Je telefoon checken op je paard: mag dat?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Berichten: 34639
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-21 14:29

Ik bedenk me net. Ik heb een tijdje een beltoon met hinnikende paarden gehad. Super grappig, als dan mijn telefoon ging op stal gingen er altijd wel een paar paarden terug hinniken.

Margee

Berichten: 5711
Geregistreerd: 19-08-01
Woonplaats: Kortenhoef

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-21 15:15

MCE schreef:
Gini,
op het moment dat de je de telefoon opneemt ben je niet meer - de meeste althans kunnen dat niet - met je paard bezig zit je i.mo in een zetel (ding)
maar nogmaals ieder doet het vanuit eigen professie ieder heeft zijn/haar manier van werken
beide mogen gehoord worden en daar kunnen we rustig over sparren


bovendien vind ik het irritant -tijdens het lesgeven - als een paard ontdekt heeft om bij bliepje stil te moeten gaan staan omdat er gebeld moet worden


Als je met iemand praat, dus ook?
Ik neem ook op, krijg hem meestal te laat uit mijn jas en bel dan terug. Dan wordt er gevraagd waar ik ongeveer ben en spreek ik iets af. Ik maak ook foto's vanaf het paard. I
Iemand hier noemde dat asociaal.... en dank u!

Ninx

Berichten: 14570
Geregistreerd: 19-07-05

Re: Je telefoon checken op je paard: mag dat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-21 15:26

Navigeren en een foto maken lijkt me iets anders dan oeverloos bellen, appen of scrollen door een tijdlijn. Lijkt me nogal klip en klaar dat dat bedoeld wordt.

DuoPenotti

Berichten: 29503
Geregistreerd: 14-01-21
Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-21 15:27

Oortjes foto vind ik anders dan appen of bellen. Dan ben je er toch meer met de aandacht bij of zo.

Daihyo

Berichten: 88047
Geregistreerd: 01-06-01

Re: Je telefoon checken op je paard: mag dat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-21 16:49

Telefoon checken is telefoon checken. Waarvoor dan ook.
Het artikel gaat er toch over of je je telefoon in je hand mag hebben of niet? :)

Century

Berichten: 5969
Geregistreerd: 19-10-09
Woonplaats: Uden (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-21 17:09

Mijn paard ging een keer rollen toen ik aan het bellen was (in de bak, reed verder niemand anders). Dus met mij erop. Dat vond ik gelijk een goede les dat ik mijn aandacht bij hem moest houden :Y)

Mloes

Berichten: 5172
Geregistreerd: 23-05-04
Woonplaats: Holten

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-21 21:19

November108 schreef:
Ik ging heel vaak op buitenrit in vreemde gebieden met mijn oude merrie die nu op pensioen is, ik had daar denk ik nog rondgelopen als ik mijn telefoon niet als GPS kon gebruiken :')


Same here, richtingsgevoel is niet aanwezig helaas :Y)
Heb hier eigenlijk ook nooit bij stilgestaan! Ergens wel logisch, je neemt wel een soortvan deel aan het verkeer.

_Mir
Berichten: 1358
Geregistreerd: 01-01-20

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-21 10:15

Moest ook ooit wel eens een belangrijk telefoontje opnemen tijdens het longeren. Mijn paard ging dan altijd meteen zn eigen ding doen haha

Mandarijn12

Berichten: 1478
Geregistreerd: 23-02-12

Re: Je telefoon checken op je paard: mag dat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-21 15:07

Op buitenrit gebruik ik m'n telefoon inderdaad als navigatiemiddel, in veel gevallen kom ik anders niet thuis.

Daarnaast vind ik het wel leuk om af en toe een fotootje te maken, twijfelde al of dat mocht maar kwam in de Veluwe geen controleurs tegen ;-)

Mandarijn12

Berichten: 1478
Geregistreerd: 23-02-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-21 15:07

Ninx schreef:
Navigeren en een foto maken lijkt me iets anders dan oeverloos bellen, appen of scrollen door een tijdlijn. Lijkt me nogal klip en klaar dat dat bedoeld wordt.


In de auto maakt het niet wát je ermee doet, telefoon in je hand is een bekeuring.

Dandelion2
Berichten: 139
Geregistreerd: 18-01-19
Woonplaats: Bussloo

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-21 16:19

Schuldig! Ik gebruik mijn telefoon tijdens het rijden om oortjes-foto’s te maken, te navigeren als ik buiten ben en als ik alleen in de bak stap (ook tussendoor wel) wil ik nog wel eens appen of bellen. Sterker nog, 1 van mijn paarden draaft aan als ik mijn telefoon weer in mijn zak steek. Het zal slecht aangeleerd gedrag zijn maar ik beschouw het als slim, grappig en acceptabel . Ook leuk (sorry als ik nou slecht gedrag niet alleen vertoon maar ook nog promoot) is proefjes laten voorlezen via m’n telefoon en gesproken trainingen volgen! Deze reactie is niet om iets goed te praten maar om aan te geven hoe ik hiermee omga.

Ibbel

Berichten: 49132
Geregistreerd: 01-09-04
Woonplaats: West-Veluwe

Re: Je telefoon checken op je paard: mag dat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-21 16:49

Grote verschil met autorijden of mennen is dat je een paard prima op je zit kunt sturen en remmen. Je hebt je handen niet nodig als je paard goed aan de hulpen staat.
Ik gebruik de telefoon om de route te tracken maar niet om te navigeren - meestal weet ik wel waar ik ben - en om oortjesfoto's te maken. Aangezien je dan over het algemeen stilstaat wil je een beetje scherp plaatje krijgen met een telefoon mag dat sowieso.