Paard weigert spoor te verlaten en sterft bij treinongeluk

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
trustHim
Berichten: 6343
Geregistreerd: 28-04-06

Re: Paard weigert spoor te verlaten en sterft bij treinongeluk

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-21 12:58

wat een nachtmerrie, zeker als je alles uit de kast getrokken hebt om je paard wel in beweging te krijgen. Ik kan me voorstellen dat je je paard desnoods met geweld eraf probeert te rammen maar als niets lukt en je jezelf in veiligheid moet brengen wat een verschrikkelijk moment moet dat zijn

Loretta
Berichten: 8768
Geregistreerd: 11-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-21 13:20

Saranghea schreef:
Zoiets gaat ook allemaal heel snel. Eenmaal de spoorbomen naar beneden komt de trein er al snel aan. Hopelijk wil die dan mee lopen. Maar je moe wel op tijd uit de weg zijn want het paard wordt zo te zien ook nog eens enkele meters weg geslingerd en daar wil je ook niet onder komen.

Dit ongeluk is in Duitsland gebeurd. Over het algemeen sta je daar veel langer voor gesloten spoorbomen te wachten voordat er daadwerkelijk een trein komt. Hier duurt het buitenaf rond de 5 minuten en in een dorp 2 minuten. Schleswig Holstein is niet heel anders. Alsnog horror om zolang met je paard te staan wetende dat er ooit een trein komt[/quote]

Dan heeft het paard wel heel lang gestaan. Dat is echt bizar dat er dan geen beweging in te krijgen is.

pien_2010

Berichten: 43310
Geregistreerd: 08-12-10
Woonplaats: Limousin

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-21 15:07

rien10 schreef:
Het kan zijn dat het paard lekstroom voelde via zijn voeten en daarom niet verder wilde. Hoe dan ook, het is verschrikkelijk.


Daar dacht ik gelijk aan, ooit met Hercule nl meegemaakt dat ie daarvan schrok en die gelukkig op mijn prrrrrr als een speer in draf het voorwaarts oploste. Hij was heel erg bekend met spoorwegovergangen. Maar toch.

Dus vreselijk dat dit paard bevroor en voor de ogen van baasje is omgekomen. Afschuwelijk. Je ergste nachtmerrie voor iedereen die daarbij betrokken was.

FeverGloves
Berichten: 92
Geregistreerd: 20-08-20

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-21 15:09

Loretta schreef:
Dan heeft het paard wel heel lang gestaan. Dat is echt bizar dat er dan geen beweging in te krijgen is.

Misschien was het paard wel verlamd van angst en wilde het daardoor niet meer vooruit?

MarliesV

Berichten: 15197
Geregistreerd: 24-06-08
Woonplaats: Hellendoorn

Re: Paard weigert spoor te verlaten en sterft bij treinongeluk

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-21 15:18

Bah wat een naar ongeval dit, je moet er niet over nadenken dat je dit gebeurd, krijg er spontaan buikpijn van.

In en in triest voor de eigenaar om dit mee te maken.

GabberGill

Berichten: 5751
Geregistreerd: 11-06-04
Woonplaats: rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-21 19:37

Man man man wat moet dat een hels gevoel zijn. Je paard verlaten en weten wat er komen gaat. Zelf niet kunnen blijven staan omdat je een trein niet gaat tegenhouden. Ik wens de vrouw veel sterkte toe. Dit moet een vreselijke traumatische ervaring zijn. Ook de chauffeur en de inzittende wens ik een hoop sterkte toe. Wat een gruwelijk ongeval

Twiggy2008
Berichten: 21242
Geregistreerd: 03-10-06

Re: Paard weigert spoor te verlaten en sterft bij treinongeluk

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-21 20:33

Ach, wat een afschuwelijk drama..... Die foto, écht, wat moet dat heftig geweest zijn voor alle betrokkenen....