GLOCK's Zonik N.O.P. straalt ook onder Hans Peter Minderhoud

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Nieuwsredactie

GLOCK's Zonik N.O.P. straalt ook onder Hans Peter Minderhoud

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-05-21 18:01

KNHS.nl
Ingezonden door meerdere bokkers
Sport

Afbeelding
GLOCK's Zonik, hier nog onder Edward Gal, zal voortaan gereden
worden door Hans Peter Minderhoud. Foto: Tessa Schreuder

We wisten het al even, maar nu mochten we het ook zien. Hans Peter Minderhoud heeft plaatsgenomen in het zadel van GLOCK’s Zonik N.O.P., de zwarte hengst die onder Edward Gal al vele harten wist te veroveren.

Gal had het luxe probleem dat hij drie absolute toppers tot zijn beschikking had voor de komende Olympische Spelen en/of het EK Dressuur. Minderhoud heeft met zijn GLOCK’s Dream Boy N.O.P. ook een wereldtopper van formaat onder het zadel, maar een Zonik als extra troef slaat natuurlijk niemand af. Een super oplossing van de ruiters van het GLOCK Horse Performance Centre.
Tijdens de training met bondscoach Alex van Silfhout kwamen Hans Peter Minderhoud en GLOCK’s Zonik N.O.P. in actie. Dressuur TeamNL heeft een nieuwe topcombinatie binnen de gelederen.

Op de site van de KNHS.nl staat een filmpje van de nieuw gevormde combinatie.
Laatst bijgewerkt door Nieuwsredactie op 22-05-21 18:08, in het totaal 3 keer bewerkt

rien10

Re: GLOCK

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-21 18:03

Ja?

Selina

Re: GLOCK

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-21 18:03

Goed verhaal. Lekker kort :Y)

rien10

Re: GLOCK's Zonik N.O.P. straalt ook onder Hans Peter Minderhoud

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-21 18:04

Ah. Beter.

JPitty
Lid Nieuwsredactie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-21 18:06

Excuses, dit was een foutje van ondergetekende. Drukte te vroeg op de knop voor het plaatsen, was iets te ijverig denk ik... _O-

swatch

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-21 21:26

Hij heeft met Zonik toch nog geen wedstrijden grand prix gereden?
En dan toch ook met dit paard op de longlist voor de olympische staan...
Dat kan blijkbaar?

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-21 21:30

swatch schreef:
Dat kan blijkbaar?

Blijkbaar wel ja :=.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-21 06:20

swatch schreef:
Dat kan blijkbaar?

blijkbaar kan dat,
overigens de eerst concoursstart staat volgende week al op de agenda: CDI Compiègne.

https://www.horses.nl/dressuur/dressuur ... dward-gal/

MariekeS_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-21 08:29

Er staat volgens mij nergens dat hij op de officiële longlist staat met Zonik?

Overigens vraag ik me uit nieuwsgierigheid af hoe N.O.P in deze puzzel past. Het zou ergens ook wel gek zijn dat een paard jaren is 'aangehouden' voor NL met oog op de O.S en er dan niemand mee gaat rijden (los van of N.O.P nuttig is bij een Glock paard).

In het interview op FB zegt hij zelf ook niet op de zaken vooruit te willen lopen, ik ben benieuwd naar de scores in Compiegne.

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-21 08:36

MariekeS_ schreef:
Er staat volgens mij nergens dat hij op de officiële longlist staat met Zonik?

Overigens vraag ik me uit nieuwsgierigheid af hoe N.O.P in deze puzzel past. Het zou ergens ook wel gek zijn dat een paard jaren is 'aangehouden' voor NL met oog op de O.S en er dan niemand mee gaat rijden (los van of N.O.P nuttig is bij een Glock paard).

In het interview op FB zegt hij zelf ook niet op de zaken vooruit te willen lopen, ik ben benieuwd naar de scores in Compiegne.

In dit knhs artikel wel:
https://www.knhs.nl/nieuws/2021/lange-l ... len-tokio/

Maar hij zegt zelf dat hij nog de wedstrijden en scores moet rijden. Dus zowel degene volgende week, het nk en daarna nog 1.

Er staan er wel meer op die nog aan de kwalificatie eisen moeten voldoen.

oji

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-21 08:41

Jawel, ze staan wel op de long list:
https://nieuws.horse/2021/05/22/wie-mak%20...%20BTegPFpsXU

En hoewel ik Zonik een heel gaaf paard vind en 100x liever zie als Dream Boy, vind ik het wel bijzonder dat een combinatie die nog nooit samen aan de start is geweest op dat niveau dus zomaar op die long list terecht kan komen.

Een deel van de charme van de OS is toch ook het spannende selectie traject ervoor, pieken op de juiste momenten om je te kwalificeren. Volgens mij moet je sowieso een bepaalde internationale score hebben gehaald om van het IOS te mogen starten. Ook is er toch een laatste "transfer" datum voor combinaties voor zover ik weet mag je niet een paar weken voor de spelen een nieuwe paard kopen en daarmee starten. Kan natuurlijk zijn dat dat allemaal los is gelaten met deze bijzondere Corona spelen.

Maar ik ben wel blij dat we Zonik terug gaan zien in de wedstrijdring, al had ik hem liever bij een andere ruiter gezien als Gla/Minderhout. Vond het zo zonde dat zo'n kwalitatief geweldig paard maar thuis bleef omdat er toevallig 2 totilas talenten op dezelfde stal stonden. Had deze move eigenlijk al veel eerder verwacht.

