Creatieve bokkers gezocht: Bokt Logo-ontwerpwedstrijd!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

JPitty
Lid Nieuwsredactie

Creatieve bokkers gezocht: Bokt Logo-ontwerpwedstrijd!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-01-21 13:57

*Bokt.nl
Community

Afbeelding
Een oud winter-logo van Bokt. Foto: Bokt Wiki

Zoals jullie weten, zijn er op verschillende feestdagen en met bijvoorbeeld de Olympische Spelen, altijd prachtige logo's te zien op Bokt. We krijgen hier altijd veel reacties op, overwegend positief, soms met een kritische kanttekening. Dat is uiteraard altijd goed.

Op dit moment hebben we een redelijke verzameling van deze "speciale" logo's. Helaas zijn sommigen al wat ouder of door veranderde omstandigheden niet meer gepast. Denk hierin aan bijvoorbeeld een oud & nieuw logo met jaartal erop. Hoogste tijd dus voor een frisse wind in de logo-collectie van Bokt!

Wij weten dat er bokkers zijn die ongelooflijk handig zijn met computers en die ook nog eens een erg creatieve knobbel hebben. Naar hen zijn we dan ook op zoek! Wij willen deze personen een kans bieden om eens zelf logo's te ontwerpen die we kunnen gebruiken met feest- en bijzondere dagen of met de Olympische Spelen! Voor hen hebben wij een heuse "Bokt logo-ontwerpwedstrijd"!!

Uiteraard kent elke wedstrijd enkele regels, en ook deze heeft er een paar.

Wij van Bokt zoeken logo's voor:
  • Nieuwjaarsdag
  • Valentijnsdag
  • 1 april
  • Pasen
  • Koningsdag
  • Bevrijdingsdag
  • Olympische spelen algemeen
  • Olympische spelen: ruiters hebben medaille gewonnen! (in goud, zilver of brons)
  • Dierendag
  • Halloween
  • Sinterklaas
  • Kerst
  • Oudjaarsdag

Alles mag, alles kan, maar het logo moet wel herkenbaar blijven als zijnde het Bokt-logo.

Willen we het logo daadwerkelijk kunnen gebruiken, zal deze aan enkele technische specificaties moeten voldoen:

Technische informatie over het Boktlogo:

Logo dient gemaakt te worden in 'retina' versie (350x118), wordt even groot weergegeven als nu (wat het formaat 175x59 heeft) maar ziet er scherper uit op b.v. mobiele telefoons, tablets en 5k schermen. Er is geen extra witruimte, alleen extra detail op goede schermen. Verder dient het logo een transparante achtergrond te hebben in .gif of .png.

En dan is dit het originele logo in de goede code:
Afbeelding

Logo's die niet aan bovenstaande technische specificaties voldoen, zullen niet gebruikt kunnen worden op Bokt en worden daarom ook uitgesloten van deze wedstrijd.

Per feestdag/ evenement mag je maximaal 1 logo insturen. Dus niet: "2 logo's voor Olympisch goud, en 1 voor brons", maar wel "1 voor Olympisch goud, 1 voor zilver en 1 voor brons".

Het team van Bokt zal uiteindelijk bepalen welke logo's ook echt bruikbaar zullen zijn voor Bokt. De prijs van deze wedstrijd is dan ook dat jouw logo uiteindelijk echt op Bokt zichtbaar zal zijn. En lukt dat niet dit jaar, bijvoorbeeld omdat er meerdere mensen met een Halloweenlogo komen, dan zeker een volgend jaar, elk logo komt een keer aan de beurt!

Denk je nu van: "Dat is iets voor mij!" twijfel dan niet langer en doe mee met deze ontwerpwedstrijd! Wij ontvangen de logo's graag uiterlijk 7 februari aanstaande, per PB naar Ymor of JPitty.

Mocht je inspiratie nodig hebben, of wil je de logo's die we hebben eens bekijken om te zorgen dat jouw idee niet al bestaat, dat kan. Op https://www.bokt.nl/wiki/Bokt:Logo staan alle logo's die we tot nu toe hebben.

Wij wensen een ieder heel veel succes en ontwerpplezier! We zien de logo's heel graag tegemoet!

Ymor

Re: Creatieve bokkers gezocht: Bokt Logo-ontwerpwedstrijd!

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-21 14:46

Zo leuk! Ben benieuwd hoe creatief de bokkers zijn

F_T

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-21 14:55

Ieder logo wordt een keer gebruikt :list:

300 inzendingen voor Valentijnsdag zie ik voor mij.
Dat wordt bokt nog héél lang online laten dan _O-

Wel leuke actie, dat wel!

Molfre

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-21 14:55

Ja leuk!! Ik ga er de komende weekeinden eens voor zitten *\o/*

Ymor

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-21 14:58

Femke_Tweety schreef:
Ieder logo wordt een keer gebruikt :list:

300 inzendingen voor Valentijnsdag zie ik voor mij.
Dat wordt bokt nog héél lang online laten dan _O-

Wel leuke actie, dat wel!

We zitten al op de 20 jaar haha. Komt vast goed!

