Vuurwerkafsteker meldt zich bij paardenvloggers

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Misty12

Berichten: 7047
Geregistreerd: 31-10-05
Woonplaats: omgeving enschede, op de fiets, bij de paarden en soms gewoon in huis.

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-20 20:20

het waren toch 2 jongens die vuurwerk gooiden? Vandaar mijn opmerking over nummer 2. Nummer 1 heeft zich gemeld.

Rocamor

Berichten: 10897
Geregistreerd: 21-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-20 21:16

pien_2010 schreef:
soesita schreef:
Iemand die zo duidelijk spijt heeft van zijn daden, die hij uit onwetendheid heeft gedaan, en dan ook nog de moed heeft om zich kenbaar te maken, de gevolgen onder ogen te zijn, zijn spijt uit te spreken,... Zo iemand zou van mij niet meer gestraft moeten worden. Hij heeft zijn lesje denk ik geleerd.


Dat denk ik ook. Hij was dom, onnadenkend en heeft spijt en zal dit nooit meer doen zo verwacht ik.



Eens met jullie twee. En hopelijk leren zijn vrienden hier ook van. Ik vind het knap van hem dat hij toch het lef heeft gehad om zich te melden / langs te gaan.

Anomien

Berichten: 7396
Geregistreerd: 10-11-09
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-20 21:18

soesita schreef:
Iemand die zo duidelijk spijt heeft van zijn daden, die hij uit onwetendheid heeft gedaan, en dan ook nog de moed heeft om zich kenbaar te maken, de gevolgen onder ogen te zijn, zijn spijt uit te spreken,... Zo iemand zou van mij niet meer gestraft moeten worden. Hij heeft zijn lesje denk ik geleerd.



Precies dat!! Mooi verwoord.
Ik vind het een grote stap van die jongen!

FrNo
Berichten: 3668
Geregistreerd: 14-08-13
Woonplaats: Noord Oost Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-20 22:09

Misty12 schreef:
het waren toch 2 jongens die vuurwerk gooiden? Vandaar mijn opmerking over nummer 2. Nummer 1 heeft zich gemeld.


Zoals ik het lees, 2 paarden, 2 eigenaren en 1 dader.

Regenpier

Berichten: 1774
Geregistreerd: 01-11-09
Woonplaats: Brabant

Re: Vuurwerkafsteker meldt zich bij paardenvloggers

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-20 12:02

Hier helaas een gelijkaardige situatie meegemaakt. Helaas was het vuurwerk dat bij ons werd afgestoken vuurwerk wat verkocht wordt bij de Action. Dit mag blijkbaar het hele jaar door afgestoken worden waardoor de vuurwerkafstekers niet aansprakelijk gehouden konden worden... Wat mij betreft moet ook dit knalvuurwerk verboden worden. Het paard (30 jaar) heeft het op het nippertje gered maar heeft nog een flinke mentale klap eraan overgehouden. Er hoeft maar een takje te knakken of de paniek is terug.

Janneke2

Berichten: 22780
Geregistreerd: 28-02-13
Woonplaats: Ergens in Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-20 12:30

soesita schreef:
Iemand die zo duidelijk spijt heeft van zijn daden, die hij uit onwetendheid heeft gedaan, en dan ook nog de moed heeft om zich kenbaar te maken, de gevolgen onder ogen te zijn, zijn spijt uit te spreken,... Zo iemand zou van mij niet meer gestraft moeten worden. Hij heeft zijn lesje denk ik geleerd.


Ik citeer met instemming.

Hoe verschrikkelijk ook: soms doe je als mens in een opwelling iets stoms
(... 1x per tien jaar dreig ik te botsen bij het binnenkomen van de bak, 1x per jaar singel ik niet na, etc etc etc.)
Wie zonder zonde is mag die eerste steen wel werpen, maar ik heb mijn portie stommiteiten beslist uitgehaald.
Geen kwade wil, maar gewoon, tja, wat al niet: geen tijd, geen zin, moe, ongeduldig, onwetend, etc.
En daarna SPIJT.

