Duitse paarden aangevallen door paardenbeul

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Nieuwsredactie

Duitse paarden aangevallen door paardenbeul

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-12-20 19:13

Equnews.nl
Algemeen

Afbeelding
Foto: Prugelpiet

Een paardenbeul heeft van de nacht van dinsdag op woensdag paarden aangevallen in een stal in Odenwald, Duitsland. Woensdag rond 06.45 troffen getuigen vier loslopende paarden aan. Bij één van de merries werden verwondingen aan het linker achterbeen en aan de genitaliën ontdekt.

Uit een eerste onderzoek bleek dat de verwondingen opzettelijk zijn toegebracht. Er zijn aanwijzingen dat de verwondingen het werk zijn van een zogenaamde paardenbeul.

Blussem

Re: Duitse paarden aangevallen door paardenbeul

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-21 11:45

Het lijk mij veel waarschijnlijker dat deze paarden zijn uitgebroken en zich daarbij hebben verwond.

pillow

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-21 14:45

Blussem schreef:
Het lijk mij veel waarschijnlijker dat deze paarden zijn uitgebroken en zich daarbij hebben verwond.

Ze zijn onderzocht en ze zullen jou beredenering heus wel in het onderzoek meegenomen hebben.

Kuggur

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-21 15:19

Hm, altijd hetzelfde type verwondingen die zulke hypothetische "paardenbeulen" toebrengen, en ondanks dat dit in dichtbevolkte landen gebeurt nooit getuigen, geen arrestaties/veroordelingen, je hoort er nooit meer wat van.
Kortom ik ben zeer sceptisch dat deze verklaring voor dit soort verwondingen bij merries klopt.

Blackbirb

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-21 16:12

Kuggur schreef:
Hm, altijd hetzelfde type verwondingen die zulke hypothetische "paardenbeulen" toebrengen, en ondanks dat dit in dichtbevolkte landen gebeurt nooit getuigen, geen arrestaties/veroordelingen, je hoort er nooit meer wat van.
Kortom ik ben zeer sceptisch dat deze verklaring voor dit soort verwondingen bij merries klopt.

Ik ben het denk ik wel met je eens. Alleen wat zou dan een andere mogelijkheid zijn?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-21 16:34

Ik heb een agent in de familie en er is een verdachte bekend bij de politie. Probleem is dat het gaat om een man zonder vaste verblijfplaats, die nooit lang op dezelfde plaats blijft. Deze persoon is op verschillende plaatsen waar paarden verminkt werden gezien, verschillende getuigen beschreven dezelfde man aan de politie en hij staat internationaal geseind. Er is wel degelijk een paardenbeul aan het werk.

Gini

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-21 16:44

Geen arrestaties/veroordelingen komt omdat dierenmishandeling nu eenmaal niet als een zwaar feit gezien wordt. Politie maakt dossier op en zal wel alle meldingen verzamelen, maar daar blijft het ook eigenlijk bij, zeker als het om een enkel geval gaat. Er worden geen mankrachten volop ingezet op dit soort zaken.

Geen getuigen is ook niet zo gek. Als je een dergelijk misdrijf pleegt is de kans groter dat er geen ooggetuigen zijn dan dat die er wel zijn. En tuurlijk kan het wel zo zijn dat iemand die met de hond gaat wandelen het gek vindt dat er bijvoorbeeld net op dat doodlopende weggetje een brommertje voorbijkomt, maar die man gaat niet denken: 'goh, laat ik die maar in het oog houden, want die gaat vast iets met die paarden doen'. Die kan natuurlijk wel dat verdachte brommertje melden bij de politie (als de man al plichtsbewust genoeg is) en dat zal heus wel aan het dossier toegevoegd worden. Maar dat er geen getuigen zijn, wilt niet zeggen dat het misdrijf niet heeft plaatsgevonden.

Dit gezegd zijnde. Niet iedere wonde is inderdaad door toedoen van een paardenbeul. Als er staat dat er echter aanwijzingen zijn dat het door de mens is toegebracht, hoeft dat niet alleen met de verwonding zelf te maken hebben. Als er vier paarden apart in een box staan en opeens lopen die alle vier los rond, dan is het aannemelijk dat niet alle vier de paarden op 1 nacht spontaan ontsnappingskoningen zijn geworden. Bijvoorbeeld.

Hermannvd

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-21 16:49

Nieuwsredactie schreef:
Equnews.nl
Algemeen

[ Afbeelding ]
Foto: Prugelpiet

Een paardenbeul heeft van de nacht van dinsdag op woensdag paarden aangevallen in een stal in Odenwald, Duitsland. Woensdag rond 06.45 troffen getuigen vier loslopende paarden aan. Bij één van de merries werden verwondingen aan het linker achterbeen en aan de genitaliën ontdekt.

Uit een eerste onderzoek bleek dat de verwondingen opzettelijk zijn toegebracht. Er zijn aanwijzingen dat de verwondingen het werk zijn van een zogenaamde paardenbeul.

Zieke geest. Dit soort mensen horen ze levenslang op te sluiten.
Gatverdamme!!!

pillow

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-21 20:02

Kijk bij uitzending gemist eens naar 'de zaak van je leven' aflevering De beul van Twente, dan zie wat voor zieke geesten er rondlopen.