Bokt community

Muiz.
Wat is er zo leuk aan teamlid zijn? En aan buschauffeur zijn? En aan scouting? Wat is je grootste blunder? Welke gebeurtenis op Bokt is je altijd bijgebleven? Moderator Muiz geeft hieronder antwoord op deze, en nog veel meer, vragen.
* Hoe lang ben je al teamlid?
Op mijn verjaardag in 2018 ben ik teamlid geworden, dat maakt dat ik nu ongeveer 2,5 jaar teamlid ben.
* Wat is het leukst aan teamlid zijn?
Het leukst aan teamlid zijn vind ik dat ik een bijdrage kan leveren aan de site waar ik zelf jaren lang als gewone gebruiker plezier van heb mogen maken. Nu kan ik er voor zorgen dat andere Bokkers even veel plezier hebben op Bokt als ik altijd heb gehad.
* Wat is je grootste blunder?
Met mijn telefoon in mijn hand in slaap vallen en vervolgens per ongeluk een bericht van een gebruiker verwijderen
Gelukkig zag ik het toen ik wakker werd dus het bericht is maximaal een half uurtje weg geweest maar stom voelde ik me wel haha!
* Kan je omschrijven hoe een dag als moderator eruit ziet?
Tja, ik heb zelf niet echt een vast schema. Door mijn werk als buschauffeur zien bijna alle dagen er anders uit voor mij en ik moet nog wel eens stel op sprong een dienst rijden en dan gaat mijn hele dag planning natuurlijk weer op de schop

Over het algemeen probeer ik mijn dagelijkse moderator taken op te pakken als ik even pauze heb of ergens moet wachten, die fiets ik er even tussen door meestal. De grotere dingen pak ik op als ik een dagje vrij heb en de laptop kan pakken.
* Ben je ook wel eens op Bokt als gewone gebruiker? Oftewel: is Bokt voor jou alleen "werk" of ook nog wel leuk tijdverdrijf?
Ja zeker! Eigenlijk lees vooral heel veel mee in de algemenere topics. De afgelopen tijd ben ik ook wat meer voor mezelf aanwezig op het forum, bijvoorbeeld in het tellen tot poef topic of in het puppy erbij 2021 topic.

Kit. Foto door Naomi Houssart Fotografie.
* Welke gebeurtenis op Bokt is jou altijd bijgebleven?
Och dat zijn er bijna te veel om op te noemen ondertussen
Van afscheidstopics tot nieuwe veulens en van Bokkers die hulp zoeken tot verhitte discussies. Aan bijna alles heb ik wel een warme herinnering. Al zijn de twee kunstbokalen die er nu zijn geweest ook wel heel vet om te mogen doen

* Je doet werk voor een paardenforum. Wat is jouw relatie met paarden?
Paarden zijn bij mij met de paplepel ingegoten. Mijn ouders hebben zelf altijd paarden gehad en mijn vader is ook veearts. Ze vonden het dus ook niet raar dat ik als klein guppie wilde paardrijden

Vanaf het begin af aan heb ik bijna iedere discipline wel geproefd maar toen ik 11 was vond ik het western rijden echt te gek. Na 3 westernlessen was ik ook smoorverliefd op de hete pony genaamd Kit waar ik op mocht lessen en bij les 5 hebben mijn ouders Kit voor mij gekocht. Uiteraard was ik helemaal in de zevende hemel met Kit. Na heel wat leuke (en wilde) jaren met haar heb ik haar op 30 november 2017 moeten laten gaan door HKO. Ze was op heel veel vlakken voor mij speciaal en echt mijn soulmate, een klik zoals wij die hadden ga ik denk ik nooit meer vinden. Ik ben dan ook mijn ouders nog steeds dankbaar dat ze onze klik zagen en mij de kans op een eigen paard gunde, ook al had ik nog maar een paar western lessen gehad.
Nu een paar jaar later ben ik gaan mennen en heb ik de westernwereld achter mij gelaten. Op het moment verzorg ik een aantal paarden van een kaasboer uit de buurt. Hiermee heb ik ook wat authentieke ritten meegereden. Van de ritten van vorig jaar staat nog een topic in mijn onderschrift.
Sinds januari dit jaar heb ik ook weer een eigen paard, een bonte NRPS jaarling hengst. Die staat nu gewoon lekker groot te worden in de opfok.

Saint
* Hoe beleef jij in de coronatijd je werk als buschauffeur?
Chaotisch

In het begin van het virus heb ik een tijd geen werk gehad omdat ik uitzendkracht ben en door de aangepaste dienstregeling er te weinig werk voor ons was. Op dit moment is het juist weer heel druk. Op de bus zelf mis ik de gesprekken en verhalen van passagiers heel erg. Zeker in het weekend of in de avond vond ik het altijd heel gezellig om een praatje te maken met de mensen die op stap zijn. Vaak zijn het gewoon gezellig oppervlakkige gesprekken maar mensen komen ook vaak voorin zitten om hun verhaal kwijt te kunnen. Nu dat niet meer zo makkelijk kan door het kuchscherm wat we hebben en mondkapjes mis ik dat wel.
* Wat vind je zo leuk aan scouting?
Scouting is een rode draad door mijn jeugd geweest. Toen ik 6,5 was ben ik begonnen bij de Kabouters in Lunteren waar ik toen zelf op de step of fiets heen ging aangezien ik er 10 minuten vandaan woonde. Toen ik Kit kreeg ben ik even gestopt en vlak daarna ook verhuisd naar Cothen. Toen het twee jaar later weer ging kriebelen om bij een groep in mijn nieuwe omgeving te gaan kijken ben ik in Doorn beland. Na al die jaren is deze groep nog steeds één grote vriendengroep van alle leeftijden en ben ik er nog veel te vinden.Ondertussen ben ik zelf geen jeugdlid meer en ik ben 3 jaar leiding geweest. Helaas ben ik nu te druk en past mijn wisselende schema niet meer lekker maar anders was ik nog steeds ieder weekend daar te vinden!
* Wil je nog iets kwijt aan de Bokkers?

Authentiek gerij
Wees lief voor elkaar! Niet alleen achter je scherm maar ook in het dagelijks leven. We hebben met elkaar een leuke hobby en het is nog veel leuker als we er allemaal plezier in mogen beleven

Muiz op de bus.