GLOCK’s Total US onder Edward Gal over de 80% bij GP-debuut

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Suzanne F.

Berichten: 49260
Geregistreerd: 03-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-21 10:45

Tja, ik vind het moeilijk. Ik vind Total een waanzinnig talentvol paard maar ben het wel eens dat er nog wat rijtechnische dingen inzitten die eigenlijk iets harder afgestraft hadden mogen worden. 80% is wel hoog. Maar aan de andere kant toont hij ook echt hele goede dingen waardoor de score ineens omhoog vliegt. Het zou zomaar kunnen dat als hij die tactfoutjes en die lengte in de hals weet te verbeteren, de score zo naar 90% kan. Ik denk echt wel dat dit een serieuze kandidaat is om zijn vader op te volgen op wereldniveau. En dat gun ik Edward ook. Een soort revanche, I’ll be back... :+

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Berichten: 41642
Geregistreerd: 18-05-09
Woonplaats: Het bos

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-21 10:46

Suzanne F. schreef:
Tja, ik vind het moeilijk. Ik vind Total een waanzinnig talentvol paard maar ben het wel eens dat er nog wat rijtechnische dingen inzitten die eigenlijk iets harder afgestraft hadden mogen worden. 80% is wel hoog. Maar aan de andere kant toont hij ook echt hele goede dingen waardoor de score ineens omhoog vliegt. Het zou zomaar kunnen dat als hij die tactfoutjes en die lengte in de hals weet te verbeteren, de score zo naar 90% kan. Ik denk echt wel dat dit een serieuze kandidaat is om zijn vader op te volgen op wereldniveau. En dat gun ik Edward ook. Een soort revanche, I’ll be back... :+

Dat klinkt alsof Edward ooit verdwenen is van t wereldtoneel, wat niet bepaald het geval is of was :)).

vur

Berichten: 3982
Geregistreerd: 16-11-08
Woonplaats: Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-21 10:47

_San87_ schreef:
Cowgirl schreef:
https://www.youtube.com/watch?v=zz0JKgkxdlo

Total Us.

Zijn alleen wat fragmenten.

Tjsa ik weet het niet hoor. Bij beide niet.
Misschien zou het niet verkeerd zijn de leeftijd voor het GP starten eens met 2 jaar omhoog te gooien om die paarden eens echt de tijd te geven.

Ik word er benauwd van, zo kort in de hals, maar verder is het beeldvan Total US echt heel wat prettiger om te zien.

Beide lijken wel pony's onder Edward :o.


En constant achter de loodlijn. Beetje jammer dit.

Suzanne F.

Berichten: 49260
Geregistreerd: 03-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-21 10:48

_San87_ schreef:
Suzanne F. schreef:
Tja, ik vind het moeilijk. Ik vind Total een waanzinnig talentvol paard maar ben het wel eens dat er nog wat rijtechnische dingen inzitten die eigenlijk iets harder afgestraft hadden mogen worden. 80% is wel hoog. Maar aan de andere kant toont hij ook echt hele goede dingen waardoor de score ineens omhoog vliegt. Het zou zomaar kunnen dat als hij die tactfoutjes en die lengte in de hals weet te verbeteren, de score zo naar 90% kan. Ik denk echt wel dat dit een serieuze kandidaat is om zijn vader op te volgen op wereldniveau. En dat gun ik Edward ook. Een soort revanche, I’ll be back... :+

Dat klinkt alsof Edward ooit verdwenen is van t wereldtoneel, wat niet bepaald het geval is of was :)).


Nou Nederland wel. We behoorden jarenlang tot de top van de wereld. Eerst altijd standaard achter Duitsland. Later waren we de besten. Tot post-Totilas. Toen waren we nergens meer. En we hebben wel meer nodig dan een tweede Totilas natuurlijk maar het helpt wel een handje.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Berichten: 41642
Geregistreerd: 18-05-09
Woonplaats: Het bos

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-21 10:53

Suzanne F. schreef:
_San87_ schreef:

Dat klinkt alsof Edward ooit verdwenen is van t wereldtoneel, wat niet bepaald het geval is of was :)).


