Dressuurhoed lijkt volgend jaar passé

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Suzanne F.

Berichten: 49278
Geregistreerd: 03-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-20 07:46

Kookaburra schreef:
Ik heb het hoedje dus nooit ervaren als doel. Wel de gedachte dat ik met mijn wedstrijdpaard (die dan natuurlijk zou worden gesponsord) de hele wereld over zou vliegen. Tja, dat zal altijd een gedachte blijven :D

Maar Suzanne, dat jullie vroeger zonder cap reden (tijden waren anders, ik weet het) en er is niets ernstigs gebeurd, betekent niét dat het veilig was/is. En ik ben ook terecht blij dat je in die jaren zoveel van de paarden hebt genoten! Maar de caps nu zijn beter dan de fluwelen-cap-met-elastiekjes-in-je-cap-cap. En waarom een risico lopen als je deze met pak 'm beet; 60 euro ontzettend kunt verkleinen? We praten niet over een gebroken arm of been, maar over mogelijk ernstig hersenletsel wat nooit volledig herstelt. Een ongeluk zit soms echt in een hoekje, en wij werken met levende dieren die kunnen uitglijden en schrikken.


Ja snap ik! :j :)
Dat het vroeger allemaal goed gegaan is is achteraf gekeken nog een wonder denk ik. Wat haalden we gekke dingen uit. Vriendin met de pony, ik met een 3 jarig paard. Gingen we hindernissen bouwen van emmers en bezems en gingen we parcoursjes oefenen en riepen dat we Jos Lansink en Michael Whitaker waren. En heel Nieuwegein reden we door, paardjes met oranje versierd omdat Nederland die avond moest voetballen. We crossten de geluidswal op en af, spekglad natuurlijk.
Toen waren we nog jong..... :D en het is wonderbaarlijk allemaal goed gegaan.

kiddokids

Berichten: 3084
Geregistreerd: 01-03-11
Woonplaats: zuid-holland

Re: Dressuurhoed lijkt volgend jaar passé

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-20 07:49

Ik hoorde ook in de men dressuursport.

Kookaburra

Berichten: 5408
Geregistreerd: 23-07-20
Woonplaats: Op een laaghangende tak in een loofbos.

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-20 07:55

kiddokids schreef:
Ik hoorde ook in de men dressuursport.

Dat zou top zijn! Juist omdat de cap in de mensport nog vaak wordt weggewuifd. Nu is het type paard en karakter vaak wel anders dan onder het zadel, maar toch blijven het levende dieren... En als het met mennen mis gaat. Gaat het regelmatig goed mis.

Pareltjes
Berichten: 2217
Geregistreerd: 21-07-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-20 08:02

Kookaburra schreef:
Ik heb het hoedje dus nooit ervaren als doel. Wel de gedachte dat ik met mijn wedstrijdpaard (die dan natuurlijk zou worden gesponsord) de hele wereld over zou vliegen. Tja, dat zal altijd een gedachte blijven :D

Maar Suzanne, dat jullie vroeger zonder cap reden (tijden waren anders, ik weet het) en er is niets ernstigs gebeurd, betekent niét dat het veilig was/is. En ik ben ook terecht blij dat je in die jaren zoveel van de paarden hebt genoten! Maar de caps nu zijn beter dan de fluwelen-cap-met-elastiekjes-in-je-cap-cap. En waarom een risico lopen als je deze met pak 'm beet; 60 euro ontzettend kunt verkleinen? We praten niet over een gebroken arm of been, maar over mogelijk ernstig hersenletsel wat nooit volledig herstelt. Een ongeluk zit soms echt in een hoekje, en wij werken met levende dieren die kunnen uitglijden en schrikken.


