[UPDATE] Diefstal stokoude pony doet Hans pijn

Moderators: Muiz, Firelight, NadjaNadja, Essie73, Maureen95

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Kidde
Berichten: 3479
Geregistreerd: 24-10-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-21 17:17

MarlindeRooz schreef:
speurneusc schreef:
zoek eens op luis in de berichten... hoeveel pony's en paarden hebben er geen luis en wordt er gevraagd wat er tegen te doen..... allemaal mishandelaars dus volgens velen

Ook wonden met wormen er in en omgekrulde hoeven? :')

Ik snap deze opmerkingen ook echt niet. Heb je wel eens een pony met luis gehad Speurneusc? Hier wel namelijk en hier zag je ze in het begin alleen met poetsen, niet zag je ze niet met zo ontzettend veel als bij de pony in kwestie. Bovendien zou deze pony toch helemaal geen luis hebben volgens de man?

Die hoeven is ook echt niet een kwestie van één bekapbeurtje overgeslagen. Ik kan er echt niet bij dat dit goedgepraat wordt

speurneusc

Berichten: 5428
Geregistreerd: 06-08-12
Woonplaats: Veldhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-21 19:39

er komen regelmatig luispony's/paarden voorbij er komen regelmatig tandproblemen voorbij, en hoefbevangen of andere hoefproblemen allemaal aan de lopende band

en nu gaat overgrote deel uit zijn dak om deze pony van 31... wie kan er vertellen dat ie een pony heeft/had van die leeftijd.. menig eigenaar, zeg gerust de meeste eigenaren kunnen dat niet, deze man heeft deze pony al 25 jaar!!! wanneer ie zo slecht voor het dier had gezorgd zoals iedereen beweert, had het diertje echt geen 31 geworden.

8nnemiek

Berichten: 43487
Geregistreerd: 22-01-05
Woonplaats: Limburg

Re: [UPDATE] Diefstal stokoude pony doet Hans pijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-21 19:44

speurneusc, heb jij de foto's en filmpjes gezien?
Dit heeft totaal niks te maken met leeftijd of simpele kwaaltjes die je op bokt 'aan de lopende band' tegen komt. Dit is gewoon flinke verwaarlozing die al jaren aan de gang moet zijn.

Kidde
Berichten: 3479
Geregistreerd: 24-10-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-21 20:07

speurneusc schreef:
er komen regelmatig luispony's/paarden voorbij er komen regelmatig tandproblemen voorbij, en hoefbevangen of andere hoefproblemen allemaal aan de lopende band

en nu gaat overgrote deel uit zijn dak om deze pony van 31... wie kan er vertellen dat ie een pony heeft/had van die leeftijd.. menig eigenaar, zeg gerust de meeste eigenaren kunnen dat niet, deze man heeft deze pony al 25 jaar!!! wanneer ie zo slecht voor het dier had gezorgd zoals iedereen beweert, had het diertje echt geen 31 geworden.


Als jouw paarden er ook zo bij staan hoop ik dat de inspectie binnenkort eens een keer bij je langs komt: https://m.facebook.com/story.php?story_ ... 6683825423

Ik snap niet hoe je dit kan goedpraten echt niet. Bovendien wil het niets zeggen dat de pony deze leeftijd bepaald heeft, vaak groeit het oude mensen boven het hoofd of gaan ze geestelijk achteruit waardoor ze gewoon niet meer goed in staat zijn voor dieren te zorgen.

Ik zeg uiteraard niet dat hier het geval is, maar vaak schuilt er meer achter dit soort verwaarlozingen dan men denkt

Rocamor

Berichten: 10979
Geregistreerd: 21-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-21 20:20

speurneusc schreef:
er komen regelmatig luispony's/paarden voorbij er komen regelmatig tandproblemen voorbij, en hoefbevangen of andere hoefproblemen allemaal aan de lopende band

en nu gaat overgrote deel uit zijn dak om deze pony van 31... wie kan er vertellen dat ie een pony heeft/had van die leeftijd.. menig eigenaar, zeg gerust de meeste eigenaren kunnen dat niet, deze man heeft deze pony al 25 jaar!!! wanneer ie zo slecht voor het dier had gezorgd zoals iedereen beweert, had het diertje echt geen 31 geworden.