En het is een zegen als je als mens niet je verdere leven wordt afgerekend op dat ene moment.

Misty12

Berichten: 7047
Geregistreerd: 31-10-05
Woonplaats: omgeving enschede, op de fiets, bij de paarden en soms gewoon in huis.

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-20 14:23

Op de fb-pagina van Zaressa wordt er nl gesproken over 2 jongens. Vandaar mijn opmerking over 2 daders.

FrNo
Berichten: 3668
Geregistreerd: 14-08-13
Woonplaats: Noord Oost Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-20 15:06

Misty12 schreef:
Op de fb-pagina van Zaressa wordt er nl gesproken over 2 jongens. Vandaar mijn opmerking over 2 daders.


Dat weet ik dan niet, ik had alleen die beticht en de link erin gelezen.

Booklover01
Berichten: 206
Geregistreerd: 06-04-20

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-20 15:53

Wat fijn dat die jongen zich gemeld heeft en spijt heeft van wat hij gedaan heeft! Hij heeft vast zijn lesje wel geleerd.

Cilli96

Berichten: 544
Geregistreerd: 20-01-12
Woonplaats: Knus Huisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-20 16:19

De boer heeft idd twee jongens weg zien rennen toen hij die kant op ging (de kant van de knal).

Dit kan je terug zien/lezen op hun instagram pagina

Boompje1985

Berichten: 5445
Geregistreerd: 23-09-11
Woonplaats: Arnhem

Re: Vuurwerkafsteker meldt zich bij paardenvloggers

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-20 18:40

Ik vind het stoer dat de jongen schuld bekend heeft, daar kunnen een hoop mensen van leren! Ik hoop dat de paarden goed herstellen want prikkeldraad kan best nare infecties geven.

marleen_88

Berichten: 14071
Geregistreerd: 21-05-04
Woonplaats: Onder het kanaal.

Re: Vuurwerkafsteker meldt zich bij paardenvloggers

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-20 18:43

Heel goed dat deze jongeman zichzelf gemeld heeft. Zouden meer baldadige jeugd wat van kunnen leren.

Kinke

Berichten: 20544
Geregistreerd: 20-02-04
Woonplaats: Overijssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-20 18:44

Wel weer bijzonder dat er dan toch wordt gekeken of het 'eigen schuld dikke bult ' was indien de paarden wel achter prikkeldraad hadden gestaan

Misty12

Berichten: 7047
Geregistreerd: 31-10-05
Woonplaats: omgeving enschede, op de fiets, bij de paarden en soms gewoon in huis.

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-20 14:15

Vanmorgen stond in de krant dat het ene paard (max) goed herstelde. Maar de ander (merrie Contessa) dus niet. Die heeft idd Einschuss opgelopen.

Daihyo

Berichten: 88066
Geregistreerd: 01-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-20 08:08

Kinke schreef:
Wel weer bijzonder dat er dan toch wordt gekeken of het 'eigen schuld dikke bult ' was indien de paarden wel achter prikkeldraad hadden gestaan

Dat is maar de vraag. Het hek stond open en ze zijn een naburige wei ingerend en daar in het prikkeldraad beland. Dat was dus niet hun eigen wei.

Goed van die jongen dat hij zijn fout inziet. Dat is veel belangrijker dan gestraft worden. En wat een lef om je zo te melden bij de meiden :j +:)+

Marije112

Berichten: 3398
Geregistreerd: 27-11-05
Woonplaats: Pretoria, Zuid-Afrika

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-20 16:00

Kinke schreef:
Wel weer bijzonder dat er dan toch wordt gekeken of het 'eigen schuld dikke bult ' was indien de paarden wel achter prikkeldraad hadden gestaan


Nou, ik vind deels wel. Uiteraard mag er geen vuurwerk afgestoken worden, maar je bent wel oliedom als je je paarden achter prikkeldraad zet, dan zoek je in mijn ogen wel naar moeilijkheid, ja.

Maar, dat was nu dus níét het geval.