Ik denk dat er ook een groot verschil is tussen “ vroeger “ en nu. We reden ander type paarden, ze stonden hele dagen op de wei, waren gewend aan groot landbouw verkeer en gingen ieder weekend in grote groepen met de vereniging op concours. Daar reed je alle disciplines, dressuur, springen, achttal ererondjes en parades met of zonder vlag. Het motto was niet zeuren maar rijden en iedere wedstrijd knetterde er wel een paar van af. Grote ongelukken tijdens wedstrijden kan ik me niet heugen. We reden met cap én stropdas. Die caps beschermde wel degelijk. Als je tenminste je elastiekje goed onderhield én de juiste maat had gekocht.

Nu willen mensen paarden hoog in het bloed, want die zijn mooi. Of het ook hun type paard is wordt niet meer naar gekeken. Of de ruiter zelf het geduld en de finesse heeft wordt aan voorbij gegaan. Men koopt een bepaald type paard omdat de “ top” daar op rijdt. Dat het stuiterballen zijn waarvoor je een gedegenrijervaring nodig hebt wordt weggewuifd. En dus knetteren ze er tig keer af. Durven geen buitenritje te maken en paard staat in bubbelfolie op stal. Want hij was zooooo duur en zijn ze bang voor beschadigingen.

Dát is het verschil met vroeger en nu. Vroeger leerde je alle disciplines, kreeg je eindeloos zitles, etc. etc. Was vroeger ALLES beter? Nee natuurlijk niet. Maar je leerde wel alle aspecten van de ruitrsport. Werd er niet geneuzeld als je eens knullig van je paard rolde. Zand afvegen, opstappen en doorgaan. En volgende keer beter.

Geen cap kan een ruiter 100% beschermen tegen zijn / haar eigen onkunde!!

Billy

Berichten: 20710
Geregistreerd: 06-07-01
Woonplaats: Gemeente Tholen

Re: Dressuurhoed lijkt volgend jaar passé

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-20 08:23

Guthedentjemie, janken omdat een hoedje afgeschaft wordt? Dat ziet er toch al jaren belachelijk uit samen met de slipjas... Je bent met sport bezig, niet in een herenclub in Londen...

Arabesk

Berichten: 28675
Geregistreerd: 19-03-04
Woonplaats: Aan de dijk tussen Hoorn en Enkhuizen

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-20 08:56

Billy schreef:
Guthedentjemie, janken omdat een hoedje afgeschaft wordt? Dat ziet er toch al jaren belachelijk uit samen met de slipjas... Je bent met sport bezig, niet in een herenclub in Londen...


Ja hahaha inderdaad.

Als je de outfits in endurance ziet en vergelijkt met dressuur dan zit dressuur echt nog in het stenen tijdperk

Ayasha
Blogger

Berichten: 57972
Geregistreerd: 24-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-20 09:08

Pareltjes schreef:
Ik denk dat er ook een groot verschil is tussen “ vroeger “ en nu. We reden ander type paarden, ze stonden hele dagen op de wei, waren gewend aan groot landbouw verkeer en gingen ieder weekend in grote groepen met de vereniging op concours. Daar reed je alle disciplines, dressuur, springen, achttal ererondjes en parades met of zonder vlag. Het motto was niet zeuren maar rijden en iedere wedstrijd knetterde er wel een paar van af. Grote ongelukken tijdens wedstrijden kan ik me niet heugen. We reden met cap én stropdas. Die caps beschermde wel degelijk. Als je tenminste je elastiekje goed onderhield én de juiste maat had gekocht.

Nu willen mensen paarden hoog in het bloed, want die zijn mooi. Of het ook hun type paard is wordt niet meer naar gekeken. Of de ruiter zelf het geduld en de finesse heeft wordt aan voorbij gegaan. Men koopt een bepaald type paard omdat de “ top” daar op rijdt. Dat het stuiterballen zijn waarvoor je een gedegenrijervaring nodig hebt wordt weggewuifd. En dus knetteren ze er tig keer af. Durven geen buitenritje te maken en paard staat in bubbelfolie op stal. Want hij was zooooo duur en zijn ze bang voor beschadigingen.

