Majabeestje schreef:Uit eigen ervaring weet ik dat veel jochies vanaf een jaar of 10/11 ontzettend gevoelig zijn voor groepsdruk, avontuur opzoeken en een volledig onderontwikkeld brein hebben wat betreft oorzaak en gevolg..
Als ouder doe je je best om dat in goede banen te leiden maar je kan helaas niet alles voorkomen.
Hij zal het idd nooit weer doen maar daar komt het paard niet mee terug natuurlijk.. Ontzettend verdrietig.
Maakt voor mij nu heel duidelijk dat ik in deze periode niet meer ga buitenrijden.
Het is toch te gek voor woorden dat wij een maand niet kunnen buiten rijden omdat mensen de regels niet naleven. Ik heb geen piste, een maand niet rijden en enkel grondwerk doen, heeft tot gevolg dat mijn paard mega gefrustreerd raakt. Wat leidt tot felle bok partijen en waardoor we ons ook kunnen blesseren. Ik stop echt niet met rijden, omdat er mensen zijn die een loopje nemen met de wet. Als ouder kan je het vuurwerk voor je kind verstoppen tot oudejaarsnacht en verkopers mogen niet verkopen aan minderjarigen. Daarnaast is vuurwerk dit jaar verboden. De ouders van dit kind hebben dus ook al flagrant de wet overtreden door vuurwerk in huis te halen.