Mac Madison goedgekeurd bij NRPS

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Nieuwsredactie

Mac Madison goedgekeurd bij NRPS

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-05-21 18:22

Persbericht
Fokkerij

Afbeelding
Mac Madison. Foto: Sandra Nieuwendijk/ NRPS

De NRPS hengstenkeuringscommissie heeft tijdens een advieskeuring bij Riekus en Ilonka Veninga het groene licht gegeven aan de interessant gefokte 4-jarige dressuurhengst Mac Madison, stokmaat 1.73 m.

Mac Madison heeft Ferdinand als vader. Deze zoon van Vivaldi uit een merrie van Havidoff x Wolfgang uit de Kieni stam is Prix St. Georges geklasseerd, en is verkocht naar Rusland.
De moeder van Mac Madison, Elsarina, is een elite, preferente merrie van Jazz uit een elite, prestatie-sport merrie (Z2 dressuur) van Flemmingh x Nabuur, en zij vertegenwoordigt de Karla-stam. Deze stam staat bekend om de vele goede sport- en fokpaarden. Uit de directe lijn komen de ggk hengst Transvaal en nog twee aangewezen hengsten bij het KWPN en de bij het AES gekeurde Griffin. Ook de ggk. hengsten Mr. Blue, Zucarlos, Nabuur en de NRPS-hengst Haico komen voort uit de Karla-stam.
Mac Madison is de derde nakomeling van Elsarina; de eerste twee lopen net in de sport. Als veulen was Mac Madison reserve Nationaal kampioen; een jaar later werd zijn moeder derde van Nederland op de NMK van het KWPN. Grootmoeder Sarina was als 7-jarige Nationaal kampioen en is de grootmoeder van de ggk hengst Blue Hors Kingston.

De commissieleden spraken hun waardering uit over het mooie exterieur, schitterende type, imposante optreden en de overtuigende uitstraling van de hoogbenige Mac Madison. De stap is goed, in draf plaatst de hengst het achterbeen goed onder de massa en met een aansprekend voorbeengebruik. De galop is mooi bergop gesprongen.
De fokkers van Mac Madison zijn J. Zeewuster en erven J.S. de Jager uit Sleen, tevens eigenaren samen met Riekus en Ilonka Veninga uit Stuifzand.

Flevolander

Re: Mac Madison goedgekeurd bij NRPS

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-21 19:23

logisch.. ze hadden dat bij het kwpn ook moeten doen in mijn ogen..

janderegelaa
vanaf nu met een R erachter

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-21 08:30

Flevolander schreef:

Wat ik uit de wandelgangen vernomen heb is dat ze hem bij het KWPN best goed wilden keuren maar dat ze hem lage cijfers wilden geven en toen hebben de eigenaren hem opgehaald.

Muronia

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-21 09:09

Knap dier, fijne aanwinst voor het NRPS.

Flevolander

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-21 09:52

janderegelaa schreef:
Flevolander schreef:

Wat ik uit de wandelgangen vernomen heb is dat ze hem bij het KWPN best goed wilden keuren maar dat ze hem lage cijfers wilden geven en toen hebben de eigenaren hem opgehaald.

Ben benieuwd wat uiteindelijk qua aantal dekkingen meer op levert, een Kwpn goedkeuring met lage punten of een nrps papier.

Maar goed, een goed paard verkoopt zichzelf toch wel.

petraaken

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-21 07:46

janderegelaa schreef:
Flevolander schreef:

Hadden ze een bepaalde reden voor de lage cijfers?

janderegelaa
vanaf nu met een R erachter

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-21 07:50

Dat weet ik niet. Dat is alleen wat ik gehoord heb.

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-21 07:52

Ik ben ook wel benieuwd naar de reden van de eventuele lagere cijfers, ik kan me wel voorstellen dat ze hem opgehaald hebben dan.

Sommige paarden hebben wat meer tijd nodig soms, als het een goede fokhengst is dan gaat zich dat vanzelf wel bewijzen.