[UPDATE] Diefstal stokoude pony doet Hans pijn

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
kiki1976

Berichten: 16864
Geregistreerd: 17-04-10
Woonplaats: Kop van Noord Holland

Re: [UPDATE] Diefstal stokoude pony doet Hans pijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-21 10:29


DuoPenotti

Berichten: 29722
Geregistreerd: 14-01-21
Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Re: [UPDATE] Diefstal stokoude pony doet Hans pijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-21 10:57

Die is ondertussen al meerdere malen gedeeld :)

Anoniem

Re: [UPDATE] Diefstal stokoude pony doet Hans pijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-21 08:42

Ik ben benieuwd waar het dier nu gehouden wordt.

Kidde
Berichten: 3455
Geregistreerd: 24-10-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-21 14:09


AmyJamess

Berichten: 2121
Geregistreerd: 03-10-08
Woonplaats: Hengelo (OV)

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-21 14:10


Poekkie

Berichten: 7354
Geregistreerd: 29-10-16
Woonplaats: Belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-21 14:13

Onbegrijpelijk dat die pony terug moest naar de eigenaar. Arm beest. Hopelijk verandert de aangifte nog iets.

Ninx

Berichten: 14570
Geregistreerd: 19-07-05

Re: [UPDATE] Diefstal stokoude pony doet Hans pijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-21 15:42

Ik wind me hier vreselijk over op....
Wat is die man een holbewoner, evenals de mensen om hem heen die dit allemaal maar goedkeuren.

Ze mogen Pietertje komen brengen hoor.... Schrijnend.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-21 16:18

Ninx schreef:
Ik wind me hier vreselijk over op....
Wat is die man een holbewoner, evenals de mensen om hem heen die dit allemaal maar goedkeuren.

Ze mogen Pietertje komen brengen hoor.... Schrijnend.


Je bent niet de enige!

De media rondom dit alles, pony is de dupe uiteindelijk. En wat een hoop domme reacties op facebook, om te huilen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-21 16:23

Kidde schreef:
Mindim schreef:
Ik ben benieuwd waar het dier nu gehouden wordt.

Volgens mij is hij gewoon weer terug bij de eigenaar...

De Hoefslag heeft nu wel gesproken met de andere kant: https://www.dehoefslag.nl/laatste-nieuw ... hande.html


Top van de Hoefslag!!!! Zou meer media moeten doen.

Sas van Keken :roll: die spoort niet
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 23-04-21 16:43, in het totaal 1 keer bewerkt

DuoPenotti

Berichten: 29722
Geregistreerd: 14-01-21
Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Re: [UPDATE] Diefstal stokoude pony doet Hans pijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-21 16:27

Ja jammer dat omroep Brabant dit niet oppikt. Die gaven steeds veel verslag. Die laten zich wel kennen nu.

Adjepatatje8

Berichten: 338
Geregistreerd: 02-02-17
Woonplaats: Bijna in de Achterhoek

Re: [UPDATE] Diefstal stokoude pony doet Hans pijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-21 17:29

Ja die pony ziet er enorm slecht uit, maar dat geeft iemand nog niet het recht om zonder iets te laten weten een pony mee te nemen.

Poekkie

Berichten: 7354
Geregistreerd: 29-10-16
Woonplaats: Belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-21 17:33

Adjepatatje8 schreef:
Ja die pony ziet er enorm slecht uit, maar dat geeft iemand nog niet het recht om zonder iets te laten weten een pony mee te nemen.


Maar loop jij zo maar voorbij zichtbaar lijden als de instanties keer op keer hun werk niet doen? Ik zou dat eerlijk gezegd niet kunnen.

fransje23

Berichten: 15377
Geregistreerd: 09-07-03
Woonplaats: Heiloo

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-21 20:19

mrie schreef:
Als je last hebt van mening ga dan weg of bel 114 maar blijf met je bedoelingen van een andermans beesten af. Alsof het goed is voor zo'n bejaard beest om uit zijn eigen omgeving gehaald te worden. Moet je eens doen met je oma van 90, dan merk je het wel. Alsof het goed is er ineens ander eten in te gaan stoppen.
Ik heb hier dus een mening over: Walgelijk, diefstal en flink straffen. Ook met goede bedoelingen moet je de grens kennen.


