Drie paarden overleden als gevolg van blaffende hond

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Nieuwsredactie

Berichten: 14116
Geregistreerd: 20-04-16

Drie paarden overleden als gevolg van blaffende hond

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-12-20 19:05

Equnews.nl
Algemeen

Afbeelding
Foto: Prugelpiet


Een vreselijk ongeval vond maandagavond plaats in het Duitse Baden- Wurtenberg. Drie paarden werden door een auto aangereden en overleefden het drama niet. De oorzaak was een blaffende hond die de paarden had opgeschrikt.

De hond liep los en joeg de paarden op. De drie paarden galoppeerden in paniek de straat op, recht voor een auto. De bestuurder van 68 jaar had geen kans om te remmen en raakte alle drie de paarden. Twee stierven onmiddellijk. Het derde paard lag na het ongeval gewond langs de weg en moest ter plaatse worden geëuthanaseerd. De bestuurder bleef ongedeerd.
Laatst bijgewerkt door JPitty op 30-12-20 20:56, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Grammaticaal foutje gecorrigeerd.

marleen_88

Berichten: 14080
Geregistreerd: 21-05-04
Woonplaats: Onder het kanaal.

Re: Drie paarden overleden als gevolg van blaffende hond

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-20 19:09

Ach wat een afschuwelijk ongeluk. Dit hoop je als paardeneigenaar, autobestuurder of hondeneigenaar nooit mee te maken.

Veraaaaah

Berichten: 2334
Geregistreerd: 05-07-15
Woonplaats: Breda

Re: Drie paarden overleden als gevolg van blaffende hond

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-20 19:14

Wat afschuwelijk zeg. Voor alle betrokkenen is dit vreselijk.

pateeke
Berichten: 2228
Geregistreerd: 12-05-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-20 19:15

Vreselijk. Heel erg voor de paarden. Wel een geluk dat de bestuurder van de auto niet gewond raakte.
Als hondeneigenaar ben ik van het principe: liever voorkomen dan genezen. Als je hond paarden (of andere dieren) achterna gaat, dan laat je ze of niet los of je roept ze op tijd terug en lijnt ze aan. Hondeneigenaren beseffen niet altijd wat hun loslopende hond allemaal kan veroorzaken.

geerke

Berichten: 31213
Geregistreerd: 06-09-07

Re: Drie paarden overleden als gevolg van blaffende hond

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-20 19:16

Wat vreselijk ;(

Femke_Tweety

Berichten: 12008
Geregistreerd: 02-04-10
Woonplaats: Utrechtse Heuvelrug

Re: Drie paarden overleden als gevolg van blaffende hond

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-20 19:28

Oh bah get wat een vies naar ongeluk. Voor veel mensen.

Ben blij dat de bestuurder in ieder geval fysiek ongedeerd is. Het is nogal wat, drie paarden op je motorkap.

Shalimar

Berichten: 1520
Geregistreerd: 24-01-09

Re: Drie paarden overleden als gevolg van blaffende hond

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-20 19:37

Klote honden ook altijd

cp112

Berichten: 14741
Geregistreerd: 08-03-05
Woonplaats: Zuidwolde (Drenthe)

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-20 19:53

Shalimar schreef:
Klote honden ook altijd



Pardon? >;) alsof die hond er wat aan kan doen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-20 20:02

Misschien was de hond wel ontsnapt... je weet niet wat de omstandigheden waren

Blussem
Berichten: 1707
Geregistreerd: 11-03-19

Re: Drie paarden overleden als gevolg van blaffende hond

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-20 20:15

Ik vind de titel niet passen bij het verhaal. Een hond die paard jaagt is heel wat anders dan hond die alleen blaft.

Zelf heb ik ooit 3 honden achter mijn pony aangehad waarvan twee ook nog een muilkorf om hadden. Het zou mooi zijn als in nl wat strenger zal zijn omtrent het hebben van honden. Want als kijkt hoeveel bijt incidenten er zijn per jaar dan slaat dit nergens op. Maar blijkbaar moeten er eerst doden vallen.