Dát is het verschil met vroeger en nu. Vroeger leerde je alle disciplines, kreeg je eindeloos zitles, etc. etc. Was vroeger ALLES beter? Nee natuurlijk niet. Maar je leerde wel alle aspecten van de ruitrsport. Werd er niet geneuzeld als je eens knullig van je paard rolde. Zand afvegen, opstappen en doorgaan. En volgende keer beter.

Geen cap kan een ruiter 100% beschermen tegen zijn / haar eigen onkunde!!


Ga je lekker? :) En jij spreekt Ibbel aan. _O- _O-
Nog een stukje vroeger leefden we in grotten, zonder internet, met dierenhuiden als kleding. :j
Het hoedje was ooit vooruitgang/verandering. En nu is de cap dat. Get over it.
Ben blij dat ik mezelf en de prothese in mijn hoofd kan beschermen tegen mijn eigen onkunde met cap. Ondanks dat ze hier nog steeds samen op weide staan. (eentje nu inderdaad wel met een dikke kaak omdat hij vermoedelijk een trap gehad heeft maar goed, hoort er bij.)

ingvdh

Berichten: 6374
Geregistreerd: 28-09-02
Woonplaats: uitgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-20 09:19

Ik heb voorheen NBVR gereden, daar mocht je in de B al een hoedje, er was dus niets te verdienen bij, als je een hoedje wilde kocht je die gewoon. :+

Daarnaast, topruiters en amazones zijn echt niet immuun voor vallen en letsel. Ook die heb ik wel eens met hele stellages gezien om hun hoofd na een val waar nog net geen bouwvergunning voor nodig was.

Ik vind het een goed plan, nu nog moderne wedstrijdkleding die de ruiter/amazone ondersteund in plaats van tegenwerkt en we zijn in de 21ste eeuw beland met onze sport.

Wodamen
Berichten: 135
Geregistreerd: 29-05-20

Re: Dressuurhoed lijkt volgend jaar passé

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-20 09:25

Goede ontwikkeling, ik snap nog steeds niet waarom mensen uberhaupt zonder zouden willen rijden.
Levensgevaarlijk

pol013

Berichten: 9008
Geregistreerd: 18-05-04
Woonplaats: Omg breda

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-20 09:35

Suzanne F. schreef:
Belachelijk. Bij dressuurwedstrijden hoort gewoon een hoedje. Nog even en ze schaffen de slipjas ook af en moet het verplicht een bodyprotector zijn. Maar goed, de hele charme van de dressuursport is al een tijdje aan het verdwijnen. Hiermee draaien ze het helemaal de nek om.



Dat is jouw beeld er bij. En dat is je goed recht.

Ik zit juist precies andersom er in. Eindelijk nemen we onszelf als sport wat serieuzer en passen onze kleding aan aan sport ipv aan traditie en sjiekheid. Ik vind juist dat het nu meer charme heeft dan in de tijd dat we puur uit traditie een hoofdeksel droegen. Nu heeft dat ding op je kop tenminste een functie.

Van mij hadden ze dat onpraktische ding sowieso mogen afschaffen. Als het dan niet voor de veiligheid ingewisseld had hoeven worden, hadden ze ook gewoon mogen beslissen dat je voortaan geen hoedje meer op hoefde. Het is eigenlijk alleen een accessoire.

Ik ben overigens voorstander van een cap. Dus vind dit de beste aanpassing.

pareltje: ik pas toevallig precies in je omschrijving van vroeger. En heb toevallig óók altijd een cap op. En nog gekker.... een bodyprotector als ik spring en cross :+

Askja

Berichten: 5263
Geregistreerd: 13-11-01
Woonplaats: De Punt

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-20 09:50

Billy schreef:
Guthedentjemie, janken omdat een hoedje afgeschaft wordt? Dat ziet er toch al jaren belachelijk uit samen met de slipjas... Je bent met sport bezig, niet in een herenclub in Londen...