Er zijn oudere mensen die in een hospice, waar je dus komt om te sterven, zo opknappen door goed eten en goede zorg dat ze ineens een paar jaar langer leven dan verwacht :)

Mijn ouders van dik in de 80 gaan ook veel op pad, buurvrouw van 95 gaat gewoon op vakantie.

Er is niets wat deze verwaarlozing goed praat!

Pareltjes
Berichten: 2217
Geregistreerd: 21-07-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-21 20:28

Ben benieuwd hoe mensen die vonden dat die vacht wel meeviel het nu zien? Je weet op voorhand dat zo,n vieze vacht gedonder en verstikking gaat geven. Maar goed sommige vinden het allemaal heel normaal....

Lastig allemaal, stelen mag niet. Niet slim. Maar toch, wie is er nu slechter, de eigenaar of degene die het lef heeft gehad op te komen voor de pony? Het stelt zaken in een ander daglicht. Van mij mag deze eigenaar een dik proces aan zijn broek krijgen. En dan nog hoog van de toren blazen dat alles goed is en mensen niet moeten zeuren. Hij heeft immers al járen paarden, bah!

senna21

Berichten: 11867
Geregistreerd: 17-03-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-21 23:01

Dus een dier dat er, volgens betrokkene, niet goed verzorgd wordt ,mag je stelen....
Ik zie mogelijkheden :P

Ingewikkelde materie, maar er zijn andere vormen van actie die wel zijn toegestaan.

Absolem

Berichten: 2765
Geregistreerd: 27-11-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-21 23:33

senna21 schreef:
Dus een dier dat er, volgens betrokkene, niet goed verzorgd wordt ,mag je stelen....
Ik zie mogelijkheden :P

Ingewikkelde materie, maar er zijn andere vormen van actie die wel zijn toegestaan.



Stelen is nooit goed te praten. Maar deze verwaarlozing al helemaal niet. De mensen die bij de controle gezegd hebben dat de pony in orde was moeten per direct ontslagen worden. Want die pony was allesbehalve in orde...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-21 23:35

senna21 schreef:
Dus een dier dat er, volgens betrokkene, niet goed verzorgd wordt ,mag je stelen....
Ik zie mogelijkheden :P

Ingewikkelde materie, maar er zijn andere vormen van actie die wel zijn toegestaan.

Volgens mij niet enkel voor de betrokkenen.
Iedere paardenliefhebber kan dat toch zien.

Poekkie

Berichten: 7354
Geregistreerd: 29-10-16
Woonplaats: Belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-21 00:14

Absolem schreef:
senna21 schreef:
Dus een dier dat er, volgens betrokkene, niet goed verzorgd wordt ,mag je stelen....
Ik zie mogelijkheden :P

Ingewikkelde materie, maar er zijn andere vormen van actie die wel zijn toegestaan.



Stelen is nooit goed te praten. Maar deze verwaarlozing al helemaal niet. De mensen die bij de controle gezegd hebben dat de pony in orde was moeten per direct ontslagen worden. Want die pony was allesbehalve in orde...


Ontslagen... beter nog een extra proces aan hun broek wegens medeplichtigheid bij dierenmishandeling en een ticket richting onbewoond eiland ja. Dat soort ambtenaren is zelfs de status belg / nederlander onwaardig. Eigelijk zelfs nog erger dan de mishandelaar zelf, want zij faciliteren deze situatie en snoeren iedereen die opkomt voor het dier de mond met hun waardeloze rapportje.

DuoPenotti

Berichten: 29722
Geregistreerd: 14-01-21
Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Re: [UPDATE] Diefstal stokoude pony doet Hans pijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-21 07:46

Ontslag is zeker wel wat moet gebeuren.
En veranderingen aan hun opleiding, als dit niet herkend word.
Maar in die 2 weken, wie heeft toen het dier gezien? Ook die mag zijn diploma wel inleveren.

beert
Berichten: 2434
Geregistreerd: 26-01-08
Woonplaats: Zuid Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-21 11:32

DuoPenotti schreef:
Ontslag is zeker wel wat moet gebeuren.
En veranderingen aan hun opleiding, als dit niet herkend word.
Maar in die 2 weken, wie heeft toen het dier gezien? Ook die mag zijn diploma wel inleveren.

