Bokt community

Uit de oude doos: Janderegelaa zelf te paard en echt wel 1 van de laatste keren dus zal
daar een jaar of 28 zijn op Pandoer, een 3 jarige hengst van Jazz x Fair Play x Solaris XX.
En daar is maart! De maanden vliegen voorbij, net als de seizoenen. Zo sta je op de schaatsen, zo sta je in je t-shirt stallen uit te mesten, en een paar dagen later sta je de autoramen weer te krabben. Houd het interessant, zullen we maar zeggen. Maar maart betekent bijna lente, dus kom maar op! Voor het eerste doorgeefstokje van maart vroegen we Janderegelaa, voornamelijk te vinden aan de fokkerij kant van bokt, maar we zullen hem ook vast wel eens ergens anders tegenkomen. Benieuwd geworden? Lees dan gauw verder in dit eerste doorgeefstokje van maart!
1. Waarom heb je je x-jaar geleden geregistreerd op Bokt?
15 jaar geleden heb ik mij op Bokt geregistreerd omdat ik heel veel bezig was met bonte paarden fokken en iemand wees me erop dat er een heel actief topic was. Daar heb ik een aantal leuke vrienden aan over gehouden. Het grappige is dat ik nu 15 jaar lid ben van Bokt en eigenlijk al jaren niet meer bont fok maar dit jaar krijg ik weer eens 2 bonte veulentjes, een leuk jubileum dus!
2. Wat is het eerste bericht dat je hebt geplaatst op Bokt?
Citaat:What's colour is inderdaad in Schotland hij wordt 8 april gekeurd voor Scottish Sporthorse Society dit stamboek is EU en WBFSH erkend. Zijn sperma is wel beschikbaar voor Nederland, hij dekt geen bonte merrie’s
3. Op een schaal van 1 tot 10, hoe beschamend zijn je oudste berichten?
Ik denk dat dat best meevalt eigenlijk...Ok...een 2 misschien.
4. Waar kunnen wij je van kennen op Bokt?
In het begin van het fokken met bonte paarden en nu wel het meest in het fokkerij topic. Exterieur en Hengstenkeuze vind ik echt een hele leuke rubriek waar ik anderen misschien iets bij kan brengen maar ik ook nog steeds van anderen leer.

Fillemon MVN, Alexandro P x Balzflug,die in Amerika LT loopt.
5. Wat betekent Bokt.nl voor jou?
Toch wel een stukje ontspannning denk ik. Volg ook wat geboorte topics dus dat begint nu spannend te worden. Ook hoe de eerste jaargangen van bepaalde hengsten zijn maar zo af en toe zit er ook wel eens een grappige kruising tussen waar ik heel benieuwd naar ben.
6. Durf je toe te geven dat je vroeger ook penny-gedachten had?
Oh absoluut, maar toen was ik nog wel onder de 10 jaar. Ik wilde nooit een auto en zou alles met een huifkar gaan doen. En ik las Black Beauty en Arendsoog.
7. Als alles kan wat je zou willen, hoe zou je leven er dan uitzien?
Poeh...ik ben eigenlijk best wel tevreden met mijn leven. Ok, een vriendin zou leuk zijn
Ik zou denk ik niet meer in Nederland wonen maar in Italie en dan zou ik bonte springpaarden gaan fokken.
8. Vraag van _San87_: We komen elkaar nog wel eens tegen in het dressuurpaardenfokkerij topic, ook komt je naam regelmatig voorbij in exterieur en hengstkeuze, waarbij je meestal fijn en gedegen advies geeft.Welke persoon is op het gebied van fokken jouw voorbeeld/inspiratiebron, en wat is je ultieme fokdoel?

Parfait MVN, de Kjento x Trafalgar, die in de opfok staat voor
de hengstenkeuring van het KWPN
MisterA, niet mijn inspiratiebron want ik fok anders dan hij maar wel een heel groot voorbeeld omdat ik het onzettend knap vind dat een fokker in zo weinig generaties zo’n goede fokkerij neer heeft weten te zetten, ondanks of dankzij zijn (eigen)wijsheid. Hij is het perfecte voorbeeld van een fokker die gewoon zijn eigen kop volgt.
Mijn ultieme fokdoel zou toch een goedgekeurde hengst bij het KWPN zijn. Ik heb al wel 2 goedgekeurde hengsten bij andere stamboeken maar dat zou ik wel heel leuk vinden. Ik heb nu in de opfok een jaarling van Kjento x Voorl. Keur v. Trafalgar uit de directe moederlijn van Rubinstein en ik hoop dat die heel mooi en goed genoeg uitgroeit.
9. Aan welke Bokker wil jij 10 vragen stellen?
Toch ook wel aan MisterA
10. Welke vraag zou je graag aan deze bokker willen stellen?
Recent zijn er hengsten afgewezen bij het KWPN, 1 was heel erg goed maar een moederlijn met (te) weinig sport en predikaten. Zou hij er wat voor voelen om zo’n hengst toch door te laten gaan en een licentie te geven voor een bepaald aantal dekkingen waarna er een evaluatie plaatsvindt?
De andere hengst had een ontzettend goede afstamming met heel veel GP moeders maar een beperkte stap. En daar heb ik dezelfde vraag over als bij de eerste hengst.

Ik ben ook even van mn aprospos zoals we dat thuis zeggen