Leon Thijssen: "Gelukkig zijn mama's wat voorzichtiger..."

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Marjo

Leon Thijssen: "Gelukkig zijn mama's wat voorzichtiger..."

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-05-21 18:57

Equnews
Sport

Afbeelding
Foto: Marjo

Gisteren ging Leon Thijssen op herhaling in de Grote Prijs van de Peelbergen. In een rubriek met 54 combinaties snelde de Nederlander voor eigen publiek naar de winst.

Samen met Van der Schans voorzag Thijssen de grootste concurrent in de tevens in Limburg gevestigde Janika Sprunger. De Zwitserse beviel anderhalve maand geleden van een zoontje en reed in de Peelbergen haar tweede CSI. “Ik zei nog tegen Wout-Jan, wie weet valt het mee. Je ziet vaak dat nieuwe moeders een beetje voorzichtiger zijn”, vertelt Thijssen met een lach na afloop aan Sprunger.

Wout-Jan van der Schans was desalniettemin tevreden met zijn derde plaats. "Bombay voelde goed aan. Hij heeft sinds de eerste lockdown nog niet zo veel ervaring op kunnen doen op het hogere niveau, maar dit is zeker een mooie voorbereiding op de landenwedstrijd over twee weken. Van der Schans zal als een van de TeamNL-ruiters Nederland vertegenwoordigen in de Longines EEF Series Peelbergen.
Laatst bijgewerkt door Aurora3 op 26-05-21 08:03, in het totaal 1 keer bewerkt

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-21 06:03

Generalisatie at it's finest :')

Toffeltje

Re: Leon Thijssen: "Gelukkig zijn mama's wat voorzichtiger..."

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-21 06:14

Komt wel lekker onsympathiek over. Natuurlijk ligt het aan dat ze voorzichtiger is als moeder, niet omdat het lichamelijk superzwaar is om zwanger te zijn en te bevallen.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-21 06:17

Is het generalisatie? Of is het gewoon waar dat je als net bevallen vrouw, of überhaupt als jonge moeder inderdaad gewoon wat voorzichtiger bent? Lijkt mij best wel logisch, namelijk.

Ik denk ook zeker dat het gewoon als grapje bedoeld is, zoals in het artikel ook staat.

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-21 07:07

Ik vind het sowieso knap dat je binnen anderhalve maand na de geboorte alweer je 2e CSI wedstrijd springt.

marley93

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-21 07:11

Lompe opmerking. Hij zal het niet zo hebben bedoeld, maar toch.

Respect voor Sprunger trouwens. Niet alleen omdat die alweer in het zadel zit, maar ook gelijk weer zo op niveau op wedstrijd!

MarliesV

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-21 07:14

Tjonge een geintje moet kunnen toch, ach net bevallen vrouwen zijn toch nog hormoonbommen die de humor er niet van in zien (dames, geintje!!).

Pff of het verstandig is voor je lijf om na 6 weken op dat niveau al weer mee te rijden vraag ik mij af. Respect en knap, dat wel!

wemkelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-21 07:15

Ja jeetje. ik was na 1,5 maand net beetje toe aan stappen en draven beetje.

Mousmous

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-21 07:21

Is toch gewoon een geintje, niets mis mee.

wemkelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-21 07:23

Mousmous schreef:
Is toch gewoon een geintje, niets mis mee.

Ik heb toch ook niet over hem. Maar dat zij al zo snel weer wedstrijd kan rijden.

Mousmous

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-21 07:32

Ik heb het toch ook niet speciaal tegen jou. Ook al vind ik de opmerking niet lomp

Mousmous

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-21 07:34

Isabel Werth zat dacht ik na 2 weken alweer op het paard. Zal wel voor iedereen anders zijn.

CharleyT

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-21 07:48

Toffeltje schreef:
Komt wel lekker onsympathiek over. Natuurlijk ligt het aan dat ze voorzichtiger is als moeder, niet omdat het lichamelijk superzwaar is om zwanger te zijn en te bevallen.

Werkelijk? wat zijn er toch veel tere zieltjes/lange tenen vandaag de dag. De amazone in kwestie zal heus wel pittig genoeg zijn om er wat van te zeggen, maar vul het niet in voor een ander.
Zo'n onschuldige losse opmerking.............. en voor je het weet heb je een media rel.

Alja

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-21 08:04

Sizzle schreef:
Ik vind het sowieso knap dat je binnen anderhalve maand na de geboorte alweer je 2e CSI wedstrijd springt.

Dat dus

SillyB

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-21 08:21

ik vindt t vooral kwalijk van de media en in deze dus zowel de bron als de bokt nieuwsredactie dat ze deze quote gebruiken als titel en uitvergroten. In een gesprek is het een onschuldig grapje inderdaad maar het was niet de kern van zijn verhaal dan wel zijn prestatie dat hij 'alleen' gewonnen heeft omdat zn concurrent voorzichtiger reed. Hij was toch gewoon de beste die dag?

Toffeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-21 10:15

SillyB schreef:
ik vindt t vooral kwalijk van de media en in deze dus zowel de bron als de bokt nieuwsredactie dat ze deze quote gebruiken als titel en uitvergroten. In een gesprek is het een onschuldig grapje inderdaad maar het was niet de kern van zijn verhaal dan wel zijn prestatie dat hij 'alleen' gewonnen heeft omdat zn concurrent voorzichtiger reed. Hij was toch gewoon de beste die dag?

Hier ben ik het helemaal mee eens. Door dit flauwe grapje zo uit te vergroten komt hij onsympathiek over. Terwijl het waarschijnlijk best meevalt als je het verhaal in context ziet. Noem dan liever iets kenmerkends over hoe hij gewonnen heeft. En noem desnoods dat het knap is dat Janika Sprunger tweede is geworden nadat ze er toch even uit is geweest vanwege zwangerschap.

Mousmous

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-21 10:31

Bij mij komt het helemaal niet zo over. Ik zie juist de humor er wel van in.

Oehlala

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-21 10:52

het is maar een rare titel voor een nieuwsbericht. Ik dacht dat zijn vrouw rustig had gereden en hijzelf niet.

Koekie73

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-21 11:07

Oehlala schreef:
het is maar een rare titel voor een nieuwsbericht. Ik dacht dat zijn vrouw rustig had gereden en hijzelf niet.

Ik ook _/-\o_
Wat een 'heisa' om niets zeg.

heidy_wilco

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-21 11:08

Ik lees het als een compliment richting Janika Sprunger om zo snel weer op de been te zijn. Hij respecteert haar blijkbaar heel erg en ziet haar als een hele goede tegenstander.

gonniee

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-21 11:10

Wat een voorbeeld van: je maakt een grapje en dit gaat zijn eigen leven leiden. Uit de context gehaald en dan als titel van een nieuwsbericht.

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-21 16:38

Ik zie de humor er juist van in, dat grapje. :D

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-21 18:15

Was ik de enige die dacht dat het om een merrie ging bij de titel :+

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-21 19:09

Laten we het erop houden dat het vanmorgen nog vroeg was toen ik het artikel met bijbehorende titel last maar het gebrek aan nuance schiet toch wel verkeerd. Hij zal het inderdaad vast met een dikke knipoog bedoeld hebben maar de titel van dit topic vind ik wat kort door de bocht en niet geheel handig uitgekozen.

Getup

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-21 19:11

Ik lees het gewoon zo; dat Hij met n knipoog opmerkt, dat - gelukkig voor hem - kersverse mama's wat voorzichtiger zijn, waardoor hij nu sneller was.

Niets lelijks.