superpony schreef:Ik vraag me dan af welke paarden het meest in trek zijn nu?
Persoonlijk verwacht ik wel een negatieve financiele nasleep van de corona straks en dat paarden juist verkocht moeten worden.
Ik snap dat als je nu tijd en geld overhoudt, toch die stap wil zetten naar een eigen paard. Maar denk dat mensen die nu verplicht thuiszitten, ondernemer zijn, horeca etc, het toch echt moeilijk gaan krijgen.
Dat de prijzen wat hoger liggen vind ik wel goed. Dat voorkomt toch wel impuls aankopen hoop ik dan en als mensen veel geld hebben uitgegeven zijn ze doorgaans wel zuiniger op wat ze hebben aangeschaft, zelfs als dat een dier is.
Honden worden volop aangeboden. Ik word echt doodgegooid met herplaatsers rond de 6-8 maanden. En de redenen; hij sloopt, de oppas mag niet komen, baajses die overlijden helaas etc.
Als er straks een golf aankomt van paarden waar men weer vanaf wil en er is weinig vraag, heb je toch wel een probleem.
Oh echt? Speelt dat nu al. Daar was ik al bang voor na die explosie nieuwe hondeneigenaren afgelopen zomer... Of dat je een stuk speelgoed koopt om even van te genieten tijdens de lock down, want ja, ben nu toch thuis en ga niet op vakantie... Over de overige 14 jaar hadden ze nog niet nagedacht. Maar vaak gaat het inderdaad al mis als het puppy veranderd in een puber.