Skelet van paard teruggevonden na vier jaar

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Marjo

Skelet van paard teruggevonden na vier jaar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-05-21 20:39

Equnews
Algemeen

Afbeelding
Foto: Marjo

Het skelet van een paard dat vermist raakte in Amerika, is teruggevonden na vier jaar. Het paard had het hoofdstel en het zadel nog om, waardoor ze makkelijk te herkennen was.

Raquel Ockenfels viel van haar Paint Horse merrie Tiger tijdens een buitenrit met een vriendin. De paarden schrokken en gingen er beide vandoor, maar het paard van Ockenfels' vriendin werd teruggevonden na een uur. Tiger daarentegen werd niet meteen teruggevonden. De volgende dag werd er nog gezocht met een vliegtuig, maar zonder succes. De zoektocht verliep erg moeizaam omdat het paard vermist raakte in een zeer bebost gebied.

Het paard werd nu met al het tuig nog om, behalve het zadeldek dat eerder al gevonden werd, teruggevonden door mensen die op zoek waren naar paddenstoelen. Het heeft precies 3 jaar en 10 maanden geduurd voor het paard werd teruggevonden.

Lara_Silver

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-21 20:46

Brrr lijkt me verschrikkelijk... Doet me een beetje denken aan die vermiste pony een paar jaar terug, die na 4 maanden weer opdook.

DDDara

Re: Skelet van paard teruggevonden na vier jaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-21 21:01

Wat ik me dan weer afvraag is of het paard kort na het afwerpen van zijn ruiter al is overleden of dat hij nog een hele tijd heeft rond gelopen met tuig op...... ik vermoed het eerste want hoelang kan je je tuig ophouden als je in het bos loopt....

BriPi

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-21 21:14

Ben ook wel benieuwd of ze nog kunnen achterhalen hoe lang het paard ongeveer heeft rondgelopen en waaraan het waarschijnlijk is overleden. Maar het is sowieso iets heel naars. In ieder geval is die terecht en kan de eigenaar het nu afsluiten, ook al is het een verdrietig einde.

beegee

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-21 21:48

Art_Ificious

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-21 11:28

Jeetje vreselijk. Het hoofd ligt precies ook gekanteld.

Zou het dier aangevallen kunnen zijn geweest door een Puma? Die zitten er toch in amerika?

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-21 12:09

Als ik mag speculeren..
De knevel van het bit zit rechtop in de mond.
Dus ik denk persoonlijk dat het paard op de teugels heeft gestaan waardoor het bit zo in de mond is gegaan waardoor hij niet meer kon eten/drinken.

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-21 12:12

Brr. Doe mij dan maar liever die mountain lion.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-21 12:22

Brainless schreef:
Als ik mag speculeren..
Dus ik denk persoonlijk dat het paard op de teugels heeft gestaan waardoor het bit zo in de mond is gegaan waardoor hij niet meer kon eten/drinken.
Waarom zou je? Je kunt hier echt niks over zeggen op basis van deze ene foto. De kaken staan op de foto niet eens recht boven elkaar en de knevel loopt in ieder geval langs de onderkaak. Ik vind dit soort speculaties vrij ongepast.

Anyways, fijn dat de eigenaresse het nu kan afsluiten, maar wat een afschuwelijke manier om je paard te verliezen.

Zonnetje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-21 12:25

Ik denk dat je na zoveel jaren niet er vanuit kan gaan dat hoe de restanten liggen dat dat iets nuttigs zegt. Weer en wind, dieren...........de restanten kunnen verplaatst zijn of verdraaid enz.

VuurVleugels

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-21 13:33

"als ik mag speculeren" nee dat mag je niet, punt.

Kuggur

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-21 14:57

VuurVleugels schreef:

Nieuw hier?

pillow

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-21 15:21

Brainless schreef:
Als ik mag speculeren..

Dat zou best eens zo kunnen zijn. Na de dood gaat de bek niet meer open en komt dat bit er zo in, lijkt mij.

MeganSummer

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-21 15:51

Triest voor de eigenaar..