Shalimar

Berichten: 1520
Geregistreerd: 24-01-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-20 20:18

cp112 schreef:
Shalimar schreef:
Klote honden ook altijd



Pardon? >;) alsof die hond er wat aan kan doen.


Ja zeker, ik word helemaal hoorndol van al die onopgevoede rotbeesten overal in het bos en op straat. Dus ja, klote beesten in hoofdletters.

KarmaChansy

Berichten: 6927
Geregistreerd: 17-05-05
Woonplaats: Sverige

Re: Drie paarden overleden als gevolg van blaffende hond

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-20 20:20

Klote eigenaren die niet opvoeden kun je beter zeggen

een verschrikkelijk gebeuren sterkte aan de betrokkenen

Zeeuwsemeid

Berichten: 1681
Geregistreerd: 28-01-11
Woonplaats: Walcheren

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-20 20:24

Shalimar schreef:
Ja zeker, ik word helemaal hoorndol van al die onopgevoede rotbeesten overal in het bos en op straat. Dus ja, klote beesten in hoofdletters.


Dat die honden niet zijn opgevoed, kunnen die honden niks aan doen. Dat ligt volledig bij de baas.

cissy

Berichten: 19837
Geregistreerd: 14-10-03
Woonplaats: hut in Heicop

Re: Drie paarden overleden als gevolg van blaffende hond

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-20 20:36

Zijn die paarden ontsnapt, liep de hond in de wei, waren er nog begeleiders/ruiters bij? Ik mis een deel van het verhaal, hoe komen die paarden op de weg?

verstijnen
Berichten: 518
Geregistreerd: 17-09-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-20 21:01

Shalimar schreef:
Klote honden ook altijd

Meijt. Ga je lekker?

Net of je alle honden over één kam kan scheren!

freedomshet

Berichten: 484
Geregistreerd: 12-06-18
Woonplaats: Elst

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-20 21:17

Vreselijk ongeval, zo zonde dat mensen dit niet inzien.
Al zal dit nooit de bedoeling zijn geweest.

pillow
Berichten: 7823
Geregistreerd: 23-09-11
Woonplaats: naast het drents friese wold

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-20 21:34

verstijnen schreef:
Shalimar schreef:
Klote honden ook altijd

Meijt. Ga je lekker?

Net of je alle honden over één kam kan scheren!

och meijt _/-\o_

HopeMyDay

Berichten: 1285
Geregistreerd: 04-12-16

Re: Drie paarden overleden als gevolg van blaffende hond

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-20 22:04

Het percentage loslopende honden op plaatsen waar het niet mag is echt bizar toegenomen waar ik woon sinds corona. Het losloopgebied is overvol en mensen lopen nu overal met loslopende honden op ruiterpaden.. het is echt bizar hoe weinig er daarwerkelijk luisteren en dat is 100% de fout van die eigenaar. De honden kan je in principe niets aanrekenen. Ik zie overigens ook steeds meer loslopende honden die bij ons zomaar de wei in vliegen.

Dat gezegd hebbende is het ontzettend triest voor de paarden, de eigenaar(en?) Van de paarden en de bestuurder. Ik hoop dat de hondeneigenaar in ieder geval bekend is voor dat deel van het verhaal..

Arashah

Berichten: 1142
Geregistreerd: 24-03-07
Woonplaats: Op een mooi plekje :)

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-20 23:26


AlwaysH

Berichten: 11274
Geregistreerd: 28-10-14
Woonplaats: The Hidden World

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-20 23:42

Zeeuwsemeid schreef:
Shalimar schreef:
Ja zeker, ik word helemaal hoorndol van al die onopgevoede rotbeesten overal in het bos en op straat. Dus ja, klote beesten in hoofdletters.


Dat die honden niet zijn opgevoed, kunnen die honden niks aan doen. Dat ligt volledig bij de baas.