Dit dus.
De paardensport is van oudsher verschrikkelijk traditioneel en elitair, maar godzijdank ook aan vernieuwing onderhevig. En hoewel niet elke vernieuwing een verbetering is, is deze dat wel. Veiligheid gaat vóór traditie. Rijkleding moet in de eerste plaats functioneel zijn, en een hoed en slipjas zijn dat niet. Een GP-ruiter is een sporter, en mag dat ook uitstralen in zijn kleding (props for Charlotte Dujardin). De achterhaalde 19e eeuwse look met hoed en rokkostuum is eerder folklore dan sporttenue.

Suzanne F.

Berichten: 49278
Geregistreerd: 03-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-20 09:56

Askja schreef:
Billy schreef:
Guthedentjemie, janken omdat een hoedje afgeschaft wordt? Dat ziet er toch al jaren belachelijk uit samen met de slipjas... Je bent met sport bezig, niet in een herenclub in Londen...

Dit dus.
De paardensport is van oudsher verschrikkelijk traditioneel en elitair, maar godzijdank ook aan vernieuwing onderhevig. En hoewel niet elke vernieuwing een verbetering is, is deze dat wel. Veiligheid gaat vóór traditie. Rijkleding moet in de eerste plaats functioneel zijn, en een hoed en slipjas zijn dat niet. Een GP-ruiter is een sporter, en mag dat ook uitstralen in zijn kleding (props for Charlotte Dujardin). De achterhaalde 19e eeuwse look met hoed en rokkostuum is eerder folklore dan sporttenue.


En ik vind het prachtig en bij dressuur horen. Oubollig? Ja misschien wel. Maar het hoort bij het imago van de dressuur. Dressuur is ook een stukje show, en uitstraling en traditie horen daar in mijn ogen bij.
En dat de stoffen en materialen functioneler worden vind ik alleen maar goed. Want de wollen rijjassen waren wel erg warm ‘s zomers en die harde laarzen zonder ritsen wel erg knellend.
En nee, ik ga niet huilie huilie zoals iemand hier boven zo respectloos schreef. Ik rijd namelijk al jaren niet meer dus heb er geen ‘last’ van. Ik vind het gewoon oprecht jammer. Weer een stukje traditie en charme wat je verloren ziet gaan. Het begon al met het afschaffen met het halthouden en groeten naar de jury, daarna was het hek van dam.

Askja

Berichten: 5263
Geregistreerd: 13-11-01
Woonplaats: De Punt

Re: Dressuurhoed lijkt volgend jaar passé

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-20 09:59

Holle rituelen en achterhaalde tradities vormen niet de kern van waar het in de dressuursport om gaat, of zou moeten gaan.

Carol_Beer
Berichten: 1148
Geregistreerd: 21-05-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-20 09:59

CharleyT schreef:
Good for You :), maar aangezien stijl en smaak erg persoonlijk zijn kun je jouw stijl/smaak niet dicteren aan anderen. En in dit specifieke geval gaat het om een sportuitrusting, niet om een modeverschijnsel.



Nou niet alleen die van mij vriend, er is een reden waarom miljoenen dressuurruiters zo'n hoedje maar al te mooi vinden, dat hoort gewoon bij de stijl en aestetic.
Wat is het volgende? Hoeden bij westernruiters verbieden? Kan toch niet gekker worden..
Kut, hopelijk heb ik ze niet op een idee gebracht.. (als dat gebeurd hebben ze wel n probleem met mij :')

Esmee_RS

Berichten: 4884
Geregistreerd: 10-07-11
Woonplaats: Op het circuit

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-20 10:01

Ik heb nog nooit met een slipjas gereden, maar in hoeverre zit dat anders/belemmert het je ten opzichte van een kort wedstrijdjasje?

Suzanne F.

Berichten: 49278
Geregistreerd: 03-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-20 10:02

Balenciaga schreef:
Ik heb nog nooit met een slipjas gereden, maar in hoeverre zit dat anders/belemmert het je ten opzichte van een kort wedstrijdjasje?


Niet. :)
Ik vind het zelfs nog wat fijner zitten omdat je niks lager dan je middel hebt zitten.

