gaan we door met de Horsemanship.

Een close up van het prachtige show blousje met matching showblanket. Wist je dat dit vaak op aanvraag wordt gedaan? Dan wordt het blousje (of de blanket) opgestuurd en de kleuren exact gematched aan elkaar.
Afbeelding
Anais Lecrane & Lay Back I'm Lazy

Afbeelding
Lily Rose Wuyts & Rozie Lark Olena

Na de Horsemanship is het weer tijd voor een Ranch onderdeel, namelijk Ranch Trail. Dit werkt in principe hetzelfde als de normale Trail alleen zijn er een aantal extra speciale manoeuvres. We beginnen met eentje die bij beide voorkomt, de brug:

Afbeelding
Jolanda Brummans & Lawmans Quincy

Dan roping, het vangen van de nepkoe (je hoeft overigens niet raak te gooien).
Afbeelding
Karin Korpel & Vandals Rubi

En een ground-tie. Bij de ground-tie moet de ruiter afstappen en 1 teugel op de grond leggen. Dit moet genoeg voor het paard zijn om stil te blijven staan terwijl de ruiter een rondje loopt om het paard- of in ons geval wegloopt van het paard. Ik moest hier wel een klein beetje lachen om het verbaasde gezicht van de paarden terwijl hun ruiter wegloopt van ze.

Afbeelding
Fleur Madema & BQ Blind Date

Als laatste bij de Ranch Trail wil ik graag wat extra aandacht besteden aan Petra Sallaerts.
Petra zit in een rolstoel en kan haar benen niet zo gebruiken als een andere ruiter. Zij rijd in een aangepast zadel op haar paard Nacho en omdat er eigenlijk vrijwel geen para-klasses zijn op reguliere shows doet zij elke show 'gewoon' mee met de rest. Waar iedereen zonder nadenken de ground-tie doet is dit voor Petra natuurlijk een hele uitdaging. Toch wilde ze heel graag meedoen met deze trophy klasse waar de ground-tie in voorkwam. Samen met trainer/coach Jessy Goossens heeft ze dit moment waar kunnen maken, doordat Jessy haar met rolstoel en al naar de brug sleepte en ze daar samen overheen gingen en weer terug. Als ik zeg dat dit een emotioneel moment was, dan is dat echt een understatement. Petra laat hiermee zien dat je je nooit moet laten tegenhouden om je dromen waar te maken. Ik vond dit echt ontzettend indrukwekkend.

Afbeelding
Petra Sallaerts, Jessy Goossens & NC Frubsy

Als laatste op de dag is er nog Open Reining. Dus er wordt weer flink gas gegeven en dit geeft een spetterend einde aan ons warme show weekend!

Afbeelding
Casper Tsin & Olenas Finest Chic

Afbeelding
'Master of the House' Jurgen Pouls & Gunnatrashya

Ik heb er weer van genoten om bij de NQHA te mogen fotograferen, nu voor het derde jaar op rij! Mijn eerstvolgende show is van 8 tot 13 augustus. Dan fotografeer ik namelijk samen met Art 'n Light het FEQHA Europees Kampioenschap in Kreuth. Ik kan niet wachten!

Achterom
Berichten: 23030
Geregistreerd: 28-09-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-21 13:33

Prachtige foto's weer! Ik vind het echt leuk om te zien, al die mooie paarden en dat al die kleurrijke outfits!

princequillo
Fotograaf

Berichten: 2450
Geregistreerd: 12-10-05
Woonplaats: Amersfoort

Re: [FOTO] NQHA Dutch Championships Zondag

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-21 13:59

Wat fijn voor Petra dat ze dat gewoon maar doet! Maar ik ben ook wel een beetje verliefd op Nacho. Wat een aansprekend hoofd <3
Zeer mooie foto's!

Sandra_H

Berichten: 2715
Geregistreerd: 14-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-21 16:18

Voorbeeld voor velen denk ik: kijken naar wat je wél kan, en dan is dat dus gewoon heel veel! Eigenlijk gewoon alles wat ieder ander ook doet, op het op en afstappen voor een groundtie na. Was inderdaad een heel mooi momentje in haar trophyproef, ik stond ook wel met een brokje in m'n keel :j

Sicayes

Berichten: 3540
Geregistreerd: 08-07-13
Woonplaats: Naaldwijk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-07-21 16:37

Sandra_H schreef:
Voorbeeld voor velen denk ik: kijken naar wat je wél kan, en dan is dat dus gewoon heel veel! Eigenlijk gewoon alles wat ieder ander ook doet, op het op en afstappen voor een groundtie na. Was inderdaad een heel mooi momentje in haar trophyproef, ik stond ook wel met een brokje in m'n keel :j


Ik vond dit ook echt even een enorme spiegel! Denken in oplossingen, niet in problemen. Was echt even zo’n moment dat je denkt ‘wow ja.. en ik maak me dan soms druk om x en y...’

Was blij dat ik een camera voor m’n gezicht had, dat vertel ik je eerlijk. :')

superpony
Berichten: 25398
Geregistreerd: 25-02-05

Re: [FOTO] NQHA Dutch Championships Zondag

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-21 16:42

Mooie foto's en je legt het ook mooi vast, de goede momenten.

Foto's van de para ruiter zijn ook heel mooi. Para ruiters krijgen nog te weinig aandacht en soms ook mogelijkheden, dus ook fijn dat extra stuk aandacht!

Maflinger_S
Berichten: 12160
Geregistreerd: 01-07-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-21 16:43

Compliment voor je foto's van het driedaagse evenement. Heel fijn om weer eens een westernevenement als topic te zien.

Mooi ook dat je de deelnemers met naam en paardennaam opschrijft, dan weet ik naar wie ik zit te kijken en terecht ook een ruimere vermelding voor Petra Sallaerts en haar paard en trainer/coach. Zo gaaf om te zien dat ze "gewoon" mee kan doen. Dat maakt paardensport zo bijzonder.

MelissaV

Berichten: 3602
Geregistreerd: 31-05-09

Re: [FOTO] NQHA Dutch Championships Zondag

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-21 19:43

Wauw hele mooie foto's! Mooi in beeld gebracht hoeveel variatie er in onze sport kan zijn.
En heel mooi hoe Petra het toch maar flikt!

Klein foutje bij de laatste foto: Het is Zannatrashya, nakomeling van Gunnatrashya :D

Sicayes

Berichten: 3540
Geregistreerd: 08-07-13
Woonplaats: Naaldwijk

Re: [FOTO] NQHA Dutch Championships Zondag

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-07-21 09:05

Ah, dankje! Jurgen had zich bijgeschreven en ik kon het handschrift van diegene die hem had opgeschreven op de startlijst niet helemaal ontcijferen :')

IlonavL

Berichten: 1163
Geregistreerd: 21-02-07

Re: [FOTO] NQHA Dutch Championships Zondag

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-21 23:10

Jeetje, dat is écht een brok in mijn keel aangaande het verhaal van Petra. Prachtig! En hele mooie foto's!