[FOTO] The Dutch Masters 2021; We kunnen weer!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Marjo

[FOTO] The Dutch Masters 2021; We kunnen weer!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-04-21 10:37

*Bokt.nl / The Dutch Masters
Sport
Foto's door Digishots & Remco Veurink

Afgelopen weekend stonden de Brabanthallen weer in het teken van de topsport. The Dutch Masters stond weer op de kalender. Omdat het outdoor seizoen inmiddels is gestart, is er voor gekozen enkel de springrubrieken doorgang te laten vinden. Helaas mochten wij als Bokt niet aanwezig zijn om foto's te maken, maar we mogen wel gebruik maken van de foto's die de aanwezige fotografen hebben gemaakt. Zo kunnen we jullie toch nog meenemen naar de top van de springsport in de Brabanthallen!

Afbeelding
Foto: Remco Veurink, https://www.remcoveurink.nl

De tribunes waren gelukkig niet helemaal leeg en kaal.
Afbeelding

Op donderdag kwam de eerste paarden en grooms aan in 's-Hertogenbosch
Afbeelding

Op vrijdag stonden de eerste drie rubrieken op het programma. Henrik von Eckermann kwam als eerste de ring in met King Edward, en sloot de rubriek af met Hollywood V. De rubriek, met in totaal 57 starts, was een twee-fase parcours waarbij iedereen twee rondes reed; 1 op stijl en 1 op tijd. Het was Gregory Wathelet die er met de overwinning vandoor ging. “Jérôme Guery ging lang aan de leiding en iedereen dacht dat hij niet meer te verslaan was. Maar….. dat is altijd mogelijk! Ik had een snelle ronde in gedachten, maakte een korte wending naar de laatste lijn en dat bleek snel genoeg om de tijd van Jérôme te kloppen.” Wathelet is zoals vele anderen blij om weer op dit niveau te starten. “Geweldig wat de organisatie heeft gedaan en ik ben ontzettend blij om hier te zijn,” vertelt hij aan The Dutch Masters.

De top drie van de eerste rubriek zit ontzettend dicht bij elkaar. Gregory Wathelet finishte zijn ronde in 25.37 seconden. Op slechts een tiende daarachter zien we Jérôme Guery die zijn Tango in 25.47 seconden naar de finishlijn stuurde. Derde, en gelijk ook de beste Nederlander in de rubriek, is Johnny Pals met Excentriek. Hij haalde de finish in 25.51 seconden. Nipt daarachter zien we Laura Kraut met Galliano VM. Zij klokte een tijd van 25.52 seconden. De volledige uitslag van deze rubriek is hier te vinden.

Roelofsen Horsetrucks Prijs
Johnny Pals met Excentriek
Afbeelding
Foto: ©Digishots

Jérôme Guery met Tango
Afbeelding

Gregory Wathelet met Faut Il Des 7 Vallons
Afbeelding

Afbeelding

De Braziliaan Marlon Modolo Zanotelli wist de tweede rubriek, een Tabel A direct op tijd, te winnen met de 10-jarige Golia (KWPN). De 32-jarige ruiter, die zijn eigen springstal heeft in het Belgisch Eksel, had een mooie foutloze ronde in 54.42 seconden. “Ik was heel erg blij dat ik als één van de laatste kon starten. Ik had de rondes van Simon en Kim gezien en wist wat ik kon doen om van ze te winnen. Ik rijd Golia sinds vorig jaar. Het is een heel voorzichtig en strijdlustig paard. Ik ben blij met onze overwinning.”

De Fransman Simon Delestre klokte met Chesall Zimequest een tijd van 54.61 seconden. Kim Emmen werd met Warrior's Glory derde door in een tijd van 55.96 te finishen.

Hier zie je de volledige uitslag van deze rubriek.

Gemeente 's-Hertogenbosch Prijs
Kim Emmen met Warrior's Glory
Afbeelding

Simon Delestre met Chesall Zimequest
Afbeelding

Marlon Modolo Zanotelli met Golia
Afbeelding

Daniel Deusser is in vorm. Vrijdagavond won hij de VDL Groep Prijs met Casallvano, een 12-jarige ruin van Casall. “Ik had de kans om een paar ritten te zien in de barrage en wist de snelle tijd van Kim Emmen te verbeteren. Je moest de afstand tussen 1 en 2 in 7 sprongen doen en ook al leek het een vrij lange afstand, je moest het doen om te kunnen winnen. Casallvano heeft laatst een paar Grand Prix’s gelopen en vandaag kwam alles samen.”

Het is een speciale ervaring zei Deusser. “Het is anders zonder publiek, maar de organisatie heeft een mooie sfeer weten te creëren. Het is nog steeds machtig om hier binnen te rijden en onze sport weer te kunnen beoefenen op dit niveau.”

Kim Emmen werd knap tweede met Jack van het Dennehof. Zij finishte in een tijd van 36.31 seconden. De Noor Geir Gulliksen reed na 39.19 seconden over de finishlijn en moest daarmee genoegen nemen met de derde plaats.

