Honderden combinaties aan start bij oefencross in Schaijk

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Marjo

Honderden combinaties aan start bij oefencross in Schaijk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-03-21 17:21

Brabants Dagblad
Sport
Ingezonden door Tessebes

Afbeelding
Foto: Marjo

SCHAIJK - Terwijl opa en oma vanwege corona niet samen op bezoek mogen komen, en miljoenenevenement Indoor Brabant vanwege het voor paarden levensgevaarlijke rhinovirus gecanceld is, werd in Schaijk dit weekend een paardenevenement gehouden. De organisatie noemt het een training. Met op de startlijst zo’n driehonderd ruiters.

Lees het hele artikel op Brabants Dagblad
Laatst bijgewerkt door Marjo op 08-03-21 10:17, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Tekst ingekort i.v.m. copyright regels

Hiraeth

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-21 17:24

Zo, die journalist gaat er gelijk met een gestrekt been in. :D

shirleyp

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-21 17:28

Erg zuur geschreven artikel, waarschijnlijk door een 30-plusser die verdrietig is omdat hij niet meer met zijn vriendenteam mag voetballen en bier drinken, maar een punt heeft hij zeker wel.

Kookaburra

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-21 17:29

Georganiseerde training met zoveel personen... Ik ben benieuwd in hoeverre er nog naar de gemeente gekeken wordt. Dit klinkt mij eigenlijk al als evenement in de oren. EHBO'ers zullen ongetwijfeld ook rondlopen.

Interessante casus. Dit verhaal krijgt nog een staartje :D

imaudy

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-21 17:37

shirleyp schreef:
Erg zuur geschreven artikel, waarschijnlijk door een 30-plusser die verdrietig is omdat hij niet meer met zijn vriendenteam mag voetballen en bier drinken, maar een punt heeft hij zeker wel.

Er staat bij wie het geschreven heeft. Een vrouw :+
Niet al te prettig geschreven, maar ik ben zeker verbaasd over deze training. Hoewel het over 3 dagen is gedaan ipv 1.

shirleyp

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-21 17:41

imaudy schreef:
shirleyp schreef:

Niet al te prettig geschreven, maar ik ben zeker verbaasd over deze training. Hoewel het over 3 dagen is gedaan ipv 1.

Haha, scherp! :D Dan wijzig ik mijn beeld graag naar 30-plusdame die al maanden niet meer naar de yoga mag en de wijntjes en het high tea’en met haar vriendinnenclubje enorm mist. :')

karuna
Drukke kabouter

Re: Honderden combinaties aan start bij oefencross in Schaijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-21 17:45

Gewoon gestoord van zowel gemeente organisatie als deelnemers. Er is een mensen virus en paarden virus rond en dan ga je zo n besmet risico nemen.

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-21 17:47

Eerlijk gezegd snap ik het wel van de verslaggever. Er worden internationaal (paarden)evenementen afgelast en dit kan wel. Als je het maar geen evenement noemt maar training. Vind het toch een beetje vreemd in deze tijd.

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-21 17:48

Gewoon de regels zo ombuigen en voor jezelf goedpraten dat het gebeurt

Esmee_RS

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-21 17:50

Daihyo schreef:
Eerlijk gezegd snap ik het wel van de verslaggever. Er worden internationaal (paarden)evenementen afgelast en dit kan wel. Als je het maar geen evenement noemt maar training. Vind het toch een beetje vreemd in deze tijd.

Nou, inderdaad.

imaudy

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-21 18:02

shirleyp schreef:
imaudy schreef:

Haha, scherp! :D Dan wijzig ik mijn beeld graag naar 30-plusdame die al maanden niet meer naar de yoga mag en de wijntjes en het high tea’en met haar vriendinnenclubje enorm mist. :')

Wat is zo zie is dit artikel nog mild beschreven door haar. Beetje erg lomp type.

rien10

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-21 18:06

Zuur? Ach, als het een kantklos evenement zou zijn riep iedereen moord en brand. Nu, op Bokt, vind men dat zo’n paarden evenement moet kunnen?
Dat is meten met twee maten.
Belachelijk en goed dat het zo aan de kaak wordt gesteld.

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-21 18:13

Rien, welgeteld 2 mensen vinden dat zo’n paardenevenement moet kunnen...de andere reageerders niet (!) Hoezo dan “vind men dat het moet kunnen”? En “op bokt”.. hoe trek je die conclusie?

Ikzelf vind t echt dom dat ze dit zo doen en het heeft geen reet te maken met het missen van een yoga klasje maar gewoon willen doen waar je zin in hebt ....

justdiesel

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-21 18:14

Maar omdat ik 27+ ben mag ik niet in een binnenbak van 20 bij 60 met 8 mensen les hebben -:(- -:(- -:(- -:(-

shirleyp

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-21 18:16

rien10 schreef:
Zuur? Ach, als het een kantklos evenement zou zijn riep iedereen moord en brand. Nu, op Bokt, vind men dat zo’n paarden evenement moet kunnen?
Dat is meten met twee maten.
Belachelijk en goed dat het zo aan de kaak wordt gesteld.