Nee dat kan ik gelukkig niet zeggen. Omdat mijn paard na 21 jaar samen te slecht werd. Pijn kreeg. Ondanks zijn gebit dat elk jaar gecontroleerd werd, zijn hoeven netjes onderhouden werden, hij aangepast eten kreeg, ik zijn lichaamstemperatuur in de gaten hield om te zien of ik een dek moest wisselen, hij 24/7 kon kiezen om binnen of buiten te staan met zijn meisje. Maar hij kreeg pijn. Genoeg pijn om ervoor te kiezen om mijn pijn om hem te moeten missen ondergeschikt te maken aan zijn pijn. Mijn hart is gebroken, ik mis hem vreselijk, maar hij is pijnvrij. Omdat hij dat verdiende na al die tijd samen. Dus nee ik kan dat helaas en gelukkig niet zeggen. Omdat ik koos voor mijn paard. Maar als ik die keuze niet had gemaakt, had ie best nog wat jaren door kunnen gaan.

Op een voor mij voor hem onacceptabele manier.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-21 21:30

speurneusc schreef:
er komen regelmatig luispony's/paarden voorbij er komen regelmatig tandproblemen voorbij, en hoefbevangen of andere hoefproblemen allemaal aan de lopende band

en nu gaat overgrote deel uit zijn dak om deze pony van 31... wie kan er vertellen dat ie een pony heeft/had van die leeftijd.. menig eigenaar, zeg gerust de meeste eigenaren kunnen dat niet, deze man heeft deze pony al 25 jaar!!! wanneer ie zo slecht voor het dier had gezorgd zoals iedereen beweert, had het diertje echt geen 31 geworden.

Ja hoor, mijn kwpn merrie is 35 geworden, haar beste vriend, een paard van 1.85 is 34 geworden. We hadden ook nog een kwpn ruin op stal die is 28 geworden. Bij de ruin moesten we oppassen, die is namelijk bevangen geweest, maar had nette hoeven hoor. De tandarts is tot hun laatste jaar geweest. Geen verklitte vachten of luizen. Daar werd goed voor gezorgd. Dierenarts kwam twee maal per jaar. Aangepast hooi, aangepaste voeding, dikke deken voor de winter, zodat niet alle energie naar de kachel hoeft. Je kan als eigenaar je oudje in heel veel dingen helpen, zodat de oude dag gerieflijk wordt, dat is de eigenaar van Enterprise schijnbaar vreemd. Oude dieren hebben een aanpassing in verzorging nodig.

En ik ken honden in erbarmelijke omstandigheden die stokoud zijn geworden. Niet omdat ze zo goed af waren, maar door een heel sterk gestel.

Poekkie

Berichten: 7362
Geregistreerd: 29-10-16
Woonplaats: Belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-21 21:37

speurneusc schreef:
er komen regelmatig luispony's/paarden voorbij er komen regelmatig tandproblemen voorbij, en hoefbevangen of andere hoefproblemen allemaal aan de lopende band

en nu gaat overgrote deel uit zijn dak om deze pony van 31... wie kan er vertellen dat ie een pony heeft/had van die leeftijd.. menig eigenaar, zeg gerust de meeste eigenaren kunnen dat niet, deze man heeft deze pony al 25 jaar!!! wanneer ie zo slecht voor het dier had gezorgd zoals iedereen beweert, had het diertje echt geen 31 geworden.


Maar niet alles tesamen?
Nee deze pony had gewoon een vreselijk slechte eigenaar die geen dieren verdient. Ik begrijp niet hoe je zoiets niet kan inzien.

En ja hoor, hier staan er van 26, 31, 28 en 25+ (Exacte leeftijd onbekend).
Inclusief een met een tandprobleem.
Maar je mag ze stuk voor stuk komen inspecteren, geen enkele van hen kan in ook maar een opzicht verwaarloosd genoemd worden.

Rytir

Berichten: 5359
Geregistreerd: 30-05-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-21 22:33

speurneusc schreef:
er komen regelmatig luispony's/paarden voorbij er komen regelmatig tandproblemen voorbij, en hoefbevangen of andere hoefproblemen allemaal aan de lopende band

en nu gaat overgrote deel uit zijn dak om deze pony van 31... wie kan er vertellen dat ie een pony heeft/had van die leeftijd.. menig eigenaar, zeg gerust de meeste eigenaren kunnen dat niet, deze man heeft deze pony al 25 jaar!!! wanneer ie zo slecht voor het dier had gezorgd zoals iedereen beweert, had het diertje echt geen 31 geworden.