Nou Nederland wel. We behoorden jarenlang tot de top van de wereld. Eerst altijd standaard achter Duitsland. Later waren we de besten. Tot post-Totilas. Toen waren we nergens meer. En we hebben wel meer nodig dan een tweede Totilas natuurlijk maar het helpt wel een handje.

Dat ligt imo niet aan het feit dat Totilas er niet meer was, maar aan het feit dat Nederland niet mee gaat/ging in de ontwikkelingen die je in de dressuur zag maar starrig bleef rijden/trainen zoals in de hoogtijdagen. Anders dan GB en Duitsland, die wel zijn gaan kijken naar hun manier van rijden en het terug gaan naar harmonie, de happy athlete. Het Valegro-tijdperk, zeg maar.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Berichten: 41642
Geregistreerd: 18-05-09
Woonplaats: Het bos

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-21 10:54

vur schreef:
_San87_ schreef:

Ik word er benauwd van, zo kort in de hals, maar verder is het beeldvan Total US echt heel wat prettiger om te zien.

Beide lijken wel pony's onder Edward :o.


En constant achter de loodlijn. Beetje jammer dit.

Ja, onnodig denk ik. Als je ziet hoe mooi ontspannen hij in de staptour is, dsn vraag ik me af of hij ontploft bij meer lucht in de draf en galop. Het zou er alleszins fijner uitzien wanneer het paard adem kan halen.

Dovahkiin

Berichten: 566
Geregistreerd: 30-12-17
Woonplaats: Op de Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-21 10:55

Maar als je niet meer tot de top behoort, dan moet je toch gaan kijken naar de oorzaak ervan? Dat Totilas verkocht is vind ik geen goed argument. Duitsland (en persoonlijk GB) is in veel gevallen op dit moment beter, en de beelden van Tolbert bevestigen dat voor mij ook alleen maar.
Beide zijn het plaatjes van paarden, de manier waarop ze gepresenteerd worden vind ik alleen maar zonde

GabberGill

Berichten: 5799
Geregistreerd: 11-06-04
Woonplaats: rotterdam

Re: GLOCK’s Total US onder Edward Gal over de 80% bij GP-debuut

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-21 11:02

Zelfde verhaal als totilas.

Geweldig paard
Veel kwaliteit

Alleen onder het zadel to much en niet mooi meer.

Elisa2

Berichten: 37282
Geregistreerd: 31-08-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-21 11:03

Ik zie ook liever de proef van Total dan Toto, Toto wordt imo teveel op druk gereden en bij beide mist de verfijning in de aanleuning. Ik vind het ook te grof. Die tactfouten maakte Toto ook toen hij NL kampioen werd afgelopen jaar.

Vind beide echt fantastische paarden, vooral Total.

Elisa2

Berichten: 37282
Geregistreerd: 31-08-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-21 11:05

_San87_ schreef:
Nou Nederland wel. We behoorden jarenlang tot de top van de wereld. Eerst altijd standaard achter Duitsland. Later waren we de besten. Tot post-Totilas. Toen waren we nergens meer. En we hebben wel meer nodig dan een tweede Totilas natuurlijk maar het helpt wel een handje.

Dat ligt imo niet aan het feit dat Totilas er niet meer was, maar aan het feit dat Nederland niet mee gaat/ging in de ontwikkelingen die je in de dressuur zag maar starrig bleef rijden/trainen zoals in de hoogtijdagen. Anders dan GB en Duitsland, die wel zijn gaan kijken naar hun manier van rijden en het terug gaan naar harmonie, de happy athlete. Het Valegro-tijdperk, zeg maar.


Mee eens, al had Duitsland al een hele goede basis.

Goede nieuws is dat op plek 4 Vincent van Gasselt stond die echt zeer goed en vriendelijk rijdt. :)

Ufurio4eJarig

Berichten: 1394
Geregistreerd: 14-10-12
Woonplaats: Giesbeek

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-21 11:07

_San87_ schreef:
Suzanne F. schreef:

Dat klinkt alsof Edward ooit verdwenen is van t wereldtoneel, wat niet bepaald het geval is of was :)).

