KWPN-hengst Ol Metta terug in Nederland

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
prugelpiet

Berichten: 12575
Geregistreerd: 20-01-12

KWPN-hengst Ol Metta terug in Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-11-20 17:37

Horses.nl
Sport
Ingezonden door Ketaki

Afbeelding
Foto: Jim Hollander / FEI


De hengst Ol Metta is terug op Nederlandse bodem. De inmiddels 18 jarige zoon van Flipper d’Elle die in 2006 in het KWPN stamboek werd ingeschreven, stond de laatste jaren in Belgie. “Ik vond hem in de buurt van de Luxemburgse grens”, vertelt Mart Lenssen die hem vervolgens kocht met bemiddeling van Theo Albers en Erik de Winter van Alain Goffinet. Hij stelt hem ter dekking bij Claartje Ruis van Hengstenhouderij Van Bommel.

Lees het hele artikel op Horses.nl



Disclaimer:
Helaas hebben wij geen foto die aansluit bij dit artikel, daarom hebben wij er een neutrale foto ter illustratie bij gezet. Heb jij een passende foto? Stuur dan even een PB naar één van de Nieuwsredactieleden of het Nieuwsredactie-account.

Moska

Berichten: 3403
Geregistreerd: 04-01-05
Woonplaats: Groningen

Re: KWPN-hengst Ol Metta terug in Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-20 23:34

Leuk! Is de opa van moederskant van mijn 1,5 jarige hengst. De merrie zelf was een heel fijn paard. Helaas inmiddels overleden.

Ketaki

Berichten: 12030
Geregistreerd: 15-02-05
Woonplaats: dreamland

Re: KWPN-hengst Ol Metta terug in Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-20 00:26

ik ben benieuwd hoe hij vererft, en waarom heeft hij volgens horsetelex maar 1.35 gesprongen?

Moska

Berichten: 3403
Geregistreerd: 04-01-05
Woonplaats: Groningen

Re: KWPN-hengst Ol Metta terug in Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-20 07:57

Ben aan het speuren geweest, maar kan niet echt iets concreets vinden. Wel dat hij blijkbaar veel gereisd heeft in zijn leven en dat het een laatbloeier is. Het lijkt erop dat hij zowel in Duitsland, Engeland en in Amerika heeft gelopen.

Als ik de lijst met nakomelingen bekijk op horsetelex, dan zie ik veel Z/ZZ springen ertussen staan. Met wat uitschieters naar boven.

Maar goed, verstand van fokkerij heb ik (nog) niet, weet alleen dat ik zelf een amateurruiter ben die van een fijn rijdbaar paard houdt. En als ik zie wat hij lijkt te vererven, dan gaan er veel mensen blij van worden.

Dit was in ieder geval een super fijne merrie met een mooi model en goede bewegingen (moeder van mijn veulen). IBOP springen en met veulen aan de voet elite geworden. Het veulen is nu van mij en staat in de opfok. Nog even geduld hebben dus.

Afbeelding