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-21 12:30

Leuk :j
Ik heb er ook een paar gemaakt. Niet voor allemaal. Elk kerstidee dat ik had was bijvoorbeeld al een keer gemaakt :')

mala26

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-21 00:06

Heeft die logo wedstrijd iets te doen met de logo die er nu is ?

Art_Ificious

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-21 00:10

mala26 schreef:

misschien eerder omdat bokt morgen (9 januari) 20 jaar bestaat? (al is dat nog niet oud, toch?)

mala26

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-21 00:20

Art_Ificious schreef:
mala26 schreef:

misschien eerder omdat bokt morgen (9 januari) 20 jaar bestaat? (al is dat nog niet oud, toch?)

Ah kijk dat zou best kunnen ja. Thanks.

Kuggur

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-21 00:43

"De prijs van deze wedstrijd is dan ook dat jouw logo uiteindelijk echt op Bokt zichtbaar zal zijn."

Dit vind ik hilariscn. Je schrijft een wedstrijd uit om een aantal ontwerpers gratis voor je aan de slag te laten gaan, en de "prijs" die je uitlooft is dat je de beste ontwerpen in gebruik neemt.... _O-

Ik begrijp best dat bokt als vrijwilliger organisatie geen loon of prijsgeld kan aanbieden, maar dit is wel heel erg schraal.
Noem het op zijn minst geen "prijs" :roll: .

Ymor

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-21 06:54

Het logo welke er nu staat is gemaakt door xyris en staat er omdat bokt vandaag 20 jaar bestaat.

@kuggur jammer dat je het zo opvat dat was niet de insteek. We krijgen de laatste tijd heel veel positieve reacties op de logo’s die verschijnen wat heel erg leuk is. In het evenemententeam zit op dit moment niemand die zelf een logo kan ontwerpen en in het verdere team zijn er wel mensen die het kunnen maar hebben momenteel de programma’s niet. We weten dat er bokkers zijn die dit heel leuk vinden om te doen en bedachten daarom om vrijblijvend een wedstrijd uit te schrijven. De beste worden in dit geval gebruikt.

Het is zo leuk om samen bokt een mooie plek te maken en te houden. We zijn hier allemaal verantwoordelijk voor. Normaliter kunnen gebruikers vooral helpen door een goede sfeer neer te zetten en te temmen als er moet worden ingegrepen, nu met deze wedstrijd kan je ook helpen met een stuk vormgeving. En als dat je hobby is en je komt graag op bokt kan ik me voorstellen dat het heel erg leuk is om te doen. Maar nogmaals het staat je helemaal vrij om wel of niet mee te doen.

Monique1963

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-21 13:12

Er staat er vandaag eentje met een paard in een rolstoel.

Safiera

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-21 20:32

Monique1963 schreef:

Ja dat zag ik ook! Dus keek eens hier... Handicap-dag vandaag?

lies_sparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-21 20:33

Safiera schreef:
Monique1963 schreef:

Ja dat zag ik ook! Dus keek eens hier... Handicap-dag vandaag?

Hahaha, rolstoel van ouderdom!
Vandaag staan de oudjes van bokkers in de spotlight, namelijk paarden van 20 jaar of ouder
&
bokt bestaat 20 jaar!

Lisavos11

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-21 20:35

Oh leuk!! Ik zal eens kijken of ik iets leuk kan bedenken!

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-21 20:41

Kuggur schreef:
"De prijs van deze wedstrijd is dan ook dat jouw logo uiteindelijk echt op Bokt zichtbaar zal zijn."

Dit vind ik hilariscn. Je schrijft een wedstrijd uit om een aantal ontwerpers gratis voor je aan de slag te laten gaan, en de "prijs" die je uitlooft is dat je de beste ontwerpen in gebruik neemt.... _O-

Ik begrijp best dat bokt als vrijwilliger organisatie geen loon of prijsgeld kan aanbieden, maar dit is wel heel erg schraal.

Goed concept toch :)).

Safiera

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-21 20:43

liespower94 schreef:
Vandaag staan de oudjes van bokkers in de spotlight, namelijk paarden van 20 jaar of ouder
&
bokt bestaat 20 jaar!

Haha oohhh ouderdom... ik dacht een of andere handicap of beperking! Nou, gefeliciteerd bokt! Twintig jaar alweer... tijd gaat snel!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-21 20:45

Safiera schreef:
liespower94 schreef:
&
bokt bestaat 20 jaar!

Haha oohhh ouderdom... ik dacht een of andere handicap of beperking! Nou, gefeliciteerd bokt! Twintig jaar alweer... tijd gaat snel!
Tegelijkertijd zit ik me al de hele dag af te vragen waarom er een paard naast een toverketel met zijn staf tegen de tekst staat te duwen... :')

01San

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-21 20:49

Kuggur schreef:

Misschien is allerminst een prijs dat je zo’n “titel” kan krijgen (die je verzint onder je eigen naam daar)
Daar moet je normaal voor betalen, maar dan krijgen ze dat nu als ze winnen?

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-21 20:50

01San schreef:
Kuggur schreef:

Misschien is allerminst een prijs dat je zo’n “titel” kan krijgen (die je verzint onder je eigen naam daar)
Daar moet je normaal voor betalen, maar dan krijgen ze dat nu als ze winnen?

Whut? Normaal betaal je geld om een ontwerp te mogen gebruiken.