[FOTO] Maarsbergen Horse Trials zaterdag 3 juli

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Nieuwsredactie

[FOTO] Maarsbergen Horse Trials zaterdag 3 juli

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-07-21 17:33

*Bokt.nl
Sport
Door Cynn

Afgelopen zaterdag was het zover, de eerste crossdag bij Maarsbergen Horse Trials! En wat heeft de organisatie het samen met alle vrijwilligers toch ontzettend goed geregeld. Met de storm van laatst hebben alle mensen nog hard moeten werken om sommige hindernissen weer gereed te krijgen. En het was ze gelukt. Het terrein lag er wederom prachtig bij :j

Iedereen had er onwijs veel zin in, de sfeer was goed en ondanks dat het terrein niet geopend was voor publiek, werden er op het voorterrein leuke kraampjes neergezet en foodtrucks, zodat mensen te voet/op de fiets toch nog even wat konden halen. Daarnaast konden mensen via de livestream mee kijken zodat iedereen kon mee genieten van de mooie sport.

Op deze dag werd de cross gereden voor de klasses CCI4*-S, de CCI3*-S en de CCI2*-S. Daarnaast was het voor de CCI1*- Intro de dag van het springen. Genoeg te doen en te zien dus, maar zelfs met twee fotografen kwam je ogen te kort!

Laten we eens gaan kijken naar deze mooie zonnige dag.

Afbeelding
In de CCI4*-S kwam (SWE) Hanna Berg met Quite Survivor in actie. Zij wist na alle onderdelen de 3e plaats te bemachtigen.

Afbeelding
Hier in de CCI3*-S kwam Elaine Pen (NL) in actie met It Takes Two.

Afbeelding
Ook dezelfde hindernis sprong de mooie schimmel Bonmahon Silver Vixen van Bjinse Venderbosch (NL) met gemak.

Afbeelding
Op het hoofdterrein gebeurde dus ook genoeg, want hier stond de jongste deelnemer (15 jaar) Jop Vetter (NL) van de dag met een bonkend hart te wachten tot zij het springterrein in mocht. Wat een spanning voor haar eerste internationale wedstrijd.

Afbeelding
En terwijl bij veel deelnemers er toch echt veel balken af gingen, reed ze haar kleine pony van slechts 1.53 hoog foutloos door het parcours. *\o/*

Afbeelding
Hier sprong Tabea Hölscher (GER) Cayro 3 rond in het springparcours.

Afbeelding
Hier komt Stephan Hazeleger (NL) het bos uit en hij kwam zo mooi het licht in met zijn bonte Bond.. James Bond.. 8-) dat ik de donkere achtergrond maar even zwart heb gemaakt!

Afbeelding
Hier spring Jonna Balk (NL) de waterbak in met Swarovski.

Afbeelding
Met het mooie kasteel op de achtergrond springt Carolina Moesbergen (NL) met Fincent het technische lijntje met smalletjes.

Afbeelding
Roxana Graman (NL) had ook diverse paarden mee vandaag. Met Forever reed ze de CCI3*-S.

Afbeelding
Lucy Groenen (NL) reed ook mee in de CCI3*-S met haar Gyon. Hier op de smalletjes voor het kasteel, waarna ze door een slootje moest.

Afbeelding
Elaine Pen had ook Triana CP meegenomen voor de CCI3*-S, hier na een afsprong een bocht naar links de waterbak door.

Afbeelding
En aan het einde komt het paard eerst :j

Afbeelding
Later kwam Stephan Hazeleger wederom aan start in de CCI3*-S en hij vloog samen met Giant Fortuna de cross door!

Toen was er pauze waar ik samen met mijn partner Gilian gezellig wilde bijkletsen en een hapje doen met één van mijn collega fotografen, hadden we dit maar op een andere locatie gedaan dan de picknicktafels.. :+ Het gebeurde zo snel! Ineens waren er 4 wespen om ons heen waarvan één heel snel op mijn hand ging zitten. Al tierend en vloekend kwam ik overeind, God wat een pijn doet een wespensteek. Was gelijk nog even spannend, het was namelijk mijn eerste wespensteek ooit dus ik had geen idee of ik allergisch was. Dat bleek gelukkig mee te vallen, maar ik had wel heel veel pijn en een dikke hand. -O-

Afbeelding
Na de pauze ging de dag verder met de CCI2*-S. Hier Karin Donckers (BEL) met Oogappel de Muze.

Afbeelding
Het deelnemersveld kwam uit allerlei landen, waaronder ook Frankrijk. Alexandra Vandamme reed hier met Calisca D.

Afbeelding
En Laura Birkiye (BEL) galoppeert hier vanuit het bos het veld op, richting de waterbak combinaties met Carmen d'OR.

Helaas heb ik toen het besluit moeten nemen om vroegtijdig af te haken, want het fotograferen deed echt gewoon teveel pijn na de wespensteek. Het ging niet meer.. wij hebben toen de dag afgesloten met wat lekker eten in het cateringdorp op het voorterrein en gingen toen naar huis.

Hopelijk hebben jullie toch nog een beetje kunnen meegenieten van deze dag door de foto's, en tot de volgende keer. :wave:

Oscar
Forumcoördinator

Re: [FOTO] Maarsbergen Horse Trials zaterdag 3 juli

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-21 20:41

Wat vervelend dat er zo'n nare bijsmaak aan het wespenavontuur zit. Die krengen doen pijn.

Knap dat je ondanks alles ons zo op de hoogte hebt gehouden, 't is een prachtig verslag geworden. Dank je wel dat je er voor ons was!

Maik79

Re: [FOTO] Maarsbergen Horse Trials zaterdag 3 juli

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-21 23:04

Wat een gaaf verslag! Hopelijk kunnen we er volgend jaar weer bij zijn. Hoop dat je hand weer beter gaat.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-21 05:06

Wat stom dat die wesp roet in het eten gooide. Prachtige plaatjes!

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-21 07:55

Wat een mooie foto's en prachtige combinaties (zowel de sprongen als de paarden/rijders).
Geeft mooi beeld.
Blijf dit een van de mooiste paardensporten vinden _/-\o_

Pantykous

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-21 08:00

Wat ontzettend vervelend van de wespensteek, maar prachtige platen.