Nou Nederland wel. We behoorden jarenlang tot de top van de wereld. Eerst altijd standaard achter Duitsland. Later waren we de besten. Tot post-Totilas. Toen waren we nergens meer. En we hebben wel meer nodig dan een tweede Totilas natuurlijk maar het helpt wel een handje.
Dat ligt imo niet aan het feit dat Totilas er niet meer was, maar aan het feit dat Nederland niet mee gaat/ging in de ontwikkelingen die je in de dressuur zag maar starrig bleef rijden/trainen zoals in de hoogtijdagen. Anders dan GB en Duitsland, die wel zijn gaan kijken naar hun manier van rijden en het terug gaan naar harmonie, de happy athlete. Het Valegro-tijdperk, zeg maar.


Helemaal mee eens. Als je ziet hoeveel harmonie er is in GB. Dat moet toch het juiste voorbeeld zijn.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Berichten: 41642
Geregistreerd: 18-05-09
Woonplaats: Het bos

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-21 11:08

Elisa2 schreef:
_San87_ schreef:
Dat ligt imo niet aan het feit dat Totilas er niet meer was, maar aan het feit dat Nederland niet mee gaat/ging in de ontwikkelingen die je in de dressuur zag maar starrig bleef rijden/trainen zoals in de hoogtijdagen. Anders dan GB en Duitsland, die wel zijn gaan kijken naar hun manier van rijden en het terug gaan naar harmonie, de happy athlete. Het Valegro-tijdperk, zeg maar.


Mee eens, al had Duitsland al een hele goede basis.

Goede nieuws is dat op plek 4 Vincent van Gasselt stond die echt zeer goed en vriendelijk rijdt. :)

Duitsland heeft altijd al een hele goede basis gehad.

Dat vind ik idd ook leuk om te zien! Ik was ook altijd fan van Marlies haar rijden, al moet ik zeggen dat ik niet weet hoe ze nu rijdt en of dat nog steeds vriendelijk is.

Shae
Berichten: 1373
Geregistreerd: 05-06-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-21 11:09

Ik word hier echt sip van.

En wij ons als ruiters maar afvragen waarom anderen de sport willen verbieden. Waarom zijn er zoveel paardenmensen die dit fantastisch vinden?

Sansevieria
Berichten: 4210
Geregistreerd: 06-10-04
Woonplaats: Overal en nergens

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-21 11:10

Total US vind ik in elk geval prettiger om naar te kijken, bij Toto denk ik de hele tijd wat mankeert er aan de motoriek van dat paard.
Bijzonder als dit tegenwoordig rond de 80% scoort.

Ik zou eigenlijk wel graag ook de proef van Marlies van Baalen willen zien.

Elisa2

Berichten: 37282
Geregistreerd: 31-08-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-21 11:12

_San87_ schreef:
Duitsland heeft altijd al een hele goede basis gehad.

Dat vind ik idd ook leuk om te zien! Ik was ook altijd fan van Marlies haar rijden, al moet ik zeggen dat ik niet weet hoe ze nu rijdt en of dat nog steeds vriendelijk is.


Nee helaas, vorig jaar op het NK zat de kin van Ben Johnson helemaal tegen zijn luchtpijp aan. Heel veel handwerk..slechte aanleuning.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-21 11:15

Wildgirl schreef:
Enorm jammer dat de Nederlandse dressuursport inmiddels zo ver afgegleden is dat een combinatie met onzuiverheid in de wendingen(rechtsachter), continu protest, tientallen tactfouten en een ruiter die niet al te netjes inwerkt bijna 80% kan rijden.



zegt veel over de vooringenomenheid/niveau van de jury!!!, dat baart me veel meer zorgen

kijk liever naar b.v. Charlotte of Helen met hun nieuwe cracks
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 14-02-21 11:54, in het totaal 3 keer bewerkt

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Berichten: 41642
Geregistreerd: 18-05-09
Woonplaats: Het bos

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-21 11:16

Elisa2 schreef:
_San87_ schreef:
Duitsland heeft altijd al een hele goede basis gehad.

Dat vind ik idd ook leuk om te zien! Ik was ook altijd fan van Marlies haar rijden, al moet ik zeggen dat ik niet weet hoe ze nu rijdt en of dat nog steeds vriendelijk is.


Nee helaas, vorig jaar op het NK zat de kin van Ben Johnson helemaal tegen zijn luchtpijp aan. Heel veel handwerk..slechte aanleuning.

