Nieuw veiligheidscertificaat goedgekeurd door verzekering

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Nieuwsredactie

Nieuw veiligheidscertificaat goedgekeurd door verzekering

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-01-21 18:10

Persbericht
Algemeen

Afbeelding
Het nieuwe keurmerk Welzijn en Veiligheid. Foto: Manege en Ruiterbond

De Manege & Ruiter Bond heeft op 30 december goedkeuring gekregen van verzekeringsmaatschappijen voor de geldigheid van het nieuwe veiligheidscertificaat. Inmiddels is Dierenartsenpraktijk Boerskotten uit Oldenzaal begonnen met het keuren van de 42 maneges die zijn aangesloten bij de bond.

Daarmee is het veiligheidscertificaat van de stichting Veilige Paardensport niet langer het enige certificaat. De KNHS hanteert dat certificaat als enige voorwaarde voor accommodaties waar KNHS-wedstrijden gehouden worden maar de vraag is nu hoe lang de KNHS dat juridisch kan volhouden. Opvallend is dat het nieuwe certificaat Welzijn & Veiligheid heet, waarmee de Manege & Ruiter Bond in de naamgeving verder gaat dan bij het certificaat dat de andere bond KNHS verplicht stelt.

Bestuurslid Yvonne Buijs van de Manege & Ruiter Bond maakt het niet zoveel uit: ‘Ik neem straks afscheid van het oude veiligheidscertificaat, waarom zou ik daar nog geld voor betalen. Bij mij leveren die wedstrijden toch weinig op, ik organiseer liever zelf wedstrijden en dat kan nu!’

Het nieuwe veiligheidscertificaat volgt na een uitgebreide keuring door dierenartsen van DAP Boerskotten. Daarbij worden onder andere de huisvesting, de verzorging, de mate van sociaal contact, van beweging, training en sport, van transport en veiligheid onder de loep genomen.

har166

Re: Nieuw veiligheidscertificaat goedgekeurd door verzekering

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-21 21:26

Klinkt vooral alsof de knhs weer geld nodig heeft en daarom een nieuw certificaat heeft bedacht.

Dreamybol

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-21 21:31

Har, de manege en ruiterbond staat juist volledig los van de knhs.

Naskapower

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-21 21:36

har166 schreef:
Klinkt vooral alsof de knhs weer geld nodig heeft en daarom een nieuw certificaat heeft bedacht.

De manege en ruiterbond is een zelfstandige organisatie, opgericht door een aantal manege eigenaren die weggegaan zijn bij de FNRS/knhs.

Ik vind het erg goed voor de Nederlandse paardensector dat er wat tegengas gegeven wordt aan de KNHS en dat er ook meer keuzes komen voor paarden bedrijven.

Ik heb de voorwaarden van het certificaat niet gezien naar verwacht op het gebied van welzijn een beter certificaat dan bij de sectorraad paarden.

callippo

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-21 22:15

Niiiiice!!
Mooi dat ze veiligheid én welzijn in 1 certificering vangen!
Hen kennende, zal het ook meer inhouden dan de slappe richtlijnen van het keurmerk dat de KNHS uitgeeft voor welzijn.

Blussem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-21 00:30

Ja echt hè. KNHS maakt sport (basis) kapot met hun verdien model. Ben zelf ondertussen klaar mee net als veel anderen.
Dag dag KNHS lidmaatschap.

Gellukig zijn er nog wel paar verenging die wel los staan van de KNHS.