VuurVleugels

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-21 16:10

Kuggur schreef:
VuurVleugels schreef:

Nieuw hier?

Nope, gewoon vechten tegen de bierkaai.

imaudy

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-21 16:20

Ik vind het een indrukwekkende foto, ben er stil van.
Vreselijk voor de eigenaren en het paard.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-21 09:13

Wat sneu, die foto.... triest dat ze haar niet op tijd gevonden hebben. Met zo weinig info zegt de foto eigenlijk niets. In de loop der tijd kan het paardenlijf op allerlei manieren verstoord zijn, en wie weet hebben de vinders van het skelet wel aan het touw getrokken voordat ze de foto maakten....

Indi_Vito

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-21 09:31

pmarena schreef:
Wat sneu, die foto.... triest dat ze haar niet op tijd gevonden hebben. Met zo weinig info zegt de foto eigenlijk niets. In de loop der tijd kan het paardenlijf op allerlei manieren verstoord zijn, en wie weet hebben de vinders van het skelet wel aan het touw getrokken voordat ze de foto maakten....

Te zien aan de foto wel, want de zijkant van het hoofd zit onder de bagger dus die lag gewoon plat.

Monique1963

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-21 12:55

Vind het ook verschrikkelijk triest. De foto is ook akelig. Heel rot voor het paard. Voor de eigenaresse nu wel eindelijk rust. Ik kan me voorstellen dat ze al die jaren is blijven afvragen, hoe het zou gaan met haar paard, of ze misschien nog zou leven, kon overleven. Die onzekerheid is tergend. Ik woon niet in zo'n groot onbewoond gebied, voor mij heeft het geen zin, maar als ik dit zo lees, is een tracker, in ieder geval aan je zadel, dan best wel een idee.

Ania

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-21 13:11

In de reacties deelt ze meer foto's. Het paard ligt ondersteboven op het zadel tegen een boom. Meer dan de helft van het zadel zat in de grond geboord als je de modderplekken bekijkt.
Vreselijk sneu, maar zoals ze zelf zegt, ze kan het nu afsluiten.
Je zou maar 4 jaar in onzekerheid zitten..

pillow

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-21 14:35

Dan zou je zeggen dat ze direct verongelukt is. Ook omdat ze niet met dat andere paard terug kwam.

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-21 14:42

Monique1963 schreef:
Vind het ook verschrikkelijk triest. De foto is ook akelig. Heel rot voor het paard. Voor de eigenaresse nu wel eindelijk rust. Ik kan me voorstellen dat ze al die jaren is blijven afvragen, hoe het zou gaan met haar paard, of ze misschien nog zou leven, kon overleven. Die onzekerheid is tergend. Ik woon niet in zo'n groot onbewoond gebied, voor mij heeft het geen zin, maar als ik dit zo lees, is een tracker, in ieder geval aan je zadel, dan best wel een idee.

Eens Monique, zo fijn dat ze rust heeft nu. Ik kan me dit verhaal nog heel oed herinneren. Alweer vier jaar geleden, wouw wat vliegt de tijd. Een tracker aan het zadel vind ik ook een goed idee als je in dat soort uitgestrekte omgeving gaat rijden.

Appeltje_1

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-21 14:42

Ach wat sneu! Wat vervelend voor de eigenaresse. Gelukkig heeft ze nu wel zekerheid met wat er met haar paard is gebeurd.
Maar ook dat het vier jaar heeft geduurd...

Misschien is het paard gestruikeld en zo verkeerd beland?

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-21 14:59

Jeetje, wat een sneue afloop maar hopelijk biedt dit de eigenaresse de mogelijkheid om het een plek te geven.
Ik denk dat je op basis van deze foto weinig kan zeggen over de toedracht en puntje bij paaltje blijft de uitkomst hetzelfde. Het enige wat we kunnen doen is heel hard hopen dat het beestje niet te lang heeft geleden.
Het lijkt me verschrikkelijk om je dier op zo'n manier terug te vinden.