Brandweermannen hebben in Geijsteren zaterdagmiddag een uitgegleden pony gered. Het dier liep door het bos en wilde een beekje oversteken, maar gleed uit op de houten brug, gemaakt van een oude boom.
Zal die pony losgebroken zijn geweest want het lijkt me niet een bruggetje dat je als ruiter met je pony bewust gaat nemen.
Anoniem
Geplaatst: 04-12-20 16:00
EllyC schreef:
Zal die pony losgebroken zijn geweest want het lijkt me niet een bruggetje dat je als ruiter met je pony bewust gaat nemen.
Dan moet de berijder er al afgevallen zijn en dat de pony daardoor idd losliep. Want hij heeft wel een hoofdstel om en de rest staat er gezadeld bij. Lijkt me niet idd dat je bewust over zo'n bruggetje gaat.
Monique1963
Geplaatst: 04-12-20 16:03
Ik snap het niet. Er staan 3 andere ruiters omheen met hun pony's. Ze waren kennelijk met zijn allen een bosrit aan het maken. Is de ruiter die op de brug staat te helpen, er dan vanaf gevallen, pony ervandoor, snelste weg terug naar huis en op die brug uitgegleden? Omdat er in de tekst staat dat het dier door het bos liep en een beekje wilde oversteken.
Of wilde deze ruiter als eerste het brugje over, de andere drie in zijn/haar kielzog en dat de pony toen uitgleed?
Wel fijn dat er gelukkig geen ergere dingen zijn gebeurd. Schaafwonden zijn al rot genoeg natuurlijk, maar gelukkig niet erger.
Zitten er van de vier ruiters geen bokkers bij? Zou je toch wel verwachten?
Regelmatig te paard in dat bos geweest en vaak met de hond. In de herfst/winter vind ik het met de hond al tricky. Er ligt een soort dunne ijzermat overheen. Hopelijk was dit geen bewuste actie....