Grand Prix-paard Utah (20) overleden

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Nieuwsredactie

Grand Prix-paard Utah (20) overleden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-06-21 21:16

Horses.nl
Algemeen

Afbeelding
Foto: Prugelpiet

Margo Timmermans heeft afscheid genomen van haar Grand Prix-paard Utah (v. Metall). De KWPN'er is op 20-jarige leeftijd overleden. In 2012 maakte Timmermans met Utah de overstap naar de internationale Grand Prix. In juli 2016 besloot de amazone het fokproduct van A.H.J. Arts van zijn oude dag te laten genieten.

Een overzicht van de resultaten van de combinatie vind je op Horses.nl

Napie

Re: Grand Prix-paard Utah (20) overleden

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-21 14:08

Dus hij wordt op 15 jarige leeftijd al neergezet als "oude dag"? Hoe oud worden paarden tegenwoordig in de topsport?

Nicje87

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-21 14:28

Napie schreef:
Dus hij wordt op 15 jarige leeftijd al neergezet als "oude dag"? Hoe oud worden paarden tegenwoordig in de topsport?

Het is toch heel erg paard en persoon afhankelijk en waarom meteen generaliseren?

Napie

Re: Grand Prix-paard Utah (20) overleden

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-21 14:37

Het valt mij gewoon op dat de meeste topsportpaarden ons de 20 overlijden.

siskeh

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-21 14:45

Napie schreef:
Het valt mij gewoon op dat de meeste topsportpaarden ons de 20 overlijden.

Nou ja, laten we eerlijk zijn, 20 is al een leeftijd om trots op te zijn hé
In dit geval heeft het dier dus beenproblemen gehad lees ik. Maar hoe vaak is het niet koliek, cushing, hoefbevangenheid wat het einde voor een paard betekend ,ook een grand-prix paard.

Maar anders, je bent eenmaal op een bepaald niveau met een dier, als je wéét dat je niet hoger kan met dit dier, dan is het toch te begrijpen dat ze met "pensioen" gaan? Voor velen betekend dit thuis verder als leerpaard, maar niet meer de internationale wedstrijden waar je het toch nét niet gaat worden.
En ik ga er vanuit dat de gemiddelde "topsportruiter" zijn aandacht richt op de toekomst, dus een nieuw paard.

Anyway, veel sterkte voor de eigenaar, altijd zwaar zulke beslissingen

Rex_Rolfo

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-21 15:59

Napie schreef:

Haha, toppaarden zijn gewoon lui. Net als topvoetballers, die gaan ook al op 35-40 jarige leeftijd met wedstrijdpensioen.