Rob Ehrens: "Zelf blijven rijden om mijn ruiters te helpen"

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Nieuwsredactie

Rob Ehrens: "Zelf blijven rijden om mijn ruiters te helpen"

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-03-21 17:09

Equnews.nl
Sport

Afbeelding
Rob Ehrens reed zelf in 2017 met Eleganto mee in een rubriek bij IB.
Foto: Aniek1985

De bondscoach van het Nederlandse team, Rob Ehrens, was vanmiddag te gast in het radioprogramma de Perstribune. Hij sprak onder andere over de selectie voor Tokio; zijn eigen springcarrière en het rhinovirus.

"Op dit moment rijd ik zelf heel weinig", gaat de Nederlander van start. "Ik heb eigenlijk een nieuwe heupoperatie nodig. Jaren geleden is dat al aan één kant gebeurd en nu is de andere kant aan de beurt. Ik vind het wel belangrijk om zelf te blijven rijden. De paarden veranderen en ik wil zelf blijven rijden om meer feeling met de moderne paarden te krijgen. De sport verandert zelf ook: de parcoursen worden moeilijker en de fokkerij groeit mee".

Een thema dat uiteraard niet uit de weg gegaan kon worden, was het rhinovirus: "We krijgen steeds meer paarden onder één dak, dus ik verwacht dat het weer verplicht zal worden om tegen rhino te enten; Onze sport groeit en er komen steeds meer paarden bij elkaar. Als er dan één paard met een mindere weerstand is, heb je een probleem. Daarom moeten we het huidige vaccinatiebeleid onder de loep nemen om een dergelijke situatie in de toekomst te voorkomen".

"Deze opflakkering van het virus, zorgde voor een wedstrijdstop. De selectie van het Olympische team wordt erg moeilijk. Ik doe dat niet enkel op basis van prestaties. Om een medaille te kunnen winnen in de landencompetitie, heb je een team nodig. Ik had vroeger soms het gevoel dat er ruiters in het team zaten die vooral met hun eigen ego bezig waren, ik heb het dan over de tijd dat ik zelf nog op het hoogste niveau reed. Ik kijk dus ook hoe ruiters zich gedragen in het veld. De selectie blijft elk jaar moeilijk".
Laatst bijgewerkt door prugelpiet op 22-03-21 20:03, in het totaal 2 keer bewerkt
Reden: Fotograaf aangepast

Popstra

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-21 19:07

de beste ruiters hebben ook een ego. Daarom zijn ze de beste! Het zijn perfectionisten en die moeten hun eigen riedeltje kunnen blijven draaien.
En zo is dat bij veel sporters die in een top mee draaien. Wat voor sport dan ook.
Geld bijv ook voor beroemde popsterren.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-21 19:23

Popstra schreef:
de beste ruiters hebben ook een ego. Daarom zijn ze de beste! Het zijn perfectionisten en die moeten hun eigen riedeltje kunnen blijven draaien.
En zo is dat bij veel sporters die in een top mee draaien. Wat voor sport dan ook.
Ik zie het verband tussen perfectionisme en het hebben van een (te) groot ego even niet?

gomir

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-21 00:44

Popstra schreef:

Maar op het moment dat je voor het team rijdt moet je soms je eigen belang opzij kunnen zetten in het belang van het team. Dus even niet voor de directe winst rijden, maar een safe nulrit neerzetten. Of bij een voorsprong van 3 strafpunten in het lijntje die galopsprong meer rijden/buitenom sturen en die tijdfout incasseren ipv het risico te nemen op een fout.

Popstra

Re: Rob Ehrens: "Zelf blijven rijden om mijn ruiters te helpen"

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-21 08:51

Maar vergeet niet bondscoaches ook vaak een ego hebben en niet iedereen daar naar wil buigen.
Nu zeg ik dat niet over een Rob Ehrens. Ik ken de beste man niet.