Gevallen ruiter na urenlange zoektocht gevonden in bos

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Nieuwsredactie

Gevallen ruiter na urenlange zoektocht gevonden in bos

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-05-21 19:04

OmroepBrabant.nl
Algemeen

Afbeelding
Foto: Marjo

Een ruiter die woensdagavond van haar paard was gevallen in de bossen in Putte, werd uren later door de hulpdiensten gevonden. Er is door verschillende agenten, de Koninklijke Marechaussee, brandweer en een politiehelikopter naar haar gezocht. Het paard was zelf teruggelopen naar de stal. Daardoor werd de familie gealarmeerd.

Hoe het nu met de gevallen ruiter gaat, lees je op OmroepBrabant.nl

marley93

Re: Gevallen ruiter na urenlange zoektocht gevonden in bos

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-21 19:30

Jeetje, de schrik zal er wel goed in zitten... Zowel bij de amazone als de familie.
Ik haal uit de link niet zo snel hoe het met haar gaat, behalve dat ze met spoed naar het ziekenhuis is gebracht. Hopelijk knapt ze snel op!

karrij

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-21 20:29

Vreselijk, sterkte voor de ruiter,hopelijk vallen de verwondingen mee.

Ik heb altijd mijn locatie tracker van WhatsApp aan,manlief weet zo waar ik mij bevind in het bos

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-21 20:48

Ik vind het altijd zo knap hoe paarden soms de weg terug weten te vinden, wat een geluk dat het paard terugging en wat verschrikkelijk als je daar in de eentje ligt en geen idee hebt of er iemand komt.

Seltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-21 21:09

Ik heb de helikopter en de zoekteams hier zien passeren. Was echt veel volk. Gelukkig is de dame gevonden.

lnvdh

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-21 21:40

wat vreselijk lijkt me dit als dit je overkomt.. ik hoop dat ze snel hersteld..

axel_1997

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-21 22:17

Heftig zeg. :=
Dit is dus ook weer even een herinnering om altijd aan het thuisfront te melden wat je plannen zijn als je de natuur in trekt. ik hoop dat ze vlug weer beter is en dat de schrik nu niet al te diep zit.

marleen_88

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-21 08:40

Wat een heftig verhaal. Hopelijk is de amazone oké en vallen de verwondingen mee.

pillow

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-21 14:19

axel_1997 schreef:
Dit is dus ook weer even een herinnering om altijd aan het thuisfront te melden wat je plannen zijn als je de natuur in trekt. ik hoop dat ze vlug weer beter is en dat de schrik nu niet al te diep zit.

Ik meld wel dat ik het bos in ga, maar waar ik dan precies langs ga is niet te doen.

eekhoornerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-21 15:21

moonsparkle schreef:
Ik vind het altijd zo knap hoe paarden soms de weg terug weten te vinden, wat een geluk dat het paard terugging en wat verschrikkelijk als je daar in de eentje ligt en geen idee hebt of er iemand komt.

Hoe werkt dat? Ik ga ook altijd alleen het bos in en dit is toch mijn grootste angst.

Hopelijk komt de amazone er goed bovenop, wat moet dit schrikken zijn geweest voor haar naasten!

Kaus

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-21 15:25

eekhoornerik schreef:
moonsparkle schreef:

Hoe werkt dat? Ik ga ook altijd alleen het bos in en dit is toch mijn grootste angst.

Hopelijk komt de amazone er goed bovenop, wat moet dit schrikken zijn geweest voor haar naasten!

Je kan je live locatie via WhatsApp naar iemand sturen. Die volgt jou voor maximaal 8 uur.

Hilary

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-21 15:33

Andere optie is een trackingapp gebruiken waarbij iemand anders je kan volgen. Vroeger gebruikte ik Endomondo daarvoor, maar die bestaat niet meer. Adidas Running kan dat bijv ook. Zullen wel meer apps zijn die zoiets kunnen :)

vierspan

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-21 15:46

Ik ben toevallig een apple watch met valdetectie aan het overwegen.

eekhoornerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-21 15:59

@Kaus, wat een fijne tip. Dank je!

Eldmodur

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-21 15:59

Ik ben ook vaak alleen op pad en hoop natuurlijk dat er nooit iets gebeurt, maar voor het geval dat: ik heb altijd felgekleurde kleding aan en een fluitje bij. Misschien niet meest modieus maar als ze me 'n uur eerder vinden.. prima!

axel_1997

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-21 08:52

pillow schreef:
axel_1997 schreef:

Ik meld wel dat ik het bos in ga, maar waar ik dan precies langs ga is niet te doen.

Dat hoeft ook niet. Als ze maar weten in welke richting ze moeten zoeken en hoe laat ze alarm moeten slaan.
Die volg apps zijn inderdaad ook handig.

Seltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-21 13:52

Via via te weten gekomen wie er gevallen was. Een vrouw waar ik mee op stal heb gestaan. Ik ben er even niet goed van want de dame ligt in kunstmatige coma. Vanavond een kaarsje voor haar branden.

Captain

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-21 13:56

Oei jeetje.. Beterschap voor mevrouw hopelijk komt ze nog uit haar coma.. :(:) Sterkte voor alle familie en betrokkenen!

Als ik op buitenritten ga in de toekomst zorg ik voor een GPS systeem aan het zadel en gaat mijn live-locatie aan op whats-app voor in ieder geval mijn vriend. Wat een nachtmerrie!

trustHim

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-21 14:45

Captain schreef:
Oei jeetje.. Beterschap voor mevrouw hopelijk komt ze nog uit haar coma.. :(:) Sterkte voor alle familie en betrokkenen!

Als ik op buitenritten ga in de toekomst zorg ik voor een GPS systeem aan het zadel en gaat mijn live-locatie aan op whats-app voor in ieder geval mijn vriend. Wat een nachtmerrie!

maar een gps aan je zadel heeft dan alleen nut als het opslaat en uit te lezen is waar je allemaal geweest bent, paard was wel terug op stal. Is voor mij ook de reden dat ik mijn telefoon op mijn lichaam draag en dat ook van mijn bijrijders eis

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-21 14:47

Jee, vreselijk dat ze nog steeds in coma ligt. Ik hoop dat ze er goed uit komt.
Ik heb om die reden een smartwatch gekocht met valdetectie.

Captain

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-21 14:48

trustHim schreef:
Captain schreef:

maar een gps aan je zadel heeft dan alleen nut als het opslaat en uit te lezen is waar je allemaal geweest bent, paard was wel terug op stal. Is voor mij ook de reden dat ik mijn telefoon op mijn lichaam draag en dat ook van mijn bijrijders eis

Dat doet het GPS systeem wat wij gebruiken ook. We gebruiken hem ook voor onze katten. :j

marley93

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-21 14:57

Jeetje wat erg dat ze nog in coma ligt. Heel veel sterkte aan haar naasten en kennissen. :knuffel: