[UPDATE] Diefstal stokoude pony doet Hans pijn

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-21 18:22

AmyJamess schreef:
Ik schrok echt van het filmpje van de luizen. Wil niet weten hoelang hij zo al heeft moeten rondlopen.
Hopelijk krijgt dit nog een staartje, voor je het weet is de pony weer terug bij af.


Precies. Als de instanties gewoon hun werk hadden gedaan, had dit niet hoeven gebeuren. Ik vind het kwalijk dat er zo met meldingen wordt om gegaan.
Je kan dan zo'n instantie dan toch ook niet meer serieus nemen, hebben ze over het draadje op een afstand van 10 meter een blik geworpen of iets? Die hoeven hadden zij toch ook moeten opmerken.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Berichten: 110740
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Haaren (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-21 18:39

Oh holy crap, die luizen :wow:
Dat arme dier moet op z'n minst gigantische bloedarmoede hebben gehad :\

En bovenal: Hoe is tijdens de bezoeken van de LID en de politie dit allemaal niet opgevallen?

MarlindeRooz
Correspondent

Berichten: 33829
Geregistreerd: 27-02-10
Woonplaats: Apeldoorn

Re: [UPDATE] Diefstal stokoude pony doet Hans pijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-21 19:12

Ik snap best dat mensen die pony meenemen. Moet je dan toekijken hoe zo’n beest langzaam dood gaat door de luizen en maden? -O-

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Berichten: 110740
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Haaren (NB)

Re: [UPDATE] Diefstal stokoude pony doet Hans pijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-21 19:14

Ik snap alleen niet dat ze zelf niet de media opzoeken met de andere kant van het verhaal?

MarlindeRooz
Correspondent

Berichten: 33829
Geregistreerd: 27-02-10
Woonplaats: Apeldoorn

Re: [UPDATE] Diefstal stokoude pony doet Hans pijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-21 19:15

Omdat niet iedereen daar behoefte aan heeft denk ik? Diefstal is nog steeds strafbaar. Die straffen zijn hoger dan dierenmishandeling helaas.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Berichten: 110740
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Haaren (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-21 19:19

MarlindeRooz schreef:
Omdat niet iedereen daar behoefte aan heeft denk ik? Diefstal is nog steeds strafbaar. Die straffen zijn hoger dan dierenmishandeling helaas.


Dat is idd helaas absoluut waar -O-

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-21 19:24

Cayenne schreef:
Oh holy crap, die luizen :wow:
Dat arme dier moet op z'n minst gigantische bloedarmoede hebben gehad :

En bovenal: Hoe is tijdens de bezoeken van de LID en de politie dit allemaal niet opgevallen?

Onkundige medewerkers of waardeloze regels of een combi van beide.

8nnemiek

Berichten: 43424
Geregistreerd: 22-01-05
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-21 19:53

Ach jee, dat arme dier.
Ongelofelijk dat hier schijnbaar meerdere keren de inspectie bij is geweest en er niks mee heeft gedaan. Die mensen kun je toch niet meer serieus nemen zo?
En ik hoop dat ze de andere pony’s van die fokker ook eens heel goed laten nakijken.
Ik hoop dat de oude pony nadat de politie die beelden heeft gezien alsnog een beter huis krijgt.

ellepel

Berichten: 47363
Geregistreerd: 24-02-04
Woonplaats: assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-21 20:50

ja zie je wel. ik dacht echt vanaf het begin al dat dit echt een verhaal was waar een andere kant aan zat :(

hoop,dat het goed komt met de pony en de anderen

Ninx

Berichten: 14570
Geregistreerd: 19-07-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-21 21:36

De meeste Bokkers vonden het ook wel meevallen.... de eerste beelden toonden toch al dat dit dier er niet goed bij stond.