Op de stal waar ik nu sta zijn er best wat paarden/ ponies van 30+. Manege paarden waar nog wat poets en hobbel klasjes mee worden gedaan. Die zijn vatbaarder voor vanalles. Maar tandproblemen worden opgelost ondanks kosten. Luizen, rainrot door verminderde weerstand idem. Zelfs bij een bedrijf waarbij het meer kost dan opbrengt, dat hoort er gewoon bij. Heeft niks te maken dat deze meneer er vroeger niet goed voor heeft gezorgd, maar ook als de commerciële waarde er niet meer is dien je er netjes mee om te gaan.

dakplaat
Berichten: 1038
Geregistreerd: 09-04-07
Woonplaats: Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-21 22:34

Kidde schreef:
speurneusc schreef:
er komen regelmatig luispony's/paarden voorbij er komen regelmatig tandproblemen voorbij, en hoefbevangen of andere hoefproblemen allemaal aan de lopende band

en nu gaat overgrote deel uit zijn dak om deze pony van 31... wie kan er vertellen dat ie een pony heeft/had van die leeftijd.. menig eigenaar, zeg gerust de meeste eigenaren kunnen dat niet, deze man heeft deze pony al 25 jaar!!! wanneer ie zo slecht voor het dier had gezorgd zoals iedereen beweert, had het diertje echt geen 31 geworden.


Als jouw paarden er ook zo bij staan hoop ik dat de inspectie binnenkort eens een keer bij je langs komt:


Dan hopelijk wel een andere persoon dan diegene die deze pony goedkeurde :')

speurneusc

Berichten: 5428
Geregistreerd: 06-08-12
Woonplaats: Veldhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-21 09:16

oww ja jullie zijn super eigenaren hoor en doen alles perfect en volgens de regels en een paar ouwetjes nog gehad ook..... die tot de laatste dag totaal nix mankeren, nou nou de vlag mag uit..degene waarbij dat niet lukt reageren natuurlijk niet.

en inspectie mag bij mij komen hoor... krijgt ie nog koffie en een koek voor de moeite

Shae
Berichten: 1373
Geregistreerd: 05-06-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-21 09:28

Nou ik mag toch hopen dat er geen bokkers zijn die hun pony er zo bij hebben staan. We hebben het over verwaarloosd gebit, verwaarloosde vacht, verwaarloosde hoeven en alleen staan. 1 van die dingen alleen al in de staat die ik op die Facebook pagina heb gezien gaat je hier heel veel terecht gezeik opleveren.

Dit is niet een oudje met een slechte winter. Deze pony is verwaarloosd en deze eigenaar heeft ook nog onwijs veel andere pony's in bezit.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-21 10:32

speurneusc schreef:
oww ja jullie zijn super eigenaren hoor en doen alles perfect en volgens de regels en een paar ouwetjes nog gehad ook..... die tot de laatste dag totaal nix mankeren, nou nou de vlag mag uit..degene waarbij dat niet lukt reageren natuurlijk niet.

en inspectie mag bij mij komen hoor... krijgt ie nog koffie en een koek voor de moeite

Waarom doe je toch zo zuur?

De meeste oudjes komen met kwaaltjes en daar gaat het nu juist om. Dat kun je als eigenaar aanpakken dmv veearts, tandarts en hoefsmid en aanpassingen doen in de verzorging. Iig aan de behoeften van je paard voldoen.

Of je kunt ze in hun sop gaar laten koken en er geen cent aan uit willen geven en alles onder de noemer slijtage schuiven. Zoals de eigenaar van Enterprise doet.

En als jij vind dat dat een holier than thou instelling is, dat zij dan maar zo. Ik hang aan jouw mening weinig waarde.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-21 10:44

speurneusc schreef:
oww ja jullie zijn super eigenaren hoor en doen alles perfect en volgens de regels en een paar ouwetjes nog gehad ook..... die tot de laatste dag totaal nix mankeren, nou nou de vlag mag uit..degene waarbij dat niet lukt reageren natuurlijk niet.

en inspectie mag bij mij komen hoor... krijgt ie nog koffie en een koek voor de moeite


Hier eentje die kei hard haar best doet om haar paarden in topconditie te houden en toch hier en daar wel eens faalt. Ik snap dus echt wel wat je bedoeld en ben het met je eens. Maar goed, ik zeg ook al heel het topic dat ik nul begrip heb voor de dieven en blijf ook na het zien van de foto's bij mijn mening.