Oh, jammer... Ik had altijd best een hoge dunk van haar. Ik kan me haar rijden met o.a. Fidermark en Relevant nog goed voor dw geest halen.

Elisa2

Berichten: 37282
Geregistreerd: 31-08-04

Re: GLOCK’s Total US onder Edward Gal over de 80% bij GP-debuut

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-21 11:24

Klopt vroeger reed ze netjes, maar dat is helaas veranderd de afgelopen tijd. De NL jury zou dat veel meer moeten afstraffen.

BigOne
Berichten: 38310
Geregistreerd: 03-08-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-21 11:27

De eerste keer dat ik Totilas onder Gal zag werd ik ook verblind door de voorkant, maar je ziet hetzelfde beeld telkens weer terug komen, vanaf Gal naar voren spectaculair en de achterkant zijn het net andere paarden.
Ik vind het zonde dat de OS verschoven zijn want dan hadden deze dieren een paar jaar extra gehad om klaargestoomd te worden, nu gaan alle ballen op dit jaar en ik vraag me af of ze dat op deze leeftijd wel ten goede komt. Blijven waanzinnig mooie dieren om te zien en Gal is gewoon een fantastische ruiter maar de magie van hoeven in de neus is wel weg wanneer je kritisch kijkt.

hns

Berichten: 1616
Geregistreerd: 18-05-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-21 11:42

De dressuursport is bij deze weer dik vooruitgegaan als circusklasse.

Gini
Berichten: 17927
Geregistreerd: 18-10-06
Woonplaats: Belgje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-21 11:45

Shae schreef:
Waarom zijn er zoveel paardenmensen die dit fantastisch vinden?


Dat is iets wat ik dus ook niet echt snap. Dat je naar die proef kan kijken en oprecht kan zeggen: "Ik heb genoten".

miereneter

Berichten: 2551
Geregistreerd: 25-05-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-21 11:48

Wildgirl schreef:
Enorm jammer dat de Nederlandse dressuursport inmiddels zo ver afgegleden is dat een combinatie met onzuiverheid in de wendingen(rechtsachter), continu protest, tientallen tactfouten en een ruiter die niet al te netjes inwerkt bijna 80% kan rijden.


_San87_ schreef:
Ik vond Edward na de staptour toch wel echt grof worden in de hand en Toto liet ook echt wel flinke tactfouten zien, naast het constante gezwaai met de staart en op momenten ook echt wel wat duidelijker protest. Het is allemaal niet vreselijk slecht, en de fouten zijn best verklaarbaar en misschien logisch gezien het missen van routine, de spanning van een wedatrijd. Maar ik weet niet of ik zo'n score bij dergelijke, in mijn ogen op dat niveau echt grove fouten, serieus kan nemen.

Het scherp maken voor het beginnen van de proef verdiende imo zeker weten geen schoonheidsprijs.

Van Total heb ik niks gezien, dus geen mening over verder.


Helemaal eens. Ik heb het filmpje van Toto ook weggeklikt na 15 seconden, net als een poster hierboven. Niet om aan te zien. Durfde het niet zo te posten omdat ik zelf nooit op dat niveau zal rijden. Blij om te zien dat velen het ook zien, en aankaarten. De Klimkes bijvoorbeeld, dat zijn inspirerende voorbeelden. Als je moet rijden als Gal voor hoge scores in de top, dan hoeft het van mij niet.

hns

Berichten: 1616
Geregistreerd: 18-05-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-21 11:53


Rivendell

Berichten: 6824
Geregistreerd: 04-03-02
Woonplaats: Emmen

Re: GLOCK’s Total US onder Edward Gal over de 80% bij GP-debuut

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-21 11:58

Vreselijk om te zien. Ik ben blij dat veel mensen dat vinden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-21 12:19

bij het voetballen hebben ze de VAR - scheidrechters die op het beeld meekijken en dan een beslissing kunnen veranderen - als de jury dit filmpje bekijkt - de changementen hoe zouden ze het dan beoordelen, of de appuyementen
paard kan niet recht voorwaarts/opwaarts het changement springen als je het filmpje stil zet zie je dat heel mooi
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 14-02-21 12:44, in het totaal 1 keer bewerkt