Wat mij betreft gaat dit dier niet terug.
Die man moet maar een andere bezigheid zoeken.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-21 22:04


Cinnepin

Berichten: 8939
Geregistreerd: 26-02-15
Woonplaats: Vdaal

Re: [UPDATE] Diefstal stokoude pony doet Hans pijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-21 22:09

Oei dat is zeker verwaarlozing. Diefstal keur ik niet goed, maar er moet hier wel wat aangedaan worden

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-21 22:14

Cinnepin schreef:
Oei dat is zeker verwaarlozing. Diefstal keur ik niet goed, maar er moet hier wel wat aangedaan worden

Ik ook niet, maar snap het nu wel. De instanties hebben weg gekeken en dat doen ze dus nog steeds.

Kidde
Berichten: 3458
Geregistreerd: 24-10-09

Re: [UPDATE] Diefstal stokoude pony doet Hans pijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-21 22:55

Echt werkelijk om te janken dit... Deze man kan inderdaad beter een andere hobby gaan zoeken

Ninx

Berichten: 14570
Geregistreerd: 19-07-05

Re: [UPDATE] Diefstal stokoude pony doet Hans pijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-21 23:01

Waar zijn nu alle mensen gebleven die vonden dat bezorgde mensen penny’s zijn?

Poekkie

Berichten: 7356
Geregistreerd: 29-10-16
Woonplaats: Belgie

Re: [UPDATE] Diefstal stokoude pony doet Hans pijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-21 23:08

Deze man zouden ze eigelijk alle dieren in beslag moeten nemen (ongeacht hun toestand) en levenslang verbod om ook nog dieren te houden.

Telpeva

Berichten: 14759
Geregistreerd: 26-08-06
Woonplaats: In de hoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-21 23:16

Wat zielig... En wat erg dat dat er zo duidelijk niet goed genoeg is gecontroleerd nadat er melding is gedaan van die verwaarlozing.

angrywolf

Berichten: 1227
Geregistreerd: 25-04-09
Woonplaats: Alkmaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-21 02:36

Wat ontzettend sneu voor het dier! hij is er echt heel erg aan toe, Kijk dat ze hem uit zn weide hebben gehaald is niet erg handig, Maar zelf zou ik het zelfde doen als je meerdere malen aan de bel hebt getrokken en elke keer nul op rekest krijgt, Ik zou het ook niet meer aan kunnen zien en het arme dier zelf dan maar helpen, Had trouwens een reactie geplaatst op dat horses.nl dat het allemaal even wat anders zat en het arme dier wel degelijk zwaar verwaarloosd is, Maar dat mag kennelijk niet gezegd worden :r Er mogen alleen berichten geplaatst worden die het voor die rotzak van een eigenaar opnemen en niet dat hij dus wel degelijk dat arme dier zwaar heeft verwaarloost :r Dat mag niet gepost worden _-:(

beert
Berichten: 2434
Geregistreerd: 26-01-08
Woonplaats: Zuid Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-21 07:14

Ninx schreef:
Waar zijn nu alle mensen gebleven die vonden dat bezorgde mensen penny’s zijn?

Die zijn er nog. Punt is juist dat je bij de feiten moet blijven. Het eerste wat bekend werd, is dat de pony van 31 gejat werd en door de LID (?) terug werd gegeven onder het mom dat er geen sprake van verwaarlozing was. Dan is het niet aan ons om diefstal goed te praten.

Deze beelden laten een andere kant zien en je ziet ook dat de toon in het topic erdoor veranderd. Mensen kunnen hun mening namelijk ook bijstellen als er meer informatie is.

Jou opmerking komt op mij een beetje over alsof je gelijk wil hebben of wat bedoel je ermee dat je het zo zegt?

ellepel

Berichten: 47363
Geregistreerd: 24-02-04
Woonplaats: assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-21 07:40

op facebook zag je onder het bericht dat er heel veel mensen waren die in eerrste instantie gezegd hadden dat de diefstal vast van pennymeisjes was en ze moesten maar zwaar gestraft worden en dat kon toch niet.
maar daar heb ik wel gezien dat een aantal zegt van goh wat heb ik me er in vergist hoe dit verhaal werkelijk zat en ik stel mijn mening bij..
kijk dat vind ik netjes dat mensen dat dan ook even melden.