mrie
Berichten: 6443
Geregistreerd: 08-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-21 10:46

Ik heb wat last van mening en die ga ik hier even ventileren.
Mijn paard was pas 16 toen ik besloot hem in te slapen, hij had een stapeling van kwalen en de laatste: Artrose deed hem de das om. Ik hield zielsveel van het beest en van mij mocht hij nog honderd jaar blijven, maar ik moest de verantwoording nemen, het beest zou geen leuk leven meer krijgen en met pijn staan.
Maar nog voor de veearts kwam ontdekte ik dat iemand bij mij op stal een goed plekje voor hem geregeld had waar hij fijn met pensioen kon en waar er nog een gehandicapt kind op kon rijden. Mijn paard moest blijkbaar gered worden van zo'n wrede nietsontzienende baas die hem zomaar ging laten dood maken.

Ik ben ontploft: ANDEREN weten helemaal niet hoe de geschiedenis in elkaar zit, ANDEREN weten ook niet hoe de band tussen eigenaar en paard is. ANDEREN zien niet de de gewoontes die er bestaan in de verzorging niet voor niets zo gegroeid zijn. Het was afschuwelijk om geconfronteerd te worden met mensen met "goede bedoelingen" (vinden zij zelf) Terwijl ik als eigenaar een andere keuze gemaakt heb.

Als je last hebt van mening ga dan weg of bel 114 maar blijf met je bedoelingen van een andermans beesten af. Alsof het goed is voor zo'n bejaard beest om uit zijn eigen omgeving gehaald te worden. Moet je eens doen met je oma van 90, dan merk je het wel. Alsof het goed is er ineens ander eten in te gaan stoppen.
Ik heb hier dus een mening over: Walgelijk, diefstal en flink straffen. Ook met goede bedoelingen moet je de grens kennen.

Muiz
Moderator Algemeen2
No worries, be happy!

Berichten: 8364
Geregistreerd: 21-12-12
Woonplaats: Wijk bij Duurstede

Re: [UPDATE] Diefstal stokoude pony doet Hans pijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-21 11:10

Het is heel begrijpelijk dat er hier mensen verschillende meningen hebben maar zullen we het wel gezellig houden? Ik neem aan dat niemand die hier in dit topic reageert expres slecht voor oudere dieren zorgt maar dat wel iedereen een andere manier van handelen heeft. Kraak elkaar daar niet op af, wordt het niet mooier van ;)

8nnemiek

Berichten: 43487
Geregistreerd: 22-01-05
Woonplaats: Limburg

Re: [UPDATE] Diefstal stokoude pony doet Hans pijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-21 11:30

mrie, ik ga er van uit dat je de laatste pagina's van het topic en/of de Facebook foto's en filmpjes niet hebt gezien?
Natuurlijk, stelen is verkeerd, maar het diertje was echt enorm verwaarloosd en de inspectie deed er niks mee.

Poekkie

Berichten: 7362
Geregistreerd: 29-10-16
Woonplaats: Belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-21 11:46

mrie schreef:
Ik heb wat last van mening en die ga ik hier even ventileren.
Mijn paard was pas 16 toen ik besloot hem in te slapen, hij had een stapeling van kwalen en de laatste: Artrose deed hem de das om. Ik hield zielsveel van het beest en van mij mocht hij nog honderd jaar blijven, maar ik moest de verantwoording nemen, het beest zou geen leuk leven meer krijgen en met pijn staan.
Maar nog voor de veearts kwam ontdekte ik dat iemand bij mij op stal een goed plekje voor hem geregeld had waar hij fijn met pensioen kon en waar er nog een gehandicapt kind op kon rijden. Mijn paard moest blijkbaar gered worden van zo'n wrede nietsontzienende baas die hem zomaar ging laten dood maken.

Ik ben ontploft: ANDEREN weten helemaal niet hoe de geschiedenis in elkaar zit, ANDEREN weten ook niet hoe de band tussen eigenaar en paard is. ANDEREN zien niet de de gewoontes die er bestaan in de verzorging niet voor niets zo gegroeid zijn. Het was afschuwelijk om geconfronteerd te worden met mensen met "goede bedoelingen" (vinden zij zelf) Terwijl ik als eigenaar een andere keuze gemaakt heb.