Of de vorige.
(Al denk ik dan dat de hond niet los had moeten lopen, maar dit soort situaties kan je écht niet altijd aan voelen komen)

Echt een vervelend situaties, voor alle partijen...

secricible

Berichten: 25699
Geregistreerd: 07-07-04
Woonplaats: Maasbommel

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-20 23:47

cissy schreef:
Zijn die paarden ontsnapt, liep de hond in de wei, waren er nog begeleiders/ruiters bij? Ik mis een deel van het verhaal, hoe komen die paarden op de weg?


Mijn idee. Hoe kan dit gebeuren?

Leen

Berichten: 4887
Geregistreerd: 04-08-08
Woonplaats: Hasselt, België

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-20 23:54

secricible schreef:
cissy schreef:
Zijn die paarden ontsnapt, liep de hond in de wei, waren er nog begeleiders/ruiters bij? Ik mis een deel van het verhaal, hoe komen die paarden op de weg?


Mijn idee. Hoe kan dit gebeuren?

In het duitse artikel staat ook niet veel meer. Wel zie je het paard wat nog ingeslapen werd nog rechtstaan met hoofdstel aan, dus ze zullen niet op de weide gestaan hebben. De hond liep los en jaagde de paarden op.

VuurVleugels
Berichten: 1766
Geregistreerd: 07-06-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-20 23:55

Shalimar schreef:
Shalimar schreef:
Klote honden ook altijd

Ja zeker, ik word helemaal hoorndol van al die onopgevoede rotbeesten overal in het bos en op straat. Dus ja, klote beesten in hoofdletters.


Klote eigenaren bedoel je. Helemaal eens dat mensen over het algemeen niet met honden om kunnen gaan maar dat maakt de hond nog geen rotbeest. Ga jij anders even lekker op een ijsschots een kikker kussen ofzo en laat de grote mensen, die wél kunnen relativeren, discussiëren.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-20 00:15

Als paarden schrikken, houdt niets ze tegen. De fokker van mijn hond had haar paarden bij vrienden. Weilanden waren afgemaakt om hengsten binnen te houden. Op een nacht kwamen ze met lichtbakken op hazen jagen (nu ja, stropen, het was geen jachtseizoen) , haar paarden sloegen op hol, sloopten de omheining en kwamen op de weg terecht. 1 van haar paarden is op een auto gelopen en was op slag dood.
Kan me dus best wel voorstellen dat deze 3 ook gewoon op de weide stonden en helemaal door de rooie gegaan zijn door het gedrag van die loslopende honden.
Tuurlijk kan de hond er niets aan doen dat ie slecht opgevoed is. Ken zelf genoeg mensen met honden die het doodnormaal vinden dat hun hond uithaalt naar paarden. Altijd het excuus dat het jagers zijn, of ze willen spelen, of ze zijn bang. Dat je je hond ook zodanig kan opvoeden dat ie zich netjes gedraag, daar staan ze niet bij stil. Mijn eigen hond is ook bang voor paarden, mijn jonkie maakt daar gretig misbruik van en zal haar altijd pesten als ik met paard en hond aan de hand op wandel ga, maar ze haalt het niet in haar hoofd om naar paarden uit te halen.
En ja, sinds corona loopt het de spuigaten uit met mensen die buiten de losloopzones hun honden vrij laten lopen. Heb jammer genoeg zelf al een paar negatieve ervaringen achter de rug. Mensen weten ook wel dat er niet genoeg controle is en de kans heel klein is dat je betrapt wordt door de boswachter.

Tancreda4

Berichten: 24069
Geregistreerd: 12-01-03
Woonplaats: ZuidHolland

Re: Drie paarden overleden als gevolg van blaffende hond

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-20 00:21

Oh jeetje wat een heftig ongeluk, 3 paarden tegelijk aanrijden en verliezen... Een wonder dat de bestuurder er goed vanaf is gekomen. Wat een verdrietig drama...