DuoPenotti

Berichten: 29781
Geregistreerd: 14-01-21
Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-21 07:53

Ninx schreef:
Waar zijn nu alle mensen gebleven die vonden dat bezorgde mensen penny’s zijn?

hier
En ik heb zelfs al gereageerd.
Dat durf ik best hoor.

Ik blijf diefstal afkeuren, dat ten eerste.
Ik denk dat het heel anders was gelopen als er eerst al eens foto's genomen waren vanuit die wei.
Meer dan een pony op 300 meter afstand.
Daar al duidelijk zijn vervilting, maar voornamelijk zijn hoeven en tanden.
Dat is al in beeld te brengen zonder diefstal.
Had daar al aangegeven, hier doet de inspectie niets aan.
Dan waren er al heel veel reacties gekomen en ik denk ook veel meldingen richting 144.

Stel dat het balletje niet was gaan rollen en men dacht, ik kan er niet tegen ik jat.
Had dan bij het eerste bericht van pony gestolen uit de wei die beelden al weer laten zien.
Dan was er geen mens die het woord penny meer zou noemen.
Hier werd eerder gezegd ze zouden bedreigingen gaan krijgen enz.
Ik zei toen al echt niet als het zo erg is.
Nou het is zo erg, nu de pony weg is, dus te laat, hebben ze eindelijk de beelden naar buiten gebracht.
En krijgen ze bedreigingen? Nee! Ik zie alleen maar mensen die achter ze staan.

Echt hele domme weg bewandeld.
Omroep brabant gaf steeds updates, had ze de echte updates toe gespeeld. Niet nu pas.
Heeft OB die beelden wel vanaf het begin, dan haal ze ook maar door de slijk, net als de instanties die hebben beweerd dat de pony oke was.

Leo

Berichten: 50179
Geregistreerd: 06-12-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-21 07:54

Jeetje dit is de andere kant van het verhaal, goed dat ze dit alsnog delen want dat geeft duidelijk ander licht op de zaak. Arme pony. :(:)

Diefstal blijft verkeerd, maar de inspectie is hier wel echt enorm de mist in gegaan.... :\

Anoniem

Re: [UPDATE] Diefstal stokoude pony doet Hans pijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-21 08:03

Ik blijf het wegnemen van de pony fout vinden en blijf bij mijn mening dat zulke mensen bij mijn paarden niet welkom zijn, zelfs na al de informatie die erbij gekomen is. Er zijn andere manieren om de dingen aan te pakken als botweg stelen van een dier. Nu dit soort acties als heldendaad bestempelen, zet anderen aan tot de zelfde idioterie. Blijf politie en dierbescherming lastig vallen als je meent dat er sprake is van verwaarlozing, maar hou zelf je tengels van het dier.

dakplaat
Berichten: 1038
Geregistreerd: 09-04-07
Woonplaats: Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-21 08:21

Poekkie schreef:
Deze man zouden ze eigelijk alle dieren in beslag moeten nemen (ongeacht hun toestand) en levenslang verbod om ook nog dieren te houden.


Grappig dat je pagina's terug nog zo oreerde dat de rechter beslist over straffen :+


Ben benieuwd of dit verhaal nog een staartje krijgt.

Getup

Berichten: 8300
Geregistreerd: 27-01-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-21 08:26

dakplaat schreef:
Poekkie schreef:
Deze man zouden ze eigelijk alle dieren in beslag moeten nemen (ongeacht hun toestand) en levenslang verbod om ook nog dieren te houden.


Grappig dat je pagina's terug nog zo oreerde dat de rechter beslist over straffen :+


Ben benieuwd of dit verhaal nog een staartje krijgt.



Nu iemand de andere kant van het verhaal kent, mag de mening niet bijgesteld worden ofzo?

Ik vond eerst ook, dat ze die maffe dierenactivisten eens fatsoenlijk moeten straffen.

Maar nu ik dit weet en beelden zie, denk ik er heel anders over ( al keur ik diefstal gewoon niet goed(