Als je last hebt van mening ga dan weg of bel 114 maar blijf met je bedoelingen van een andermans beesten af. Alsof het goed is voor zo'n bejaard beest om uit zijn eigen omgeving gehaald te worden. Moet je eens doen met je oma van 90, dan merk je het wel. Alsof het goed is er ineens ander eten in te gaan stoppen.
Ik heb hier dus een mening over: Walgelijk, diefstal en flink straffen. Ook met goede bedoelingen moet je de grens kennen.


Heb jij die foto’s gezien?
Ik hoef helemaal geen voorgeschiedenis van dit dier te kennen om de dieven te feliciteren en de eigenaar een walgelijk man te vinden die flink gestraft zou moeten worden. En flinke middenvinger naar de inspecties ook.

Poekkie

Berichten: 7362
Geregistreerd: 29-10-16
Woonplaats: Belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-21 11:48

speurneusc schreef:
oww ja jullie zijn super eigenaren hoor en doen alles perfect en volgens de regels en een paar ouwetjes nog gehad ook..... die tot de laatste dag totaal nix mankeren, nou nou de vlag mag uit..degene waarbij dat niet lukt reageren natuurlijk niet.

en inspectie mag bij mij komen hoor... krijgt ie nog koffie en een koek voor de moeite


Dat is wel helemaal uit verband getrokken.
Maar ik hoop wel dat er bitter weinig mensen zoals jij bestaan die de toestand van die pony goed zouden keuren.

ellepel

Berichten: 47445
Geregistreerd: 24-02-04
Woonplaats: assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-21 11:52

mrie, ik zou geen mensen met paarden vergelijken ;)
want er zijn genoeg oma’s die een uitstapje echt geweldig vinden.

tamary

Berichten: 29239
Geregistreerd: 19-06-02
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-21 11:57

Poekkie schreef:
Heb jij die foto’s gezien?
Ik hoef helemaal geen voorgeschiedenis van dit dier te kennen om de dieven te feliciteren en de eigenaar een walgelijk man te vinden die flink gestraft zou moeten worden. En flinke middenvinger naar de inspecties ook.

Inspectie heeft hier inderdaad gefaalt (of ernstiger had geen mogelijkheden om in te grijpen), maar diefstal is daar niet het antwoord op. Waar trek je nl de grens qua wanneer is het echt noodzakelijk een dier te stelen voor bieden nodige verzorging? Dat wordt een glijdende schaal met allerlei ellende tot gevolg. Ten minste zal hier de opleiding van de inspecteurs aangepakt moeten worden.

DuoPenotti

Berichten: 30123
Geregistreerd: 14-01-21
Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-21 12:04

tamary schreef:
Poekkie schreef:
Heb jij die foto’s gezien?
Ik hoef helemaal geen voorgeschiedenis van dit dier te kennen om de dieven te feliciteren en de eigenaar een walgelijk man te vinden die flink gestraft zou moeten worden. En flinke middenvinger naar de inspecties ook.

Inspectie heeft hier inderdaad gefaalt (of ernstiger had geen mogelijkheden om in te grijpen), maar diefstal is daar niet het antwoord op. Waar trek je nl de grens qua wanneer is het echt noodzakelijk een dier te stelen voor bieden nodige verzorging? Dat wordt een glijdende schaal met allerlei ellende tot gevolg. Ten minste zal hier de opleiding van de inspecteurs aangepakt moeten worden.

hier ben ik het echt mee eens :j

De pony is zeker verwaarloosd.
Maar diefstal is niet de manier.
Er had aandacht gezocht kunnen worden in de media met foto's en filmpjes van het diertje
144 red een dier behalve deze oid.
En ja de inspectie zou zich een moeten verantwoorden.
Daar moet je op aan dringen, niet op diefstal.

Poekkie

Berichten: 7362
Geregistreerd: 29-10-16
Woonplaats: Belgie

Re: [UPDATE] Diefstal stokoude pony doet Hans pijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-21 12:12

Als de inspectie degelijk zijn werk zou doen, zou ik diefstal idd ook nooit goedpraten.
Maar hier zie ik weinig nut van social media.

Piet1990
Berichten: 1
Geregistreerd: 17-04-21

Re: [UPDATE] Diefstal stokoude pony doet Hans pijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-21 19:27


Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Berichten: 110839
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Haaren (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-21 19:32


Telpeva

Berichten: 14833
Geregistreerd: 26-08-06
Woonplaats: In de hoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-21 23:57

Hoop echt dat hier nog eens goed naar wordt gekeken en dat de instanties ook meteen de andere dieren in zijn eigendom van dichtbij gaan bekijken.