Nou niet per se. Al het bewijsmateriaal is weggewassen, omdat ze de pony hebben laten opknappen. Volgens mij is de inspectie ook gebonden aan veel regels en mogen ze niet zomaar een pony in beslag nemen, maar moeten ze eigenaren een kans geven. Je hoort toch heel vaak dat ze eerst een waarschuwing geven of bijvoorbeeld maar een deel in beslag nemen van verwaarloosde dieren?

Omdat deze pony al opgeknapt was, kunnen ze moeilijk de eigenaar nog de opdracht geven de pony de nodige zorg te geven als dat al gedaan is.

De vraag is ook wat de LID daadwerkelijk gezegd heeft. Ik heb even teruggelezen (maar mogelijk berichten gemist), maar heeft de LID ergens direct uitspraak gedaan over deze pony? Ik lees het alleen "via de eigenaar" die zegt "de LID zegt dat het in orde was", maar ik heb zo snel geen interview met de LID gezien ofzo. En het is logisch dat die eigenaar uitspraken in zijn voordeel draait :-)

Hier trouwens nog een hele uitgebreide reportage van het ophalen: https://siris.nl/nieuws/artikel/gestole ... s-hendrikx

Hij geeft daarin aan dat de pony naar een ander adres gaat en "daar goed verzorgd wordt" dus volgens mij gaat er dan ook iemand anders voor zorgen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-21 13:41

beert schreef:
DuoPenotti schreef:
Ontslag is zeker wel wat moet gebeuren.
En veranderingen aan hun opleiding, als dit niet herkend word.
Maar in die 2 weken, wie heeft toen het dier gezien? Ook die mag zijn diploma wel inleveren.

Nou niet per se. Al het bewijsmateriaal is weggewassen, omdat ze de pony hebben laten opknappen. Volgens mij is de inspectie ook gebonden aan veel regels en mogen ze niet zomaar een pony in beslag nemen, maar moeten ze eigenaren een kans geven. Je hoort toch heel vaak dat ze eerst een waarschuwing geven of bijvoorbeeld maar een deel in beslag nemen van verwaarloosde dieren?

Omdat deze pony al opgeknapt was, kunnen ze moeilijk de eigenaar nog de opdracht geven de pony de nodige zorg te geven als dat al gedaan is.

De vraag is ook wat de LID daadwerkelijk gezegd heeft. Ik heb even teruggelezen (maar mogelijk berichten gemist), maar heeft de LID ergens direct uitspraak gedaan over deze pony? Ik lees het alleen "via de eigenaar" die zegt "de LID zegt dat het in orde was", maar ik heb zo snel geen interview met de LID gezien ofzo. En het is logisch dat die eigenaar uitspraken in zijn voordeel draait :-)

Hier trouwens nog een hele uitgebreide reportage van het ophalen: https://siris.nl/nieuws/artikel/gestole ... s-hendrikx

Hij geeft daarin aan dat de pony naar een ander adres gaat en "daar goed verzorgd wordt" dus volgens mij gaat er dan ook iemand anders voor zorgen.

Hij zegt goed adres en daarvoor zegt ie thuis. Niet dat ie naar een ander adres gaat. Op het einde van het filmpje.

Maar joh, wat een gezeur over die manen en hoe dat lijkt. Ja, dat heeft echt prioriteit :')

7ofhearts

Berichten: 2824
Geregistreerd: 02-11-14
Woonplaats: Daar waar we gelukkig zijn..

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-21 17:39

“ Blij “ dat dit aa het licht gekomen is. Ik had het vermoede wel, maar ja......... van een foto mag je niks zeggen }>

Tot hier nog mensen zijn geweest die hard geroepen hebben dat zo een vacht “ oke was “ bij zo een oude pony blijft me verbazen eerlijk gezegd.

Nee. Geen kwaad woord over de man...........

Ninx

Berichten: 14570
Geregistreerd: 19-07-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-21 14:11

Ik was benieuwd.... weet iemand hoe dit afgelopen is? Of Hans gewoon lekker moet gaan boetseren en schilderen in plaats van pony's houden?

BigOne
Berichten: 38325
Geregistreerd: 03-08-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-21 14:23

Ik schrik er van dat er door instanties werd gezegd dat er goed voor dit dier werd gezorgd. Daar heb je geen opleiding voor nodig om de misstanden te zien, schrik er nog meer van dat die man blijkbaar nog veel meer pony’s heeft.