Skigebied gebruikt paarden als 'skilift'

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Nieuwsredactie

Skigebied gebruikt paarden als 'skilift'

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-12-20 19:16

Equnews.nl
Algemeen

Afbeelding
Foto: Marjo

In Frankrijk zijn de skiliften nog steeds gesloten en daarom wordt er creatief nagedacht. In het Zuid-Franse skigebied Saint Léger les Mélèzes worden paarden en pony's ingezet om skiërs omhoog te brengen.

“Twee pony’s kunnen vier kinderen optrekken, een trekpaard kan een groep van acht kinderen trekken en de instructeur”, legt de directeur van de Franse skischool uit. “Deze paarden zijn dit werk gewend want deze activiteit, het ski-joëring, wordt normaal gesproken ook aangeboden als de liften wel draaien. Maar dan niet om mensen omhoog te brengen maar om te skiën achter de lopende of rennende paarden.”

Ilse_123

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-21 10:01

Ik wil hier foto's van zien :j

troi

Re: Skigebied gebruikt paarden als 'skilift'

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-21 10:10

Ok de skiliften zijn dicht zodat mensen niet kunnen skiën en geen extra corona verspreiden en nu gaan ze met 8 man achter een trekpaard hangen. Heel verstandig allemaal |o

Liebeskind

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-21 10:11

troi schreef:
Ok de skiliften zijn dicht zodat mensen niet kunnen skiën en geen extra corona verspreiden en nu gaan ze met 8 man achter een trekpaard hangen. Heel verstandig allemaal |o

Kinderen in de open lucht.

MamAppelsap

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-21 10:12

troi schreef:

Skiliften in Frankrijk zijn gesloten met uitzondering van touwliften, omdat dat wel coronaproof is en dit is hetzelfde principe als een touwlift |o

Kendra

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-21 10:34

Daantjuh88

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-21 10:34

Ik weet dat er in meer skigebieden paarden worden ingezet, heb er een tijdje terug een video van gezien. Is meer dat de piste ergens eindigt waar geen lift is en de paarden ze terug brengen naar een lift, omdat je anders een km moet klunen. Zal hier ook wel zo zijn.

troi

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-21 11:41

Nabster schreef:
troi schreef:

Kinderen in de open lucht.

Die daar alleen naartoe komen, in de openlucht? Getraind door een kind? En waarom gooien ze die skiliften dan niet gewoon toch open voor koters als het toch geen donder uitmaakt? Nog los van het vrij essentiële punt dat kinderen helemaal niet minder besmettelijk zijn. Maar goed, ik blijf het een nogal dom opzoeken van grenzen vinden ..

neetoch

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-21 11:51

Ziet er gaaf uit. Maar mijn eerste gedachte als oud wijf was toch wel: en dan valt het kind wat voorop gaat, denderen er zo een paar paarden overheen, want uitwijken gaat niet zo kort op elkaar.

Hoppit

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-21 11:57

Comtois powerrrrr *\o/* *\o/* *\o/*

Kuggur

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-21 11:58

neetoch schreef:
Ziet er gaaf uit. Maar mijn eerste gedachte als oud wijf was toch wel: en dan valt het kind wat voorop gaat, denderen er zo een paar paarden overheen, want uitwijken gaat niet zo kort op elkaar.

Ik denk niet dat ze met die kinderen op sleeptouw de berg op galopperen...Geen paard die in stap over een gevallen kind "dendert".
Ben het overigens wel eens met de twijfels over dit idee mbt corona.

AaronYve

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-21 12:24

Jaa dit is leuk! Heb ik ook gedaan toen ik in Frankrijk was, goed voor je beenspieren :')

speurneusc

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-21 12:54

Wij deden dat in Oostenrijk met de auto (Daihatsu Feroza), hut was op 1600 m. hoog met rodelbaan naar 1200 meter, dus met de slee naar beneden en dan over de weg (ook helemaal van sneeuw) weer naar boven wandelen, maar dat was wel uurtje wandelen, mijn vader had dat na 1 ronde wel gezien, dus die zegt ik pak de auto wel, als grap, maar was een goed idee wij met 10 op de slee naar beneden en mijn vader wachtte ons op, alle sleetjes aan elkaar in een rijtje achter de auto wij erop en weer naar boven.

cp112

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-21 13:25

Kuggur schreef:
neetoch schreef:

Ik denk niet dat ze met die kinderen op sleeptouw de berg op galopperen...Geen paard die in stap over een gevallen kind "dendert".
Ben het overigens wel eens met de twijfels over dit idee mbt corona.

Oh? Kijk het filmpje maar eens ;) dat doen ze wel zeker.

rien10

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-21 13:29

Nee, het omhoog trekken zijn de paarden gewend vanwege skijoring. Skijoring is een sport om snelheid. Dit is trekken als een lift. Niet de sport.

neetoch

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-21 13:36

Het eerste filmpje wat ik opende , zag ik een kind voorop in een rijtje van 3 of 4 paarden. En die gingen gewoon in galop over de sneeuw heen, terwijl men er achter hing op de skies. Weinig tot geen afstand tussen de paarden, dus ja dan denk ik idd: Oh mijn god, die kleine zal maar vallen.

_Nelleke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-21 13:36

troi schreef:

Maar het kunnen toch ook 'gewoon' kinderen zijn die daar wonen? Is heel normaal hoor, kleine kids gaan daar vaak op skiles net zoals wij op zwemles gaan. En buiten onze huidige lockdown nu, mochten kinderen ook gewoon naar zwemles en naar gym de afgelopen maanden.

Rytir

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-21 13:40

Gini

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-21 13:41

Mensen zijn toch onverbeterlijke wezens. Zeg dat iets niet mag en de creativiteit om het toch wel te doen is eindeloos.

rien10

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-21 13:45

neetoch schreef:
Het eerste filmpje wat ik opende , zag ik een kind voorop in een rijtje van 3 of 4 paarden. En die gingen gewoon in galop over de sneeuw heen, terwijl men er achter hing op de skies. Weinig tot geen afstand tussen de paarden, dus ja dan denk ik idd: Oh mijn god, die kleine zal maar vallen.

Niet veel anders dan tijdens een carrousel les of volle manege les van je paard af kieperen. Dit zal ook niet met ongeoefende skiërs gedaan worden.
Fijn dat de kinderen dit nu kunnen doen.

Kendra

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-21 13:50

Gini schreef:
Mensen zijn toch onverbeterlijke wezens. Zeg dat iets niet mag en de creativiteit om het toch wel te doen is eindeloos.

Klopt, iets met gezond verstand????

cp112

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-21 13:56

neetoch schreef:

Of het paard erachter zal op de ski van de persoon ervoor gaan staan... Ze rijden wel verrekte dicht achter elkaar.

cp112

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-21 13:57

Kendra schreef:
Gini schreef:

Klopt, iets met gezond verstand????

Nou idd precies dat... Hoe moeilijk is het om je gewoon aan regels te houden. Zit er iets in mensen gedraaid om maar overal tegenin te willen gaan ofzo?

Amber_anne

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-21 14:03

Heb ik het mis of staat er nergens dat het om buitenlandse kinderen gaat. In Nederland mogen kinderen buiten ook samen zijn

Kendra

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-21 14:18

Hier is het filmpje uit het gebied zelf.
https://www.wintersport.nl/nieuws/30/12 ... or-skilift
Wel schattig :-)....

Ik vind overigens ook dat mensen teveel de randen opzoeken van wat mag. Maar als het over kinderen gaat is het wel lastig, het is voor de ontwikkeling zó belangrijk dat ze dingen samen blijven doen.