De complete uitslag van deze rubriek is hier te bekijken.

VDL Groep Prijs
Geir Gulliksen met VDL Groep Quatro
Afbeelding

Kim Emmen met Jack van het Dennehof
Afbeelding

Daniel Deusser met Casallvano
Afbeelding

Lorenzo De Luca opende de tweede dag van The Dutch Masters met een overwinning in de Agradi Prijs met de 12-jarige Westfaalse ruin Amarit D’Amour. Negen combinaties wisten door te dringen tot de barrage en het bleef tot het einde spannend. Harrie Smolders ging een tijd aan de leiding maar het was De Luca die als laatste starter uiteindelijk de beste tijd wist neer te zetten. “Ik ben blij met deze overwinning. Amarit is heel positief paard en hij is klaar om dit seizoen op 4* en 5* niveau te gaan presteren. Hij is er zeker een om in de gaten te houden.” Ook Lorenzo is blij weer op niveau te kunnen rijden. “Een felicitatie aan de organisatie. Het is geweldig om weer hier, op een 5* concours, aanwezig te zijn. Alle ruiters hebben uitgekeken naar dit moment en het de Rolex Grand Prix op zondagmiddag belooft heel spannend te worden.”

De derde plaats werd gedeeld door Johnny Pals met Excentriek en Gregory Wathelet met Faut-Il des 7 Vallons. Beide stuurden hun paarden in 33.40 seconden over de finishlijn.

De complete uitslag van deze rubriek is hier te vinden.

Agradi Prijs
Johnny Pals met Excentriek
Afbeelding

Harrie Smolders met Nixon van 't Meulenhof
Afbeelding

Lorenzo de Luca met Amarit d'Amour
Afbeelding

Afbeelding

De Ier Denis Lynch staat bekend om snelle ritten en dat maakte hij helemaal waar in de NAB Bliksembeveiliging Prijs op zaterdagmiddag in de Brabanthallen. In 33.45 seconden vloog hij over de finishlijn met de 14-jarige KWPN hengst Cristello. Lynch had genoten van zijn barragerit: “Het is lang geleden dat ik op een wedstrijd zo hard kon gaan. Dat was echt leuk!” Niets dan lof had hij over Cristello die op de Ierse shortlist voor de Olympische Spelen staat. “Ik ben vandaag heel blij met Cristello en ik zal vanavond na de Audi Prijs (met GC Chopin’s Bushi) kiezen wie ik in de Rolex Grand Prix ga starten.”

Laura Kraut en Constable II waren slechts 0.13 seconden langzamer dan Lynch en eindigden daardoor op een mooie tweede plaats. De derde plaats werd ingenomen door Rodrigo Giesteira Almeida met GB Celine, die na 33.67 seconden de finishlijn passeerde.

De complete uitslag is hier te vinden.

NAB Bliksembeveiliging Prijs
Rodrigo Giesteira Almeida met GB Celine
Afbeelding

Laura Kraut met Constable II
Afbeelding

Denis Lynch met Cristello
Afbeelding

Afbeelding

De jongste deelnemer bij The Dutch Masters, de Brit Jack Whitaker, wist verschillende gevestigde topruiters als Kent Farrington, Steve Guerdat, Scott Brash en Kevin Staut, achter zich te laten in de Audi Prijs op zaterdagavond. Dankzij een super snelle rit met de Hannoveraanse merrie Scenletha mocht de 19-jarige zoon van Michael Whitaker de hoofdprijs van €10.000 in ontvangst nemen. “Ik had goed gekeken naar Scott Brash maar had niet gedacht dat ik sneller zou zijn.” Deze overwinning smaakt in ieder geval naar meer. “Ik hoop hier morgen weer te staan," zei hij na afloop bij het tv interview. Jack is deelnemer aan het programma van de Young Riders Academy. “Ik wil ook hun bedanken voor alle steun en kansen die ze me geven.”

De nummers twee en drie zaten erg dicht bij elkaar. Scott Brash klokte met Hello Vincent een tijd van 36.16 seconden, maar Kent Farrington was net 0.02 seconden sneller en mocht de tweede prijs in ontvangst nemen.

De volledige uitslag is hier te zien.

Audi Prijs
Scott Brash met Hello Vincent
Afbeelding

Kent Farrington met Creedance
Afbeelding

Jack Whitaker met Scenletha
Afbeelding

Afbeelding

Emanuele Gaudiano is een bekende naam bij The Dutch Masters. In 2017, 2018 en 2019 wist hij de Van Schijndel Indoor Derby te winnen met Carlotta 232. Dit jaar stond er geen Indoor Derby op de planning maar op zondagochtend zag hij zijn kans in de Kingsland Horsepoint Prijs. Hij zette als eerste starter een super snelle tijd neer die de navolgende ruiters niet konden verbeteren. Voor deze rubriek had hij de achtjarige BWP merrie Nikolaj de Music gezadeld. “Nikolaj is nog jong maar heeft veel potentie voor de toekomst,” vertelt Gaudiano. De Italiaan mist het publiek wel, maar “ik hoor wel dat het evenement heel goed online bekeken wordt.”

