Jongens vallen shetlandpony lastig

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Nieuwsredactie

Jongens vallen shetlandpony lastig

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-04-21 19:58

RTVNoord.nl
Ingezonden door Joy ciej007
Algemeen

Afbeelding
Een shetlander, dit is niet de pony uit dit artikel. Foto: levitrol/ Bokt Wiki

Samantha Duson uit Stad is boos op de groep dronken jongens die zaterdagavond haar shetlander lastigviel. Aanvankelijk heeft Duson niets door, maar als ze ziet dat haar pony Henkie zich anders gedraagt, bekijkt ze de beelden van de bewakingscamera.

Daarop ziet ze hoe de jongens met een biertje in de hand aankomen en de pony proberen te vangen om erop te gaan zitten.

Hoe het nu met de pony gaat, kun je lezen op RTVNoord.nl

Zidore

Re: Jongens vallen shetlandpony lastig

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-21 20:00

Dierenmishandeling, aangifte doen

marley93

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-21 20:04

Inderdaad, ik zou ook naar de politie stappen. Zeker met camerabeelden!

Zidore

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-21 20:08

Het bericht is inmiddels aangepast:
Citaat:
Jongens melden zich nog dezelfde dag
Duson meldt later op de avond dat de jongens zich naar aanleiding van de berichtgeving van RTV Noord hebben gemeld.

‘Ze stonden met een bos bloemen aan de deur. Ik was toevallig zelf niet thuis, maar een huisgenoot heeft mijn telefoonnummer gegeven. We spreken van de week nog een keer af om persoonlijk te praten en om hen eventueel een paar klusjes op stal te laten doen.'

'Ik vind het erg netjes dat ze zich hebben gemeld. Ze waren zeer onder de indruk en verdrietig, zeiden ze. Ze hadden er geen kwade bedoelingen mee. Ik ben blij dat ze hun verantwoording hebben genomen', aldus Duson.

Dit bericht is aangevuld met het het nieuws dat de jongens zich hebben gemeld bij Duson

marley93

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-21 20:23

Wat goed van ze! Moedig om je verantwoording te nemen, hopelijk doen ze niet nogmaals zoiets raars.

axel_1997

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-21 20:26

drank in de man...
need i say more?

Ik hoop vooral dat ze er van geleerd hebben.
vooral geleerd om niet zo veel te drinken.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-21 20:31

axel_1997 schreef:
drank in de man...
need i say more?

Dat ze drinken moeten ze zelf weten, alleen je moet dan wel met je poten van andermans dieren afblijven.

axel_1997

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-21 20:38

Mindim schreef:
axel_1997 schreef:
drank in de man...
need i say more?

Dat ze drinken moeten ze zelf weten, alleen je moet dan wel met je poten van andermans dieren afblijven.

klopt helemaal mee eens. zo zou het moeten werken. maar de trieste realiteit van alcohol is dat je dat soort verstandige beslissingen alleen kan nemen voor je dronken bent. dus vandaar hoop ik dat ze hun drinkgewoontes veranderen.

Blussem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-21 07:22

Doet mij hier aan denken

Dont you ever ride on my shetland pony !!!

kwita

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-21 08:17

Oh geweldig dat liedje ......ja echt zo waar ;) :D

Ja wij hadden hier ook zo een stelletje wat langs kwam.....die werden me toch gebeten en geschopt door shetty en zijn vriendinnetje!. Erg vreemd maar nooit iets meer van gehoord, behalve een vader die even kwam laten zien hoe zijn zoon zijn been, arm en hoofd waren toegetakeld....en inderdaad het was indruk wekkend dat wel.
Nou ik zou voor de rechter gedaagd worden , en die beesten gingen in de frikandel. om veel gezeur te besparen , de rechter had er schik in dat een shet 26 jaar en een ponytje van 1,35 dat dus gedaan hadden. Ook werd er doodleuk gevraagd wat ze überhaupt bezielde om zulke kleintjes te pakken en geen groot paard. En als je wist hoe die jongen daarom is uitgelachen , zelfs op zijn trouwdag.....echt dat doet ie nooit meer al is hij nog zo dronken!.
Wel stond ik versteld er van hoe hard een dier kan schoppen als ze echt boos zijn( en wat ze dan kunnen aanrichten)!. En nog steeds worden die beestjes gekamd en gepoetst door hele colonne's van kinderen, ook die van mijzelf dagelijks zelfs inclusief elk een halfuurtje stuiteren op hun rug en dan zou je jezelf niet kunnen indenken dat dat stelletje zo is losgegaan...
(en een tip zorg dat je goed verzekerd bent!)