Theo Fledderus rent een paard voor het goede doel

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Nieuwsredactie

Theo Fledderus rent een paard voor het goede doel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-12-20 23:43

KNHS.nl
Algemeen

Afbeelding
Foto: FEI

Op vrijdag 4 december rent Theo Fledderus, KNHS-directeur, een route van 15 kilometer in de vorm van een paard over de Posbank in Rheden. Dit doet hij niet zomaar, met deze sportieve actie wil Theo graag geld inzamelen voor het goede doel, onderzoek naar kanker bij paarden. De dierenartsen en onderzoekers van de faculteit Diergeneeskunde in Utrecht willen meer onderzoek doen naar deze nare ziekte met als doel het verbeteren van bestaande behandelingen.

“Kanker is bij paarden een relatief onbekende ziekte maar de gevolgen van te laat ontdekte kanker kunnen fataal voor je paard zijn. Juist daarom loop ik graag een route in paardvorm om aandacht voor deze ziekte en de behandeling er van te vragen. Immers, wat is er mooier voor mens en dier dan gezond bewegen? Ik hoop dan ook dat heel veel paardenliefhebbers in Nederland mij hierin gaan steunen.” aldus Theo Fledderus.

Inga Wolframm van Vrienden Diergeneeskunde, het goededoelenfonds van de faculteit Diergeneeskunde legt uit: “Onderzoek kost geld en helaas komt onderzoek naar kanker bij paardenpatiënten vaak niet in aanmerking voor subsidies. Daarom zijn we de campagne ‘Kilometer voor kilometer krijgen we kanker klein’ gestart. Samen met paardenliefhebbers willen wij daarom meer onderzoek en betere behandelingen tegen kanker bij dieren mogelijk maken. We zijn ontzettend blij dat Theo Fledderus een hardlooproute in de vorm van een paard gaat lopen, en hopen natuurlijk dat vele paardenliefhebbers Theo gaan steunen.”

Meer informatie
Lees hier meer over de campagne of lees het persoonlijke verhaal van Marliese die een sarcoïd ontdekte bij haar paard.

Wil jij de route in de vorm van een paard nou ook graag rennen of wandelen? Dat kan, steun Theo en je krijgt toegang tot dierenroutes.nl. Hier kun je de route van Theo downloaden en vind je vele andere wandel, hardloop of fietsroutes in de vorm van een dier.

VillaNeusjes

Re: Theo Fledderus rent een paard voor het goede doel

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-20 00:53

Ik kom er niet echt uit met wat ze bedoelen met 'in de vorm van een paard'. Gaat hij huppelen? Op 2 handen en 2 voeten?

_Natasja_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-20 01:03

Afbeelding

Waarschijnlijk zo iets.

Een patroon maken dmv een tracker app.

Puccini

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-20 05:54

Juist daarom loop ik graag een route in paardvorm om aandacht voor deze ziekte en de behandeling er van te vragen. :7

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-20 06:16

Wel fijn dat er onderzoek gaat komen. Apart dat kanker bij paarden niet voor subsidie in aanmerking komt.

Of ik mijn paard zou laten behandelen is een tweede, maar onderzoek geeft mensen iig de optie te kiezen en dat is goed, imo.

pillow

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-20 17:46

Puccini schreef:
Juist daarom loop ik graag een route in paardvorm om aandacht voor deze ziekte en de behandeling er van te vragen. :7

Oh zo. ik vond de titel al zo vreemd. Maar dan kan er beter staan; rent de vorm van een paard.

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-20 09:04

Het is een leuke en een wat rare spannende titel die nieuwsgierig maakt en uitnodigt om te lezen.
Althans zo werkte het bij mij.

VillaNeusjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-20 01:41

_Natasja_ schreef:
[ [url=m/sbOFk2.jpg]Afbeelding[/url] ]

Waarschijnlijk zo iets.

Een patroon maken dmv een tracker app.

Bedankt! Ik wist echt niet wat ik er hij moest bedenken maar nu snap ik het.

Rent de route in de vorm van een paard...

Niobe

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-20 01:53

pien_2010 schreef:
Het is een leuke en een wat rare spannende titel die nieuwsgierig maakt en uitnodigt om te lezen.
Althans zo werkte het bij mij.

Clickbait!

Maar ja, het werkte voor mij ook