Officiële sponsor Olympische Spelen roept op tot afgelasting

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Nieuwsredactie

Officiële sponsor Olympische Spelen roept op tot afgelasting

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-05-21 15:06

Equnews.nl
Sport

Afbeelding
Foto: Wikimedia Commons

De Japanse krant Asahi Shimbun, een officiële partner van de Olympische Spelen in Tokio, heeft vandaag in een artikel opgeroepen om het sportevenement deze zomer af te gelasten. Volgens de krant zijn de risico's voor de publieke veiligheid en de druk die de Spelen op de zorg leggen vanwege de coronapandemie te groot.

"Wij vragen premier Yoshihide Suga om de situatie rustig en objectief te beoordelen en te beslissen om het evenement voor deze zomer niet door te laten gaan", staat in het artikel met de kop ‘Beslissing om af te gelasten’. Woensdagochtend (lokale tijd) was de kop van het artikel al meer dan 21.000 keer getweet.

MarliesV

Re: Officiële sponsor Olympische Spelen roept op tot afgelasting

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-21 15:10

Tja, ik vind het niet gek, gezien de gehele situatie over de wereld.
Natuurlijk is er een groot verschil tussen landen, maar als ze het door laten gaan, laten ze dan ook mensen toe uit landen waar de pandemie nog vreselijk heerst en bijna niemand is geent?

Japan staat bekend om hun voorzichtige en veiligheid boven alles aanpak van problemen normaal gesproken. Het zou mij verbazen als alles doorgaat en dus geld boven gezondheid wordt gezet.

Wel vreselijk zonde van zo'n prachtig evenement!

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-21 15:24

Ik begreep sowieso al niet waarom het wel door zou gaan. Idem dito met dat voetbalgebeuren. We mogen nog niet eens in een restaurant zitten, maar we gaan wel de hele wereld over vliegen om wedstrijdjes te doen. Vind ik raar ja.

Dorine92

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-21 17:58

Tja was te verwachten.. als een groot deel van de mensen de prikkies (al dan niet met tegenzin) heeft genomen, mag er nog steeds niks

Cherdenise

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-21 18:00

verootjoo schreef:
Ik begreep sowieso al niet waarom het wel door zou gaan. Idem dito met dat voetbalgebeuren. We mogen nog niet eens in een restaurant zitten, maar we gaan wel de hele wereld over vliegen om wedstrijdjes te doen. Vind ik raar ja.

Vind ik ook raar. Zelfde als de paardensportwedstrijden die nog steeds georganiseerd worden.
Moet niet kunnen.
Topsport is money daar gaat het mis denk ik

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-21 18:02

Cherdenise schreef:
verootjoo schreef:

Vind ik ook raar. Zelfde als de paardensportwedstrijden die nog steeds georganiseerd worden.
Moet niet kunnen.
Topsport is money daar gaat het mis denk ik

Zo eens.
In topsport mag het ineens.
Hou toch op met dat nutteloos met mens en dier over de wereld trekken in een pandemie.
En buiten een pandemie om mag het ook wel minder.