De Italiaan Lorenzo de Luca kwam met Amarit d'Amour niet in de buurt van de tijd van zijn landgenoot. Met een tijd van 52.04 moest hij genoegen nemen met een tweede plaats. Jérôme Guery heeft zijn Tango in 52.38 seconden over het parcours gestuurd, dit was goed voor een derde plaats.

De volledige uitslag is hier te bekijken.

Kingsland-Horsepoint Prijs
Jerome Guery met Tango
Afbeelding

Lorenzo de Luca met Amarit d'Amour
Afbeelding

Emanuele Gaudiano met Nikolaj de Music
Afbeelding

De Belgische Gudrun Patteet werd de eerste amazone die een overwinning op haar naam schreef tijdens The Dutch Masters. Zij won met de BWP merrie Sea Coast Monalisa van ’t Paradijs de Borek Prijs. “Ik wist dat ik heel snel moest rijden omdat Christian Ahlmann aan de leiding ging en die is snel! Ik had zijn ronde niet gezien dus wist niet precies hoe hij het gedaan had, maar uiteindelijk was ik ruim twee seconden sneller.” Patteet ziet een mooie toekomst voor Sea Coast Monalisa die bij haar buren werd geboren: “Monalisa heeft zeker potentie om grote dingen te gaan doen.”

De Duitser Christian Ahlmann werd tweede met de negenjarige merrie Calvino 16 (Holst) en de Nederlandse Kim Emmen, die het hele evenement al goed presteert, werd derde met Warriors Glory (AES).

De complete uitslag is hier te bekijken.

Borek Prijs
Kim Emmen met Warrior's Glory
Afbeelding

Gudrun Patteet met Sea Coast Monalisa van 't Paradijs
Afbeelding

In de Rolex Grand Prix wisten acht combinaties de barrage te bereiken en die acht zorgden voor een onvergetelijk spektakel. De eerste ‘major’ van de Rolex Grand Prix na lange tijd bood onvervalste topsport. De Oostenrijker Max Kuhner werd de uiteindelijke winnaar met Elektric Blue P, een 10-jarige ruin van Eldorado vd Zeshoek. “Ik ben sprakeloos, het is geweldig om hier te winnen, ik ben ontzettend blij,” zei de 47-jarige ruiter uit Starnberg. Ik wist dat dat ik heel snel moest zijn en vertrouwde op mijn instinct.” Kühner kocht Elektric Blue P als tweejarige op een veiling. “Hij doet het ontzettend goed en dit is natuurlijk een geweldig moment, ook voor hem.” Zoals alle ruiters was Kühner blij dat The Dutch Masters werd georganiseerd. “Dank aan Rolex en de organisatie die dit alles mogelijk hebben gemaakt. Ze hebben een fantastisch evenement neergezet ondanks de moeilijke omstandigheden van tegenwoordig.”

De Braziliaan Marlon Modolo Zanotelli deed als laatste starter nog een serieuze poging om de tijd van Kühner te verbeteren, maar het mocht niet baten. Een mooie tweede plaats was het resultaat. Hij reed de 12-jarige KWPN ruin VDL Edgar M waarmee hij zich hoopt te kwalificeren voor de Olympische Spelen in Tokio.

Als derde eindigde de Duitser Christian Kukuk met Checker 47, een 11-jarige Westfaalse ruin van Comme Il Faut. Bij de persconferentie keek Kukuk naar het mooie Rolex horloge van Kühner: “Die past mij natuurlijk ook, maar ik ben blij met het resultaat en ik probeer dat horloge de volgende keer te winnen.”

Hier is de volledige uitslag te vinden.

Rolex Grand Prix
Christian Kukuk met Checker 47
Afbeelding

Marlon Modolo Zanotelli met VDL Edgar M
Afbeelding

Max Kuhner met Elektric Blue P
Afbeelding

Afbeelding
Laatst bijgewerkt door Aurora3 op 28-04-21 07:04, in het totaal 1 keer bewerkt

xChanelx

Re: [FOTO] The Dutch Masters 2021; We kunnen weer!

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-21 16:02

Mooi overzicht, bedankt +:)+

uggy

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-21 08:14

Gave foto's en mooie rapportage! Bedankt +:)+

webster543

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-21 08:36

Mooi!!!
Bedankt om te delen!

gonniee

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-21 08:42

Fijn overzicht, zo zie je de concentratie van ruiter en paard

NadineBlabla

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-21 09:34

heel leuk dank voor het delen! wat een mooie foto's :D

Rivano

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-21 16:56

wat een superscherpe fotos! Wow!

Daks

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-21 18:02