Bokt community

Ladybird en Zefiros.
Wat hebben amigurumi en Weerwolven van Wakkerdam met elkaar gemeen? Moderator Ladybird vindt ze allebei leuk. Verder vertelt Ladybird hieronder nog wat er zo leuk is aan teamlid zijn en wat haar grootste blunder was.
* Hoe lang ben je al teamlid?
Sinds 1 september 2019. Ik werd rond half augustus gevraagd of ik het team wou komen versterken! Ik was super enthousiast, maar omdat er door privédingen en vakanties niet het juiste tijdstip was, begon ik per 1 september

* Wat is het leukst aan teamlid zijn?
Eigenlijk best wel veel! Ik vind het leuk om medebokkers wegwijs te maken en te helpen met hun vragen en problemen. Aan de andere kant is het team ook heel leuk en is het super gezellig met elkaar. Samen Bokt een beetje mooier maken vind ik een eer om te mogen doen.
* Wat is je grootste blunder?
Ik doe onder andere het beheer voor facebook. Dat is op zich niet zo spannend, maar facebook werkte een poosje niet en dat ging ik testen met een topic dat achter de schermen stond, maar niks werkte. Tot ik midden in de nacht wakker werd met: "Noooo als alles het wel weer doet, dan staat het er misschien wel en ziet iedereen dat topic"

Mijn conclusie was wel: Test nooit dingen met topics achter de schermen als niemand dat lezen mag

Ladybird met Sarah en Zefiros.
* Kan je omschrijven hoe een dag als moderator eruit ziet?
Voor mij wisselt dat heel erg. Ik probeer altijd bij het ontbijt en voor het slapen gaan even te kijken, maar tussendoor ben ik er ook wel vaak. Even snel op je telefoon checken of er wat gebeurd lukt altijd. Ik moet wel zeggen dat ik de meeste handelingen op de computer doe. Dus als het even kan wachten, wacht ik tot ik tijd heb om achter de pc te gaan zitten. Ik heb ook echt respect voor mijn medeteammies die alles op mobiel doen. Mij niet gezien.

* Ben je ook wel eens op Bokt als gewone gebruiker? Oftewel: is Bokt voor jou alleen "werk" of ook nog wel leuk tijdverdrijf?
Ik ben ook zeker op Bokt als gewone gebruiker. Ik speel af en toe een potje Weerwolven van Wakkerdam mee

* Welke gebeurtenis op Bokt is jou altijd bijgebleven?
Pfoe! Eigenlijk heel veel. Overlijdens van speciale Bokkers, maar ook elk jaar de spanning van 1 April. Gelukkig ben ik nu groen en het is ook heel leuk om 1 april van af deze kant mee te maken

Otto de schildpad.
* Je doet werk voor een paardenforum. Wat is jouw relatie met paarden?
Toen ik van het voortgezet onderwijs af kwam heb ik 4 jaar paardenhouderij gedaan. Toen ik daar klaar mee was heb ik zo'n 10 jaar niks meer met paarden gedaan. Ongeveer 3 jaar geleden bedacht ik dat ik wel weer eens wat met paarden wou gaan doen, maar ben was nog niet actief op zoek. 3 weken later vroeg iemand of we mee wouden kijken naar het opstellen van een verzorger van haar paarden.
Die advertentie is er nooit gekomen, ze bleek namelijk maar 20 minuten fietsen van mijn huis te wonen en ik was niet echt op zoek, maar kreeg dit wel heel mooi in mijn schoot geworpen

* Je bent actief in het amigurumi-topic. Haak je zelf ook? Hoe lang al? Wat is het leukst/moeilijkst om te maken?
Ik haak nu sinds 2 jaar denk ik? Vanuit de groepsapp van weerwolven waren mensen actief aan het haken en ze hebben me aangestoken. Ik heb een haakpakketje gehaald om te kijken of ik het leuk vond. Dat heb ik nooit afgemaakt, na een week verzon ik dat ik een schildpad voor mijn zusje kon maken voor haar verjaardag. Dat was wel een heftig eerste haakwerk

Ladybirds huidige haakproject, een deken
* Wat is er zo leuk aan (weer)wolven vangen?
Weerwolven. Ja ik heb er eigenlijk een haat-liefdeverhouding mee

* Wat wil je nog kwijt aan de Bokkers?
Ik hoop dat jullie allemaal door deze gekke tijden heen komen en dat Bokt jullie een stukje plezier en afleiding geeft