MariekeS_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-21 08:47

Ik zie het inderdaad! Kon het in de artikelen niet terugvinden.

Wellicht heeft het er mee te maken dat hij zelf al op de lijst staat en het om een 2e paard gaat.
Maar dat zij er als combinatie wel opstaan en een Dinja van Liere eerst niet lijkt zo natuurlijk wel heel erg krom...
(Edit: die staat er inmiddels wel op)

Overigens ben ik ook wel blij om Zonik terug te zien!
Laatst bijgewerkt door MariekeS_ op 23-05-21 08:48, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-21 08:47

Dinja staat er ook op.

MariekeS_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-21 08:49

Ja ik loop duidelijk een aantal nieuwsberichten achter op zondag ochtend :+ aangepast.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-21 08:53

oji schreef:

En hoewel ik Zonik een heel gaaf paard vind en 100x liever zie als Dream Boy, vind ik het wel bijzonder dat een combinatie die nog nooit samen aan de start is geweest op dat niveau dus zomaar op die long list terecht kan komen.

Een deel van de charme van de OS is toch ook het spannende selectie traject ervoor, pieken op de juiste momenten om je te kwalificeren. Volgens mij moet je sowieso een bepaalde internationale score hebben gehaald om van het IOS te mogen starten. Ook is er toch een laatste "transfer" datum voor combinaties voor zover ik weet mag je niet een paar weken voor de spelen een nieuwe paard kopen en daarmee starten. Kan natuurlijk zijn dat dat allemaal los is gelaten met deze bijzondere Corona spelen.

Maar ik ben wel blij dat we Zonik terug gaan zien in de wedstrijdring, al had ik hem liever bij een andere ruiter gezien als Gla/Minderhout. Vond het zo zonde dat zo'n kwalitatief geweldig paard maar thuis bleef omdat er toevallig 2 totilas talenten op dezelfde stal stonden. Had deze move eigenlijk al veel eerder verwacht.

een tactische zet!! voor uit denken en ervan uitgaan dat de wedstrijden succesvol zijn, dan sta je er maar vast op (old fame and glory)

als het reglementair niet juist is zal de IOS wel ingrijpen (mag ik hopen)

ze zullen best hun kansen hebben bekeken en de wedstrijden uitgezocht om het nu in het nieuws te brengen of het succesvol is al de tijd leren

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-21 09:03

MariekeS_ schreef:
Ja ik loop duidelijk een aantal nieuwsberichten achter op zondag ochtend :+ aangepast.

Ik moest ook even zoeken :') had het ergens gezien. Maar dus ook dat Hp al eerder zou starten met zonik maar hij niet helemaal goed was en daarom nu een drukker schema.

Maar door corona en rhino is volgens mij het hele selectie proces wat anders. Toch minder wedstrijden enzo.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-21 09:11

MyWishMax schreef:
MariekeS_ schreef:

Ik moest ook even zoeken :') had het ergens gezien. Maar dus ook dat Hp al eerder zou starten met zonik maar hij niet helemaal goed was en daarom nu een drukker schema.

Maar door corona en rhino is volgens mij het hele selectie proces wat anders. Toch minder wedstrijden enzo.

misschien hebben ze al wel veel eerder een startkaart aangevraagd en brengen het in hun marketingstrategie nu pas naar buiten

996981

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-21 09:33

oji schreef:

De bijzondere omstandigheden van dit jaar zullen ongetwijfeld invloed hebben op de werkwijze. Er waren dit jaar gewoon een stuk minder concoursen dan normaal.

Ik ben ook heel benieuwd en vind het een slimme zet! :)

swatch

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-21 12:31

Maar dan nog lijkt Zonik een onzekere factor. Hoe vaak die al op het laatste moment is afgemeld wegens niet fit zijn. En dan nu nog op vrij korte termijn achter elkaar wedstrijden moeten starten om aan de benodigde scores te voldoen lijkt me in dat opzicht ook minder verstandig.

Rex_Rolfo

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-21 16:17

MCE schreef:
misschien hebben ze al wel veel eerder een startkaart aangevraagd en brengen het in hun marketingstrategie nu pas naar buiten

Ik denk dat dit woord erg belangrijk is, GHPC staat weer even in de spotlight.

emma_evg

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-21 16:51

Ik las op de insta van Glock dat HP er al een paar maanden op zit, en ze zullen waarschijnlijk ook al een paar kadertrainingen hebben gevolgd. Verder we weten we dat Zonik scoorde onder Gal, en dat dat met HP waarschijnlijk ook niet verkeerde scores zal geven. Dan is het toch niet zo gek dat ze al op de longlist staan? Acht het waarschijnlijker dat die combinatie naar de OS zou gaan dan Patrick van der Meer met Chinook of Madeleine Witte-Vrees met Cennin.

vera_pino

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-21 17:22

Toen ik in het kader zat (eventing weliswaar) stond er in de overeenkomst ook dat de bondscoach kan beslissen dat paarden en ruiters ook gewisseld kunnen worden.

Het paard zit in het kader en de ruiter, daarom kan hij dus op de longlist staan.

swatch

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-21 17:08

En ik lees nu weer dat hij terug getrokken is voor het NK. Niet fit.
Die had ik al wel zien aankomen...
Jammer. Wel een leuke combinatie.