Misschien moet je de reacties nog eens goed lezen, volgens mij is iedereen hierboven het erover eens dat dit niet kan en de journalist zeker een punt heeft. Ik vind de toon wel wat zuur, lijkt zo meer een opiniestuk dan een feitelijke weergave van de gebeurtenissen.

rien10

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-21 18:22

Cer schreef:
Rien, welgeteld 2 mensen vinden dat zo’n paardenevenement moet kunnen...de andere reageerders niet (!) Hoezo dan “vind men dat het moet kunnen”? En “op bokt”.. hoe trek je die conclusie?

Ikzelf vind t echt dom dat ze dit zo doen en het heeft geen reet te maken met het missen van een yoga klasje maar gewoon willen doen waar je zin in hebt ....

Je hebt een punt.

imaudy

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-21 18:33

justdiesel schreef:
Maar omdat ik 27+ ben mag ik niet in een binnenbak van 20 bij 60 met 8 mensen les hebben -:(- -:(- -:(- -:(-

Ik zou niet graag met 8 mensen in een binnenbak zijn, ook niet met 4 ofzo..met 2 vind ik kunnen

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-21 18:34

justdiesel schreef:

Ik mag als 27 plus ook geen groepsles buiten. Ik moet eerlijk zeggen dat ik ook heel verbaasd was dat dit door mocht gaan.

Sybelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-21 19:08

Die journalist heeft groot gelijk.

En dit dan:
Citaat:
voor onze sport móest het wel. Over drie weken begint het internationale seizoen, de ruiters hebben nog nergens aan mee kunnen doen.”

Wat is dat nou weer voor kul reden. Alsof de andere sporten daar geen last van hebben. Lekkere reclame voor de paardensport. Als dit ok is kunnen we morgen ook een oefenwedstrijd veldrijden houden en zo weet ik nog wel wat sporten.

suffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-21 19:15

estja

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-21 19:16

Citaat: Denk maar niet dat ik er op deze manier geld aan verdien, maar voor onze sport móest het wel. Over drie weken begint het internationale seizoen, de ruiters hebben nog nergens aan mee kunnen doen.”
Denkt die man nou serieus dat over 3 weken het seizoen gewoon gaat beginnen? Er is een pandemie voor mensen en één voor paarden.

De volgende "oefen"cross staat trouwens alweer gepland in april.

josewoos

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-21 19:17

Het aantal starts klopt ook niet meer omdat er meerdere combinaties hebben afgemeld, maar de startlijst is verder niet aangepast.

Neemt niet weg dat er alsnog een grote opkomst was hoor.
Ik moet eerlijk bekennen dat ik lichtelijk jaloers ben als ik al die mooie foto's van de aanwezige fotograven zie, maar ik sta nog 100% achter mijn keuze om af te melden ivm Rhino

Mayasfrenk

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-21 20:03

Dit is toch ook gewoon belachelijk? Alles en iedereen moet zoveel mogelijk thuis blijven. En dan ook nog alle ellende van de rhino uitbraken. En zij gaan doodleuk een evenement organiseren??????

En ze hebben het over de internationale wedstrijden die over 3 weken weer beginnen en de ruiters die moesten oefenen? Dan zou het ook niet zo'n rare gedachte zijn dat hier dus internationale ruiters aan de start waren, wiens paarden met paarden in contact geweest zijn met andere wedstrijd paarden uit het internationale circuit? En is dat niet toevallig hoe heel recent al die ellende in valentia begonnen is??

En dan heb ik het nog niet eens over corona.... met al die mensen, organisatoren, ehbo, fotograven, parcours hulpen , juryleden etc. Etc. Etc..... Ik begrijp niet dat er niemand geweest is die dacht jongens wat we nu vanplan zijn kan echt niet.....

Seventeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-21 20:08

Het internationale seizoen begint, zoals het er nu uitziet, zeker wel in 3 weken, bv. in Oudkarspel.

Ik snap de ophef overigens niet helemaal, het was echt super geregeld, meerdere losrijbanen waardoor je niet met veel mensen in 1 baan hoefde te rijden, alle losrijbanen waren groot (groter dan normaal) en weinig contact gehad met zowel andere mensen als andere paarden. Ik heb nog niet eerder zo ontspannen een 'wedstrijd' kunnen rijden (want zo voelde het voor mijn paard), vanwege de weinige andere combinaties. Ik ben er op 2 momenten op de zaterdag geweest, en in beide gevallen was het zeker niet druk en achtte ik de kans op Rhino (of Corona) klein, vanwege het aantal mensen en paarden maar ook vanwege de afstand die makkelijk in acht te nemen waren.

Als er sprake was van groepsvorming, werd daar ook een opmerking over gemaakt met het verzoek op te splitsen.

Er waren geen juryleden aanwezig, alleen de eigenaren van de accomodatie, enkele vrijwilligers (van wie een groot deel stagaires die dus al op de stal werkten en/of eigenaren van de paarden die daar op stal staan. Het ging dus ook niet zoals normaal, waar bij elke hindernis een hinderniscontroleur staat. Het was niet te vergelijken met een normale wedstrijd in dat opzicht.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-21 20:14

Ik denk wel dat heel erg de randen zijn opgezocht. Mensen lid maken die nog geen lid waren zodat ze legaal mee konden doen omdat je alleen op je eigen locatie mag trainen. Ik vind dat wel heel ver gaan.