Askja

Berichten: 5263
Geregistreerd: 13-11-01
Woonplaats: De Punt

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-20 10:06

Carol_Beer schreef:
CharleyT schreef:
Good for You :), maar aangezien stijl en smaak erg persoonlijk zijn kun je jouw stijl/smaak niet dicteren aan anderen. En in dit specifieke geval gaat het om een sportuitrusting, niet om een modeverschijnsel.



Nou niet alleen die van mij vriend, er is een reden waarom miljoenen dressuurruiters zo'n hoedje maar al te mooi vinden, dat hoort gewoon bij de stijl en aestetic.
Wat is het volgende? Hoeden bij westernruiters verbieden? Kan toch niet gekker worden..
poedersuiker, hopelijk heb ik ze niet op een idee gebracht.. (als dat gebeurd hebben ze wel n probleem met mij :')

Stijlvol taalgebruik ...

Buffelduke
Berichten: 1192
Geregistreerd: 26-09-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-20 10:07

Pareltjes schreef:
Kookaburra schreef:
Ik heb het hoedje dus nooit ervaren als doel. Wel de gedachte dat ik met mijn wedstrijdpaard (die dan natuurlijk zou worden gesponsord) de hele wereld over zou vliegen. Tja, dat zal altijd een gedachte blijven :D

Maar Suzanne, dat jullie vroeger zonder cap reden (tijden waren anders, ik weet het) en er is niets ernstigs gebeurd, betekent niét dat het veilig was/is. En ik ben ook terecht blij dat je in die jaren zoveel van de paarden hebt genoten! Maar de caps nu zijn beter dan de fluwelen-cap-met-elastiekjes-in-je-cap-cap. En waarom een risico lopen als je deze met pak 'm beet; 60 euro ontzettend kunt verkleinen? We praten niet over een gebroken arm of been, maar over mogelijk ernstig hersenletsel wat nooit volledig herstelt. Een ongeluk zit soms echt in een hoekje, en wij werken met levende dieren die kunnen uitglijden en schrikken.


Ik denk dat er ook een groot verschil is tussen “ vroeger “ en nu. We reden ander type paarden, ze stonden hele dagen op de wei, waren gewend aan groot landbouw verkeer en gingen ieder weekend in grote groepen met de vereniging op concours. Daar reed je alle disciplines, dressuur, springen, achttal ererondjes en parades met of zonder vlag. Het motto was niet zeuren maar rijden en iedere wedstrijd knetterde er wel een paar van af. Grote ongelukken tijdens wedstrijden kan ik me niet heugen. We reden met cap én stropdas. Die caps beschermde wel degelijk. Als je tenminste je elastiekje goed onderhield én de juiste maat had gekocht.

Nu willen mensen paarden hoog in het bloed, want die zijn mooi. Of het ook hun type paard is wordt niet meer naar gekeken. Of de ruiter zelf het geduld en de finesse heeft wordt aan voorbij gegaan. Men koopt een bepaald type paard omdat de “ top” daar op rijdt. Dat het stuiterballen zijn waarvoor je een gedegenrijervaring nodig hebt wordt weggewuifd. En dus knetteren ze er tig keer af. Durven geen buitenritje te maken en paard staat in bubbelfolie op stal. Want hij was zooooo duur en zijn ze bang voor beschadigingen.

Dát is het verschil met vroeger en nu. Vroeger leerde je alle disciplines, kreeg je eindeloos zitles, etc. etc. Was vroeger ALLES beter? Nee natuurlijk niet. Maar je leerde wel alle aspecten van de ruitrsport. Werd er niet geneuzeld als je eens knullig van je paard rolde. Zand afvegen, opstappen en doorgaan. En volgende keer beter.

Geen cap kan een ruiter 100% beschermen tegen zijn / haar eigen onkunde!!


Zo dan, vind ik een grote beschuldiging.

Ik heb altijd al paarden uitgezocht die over het algemeen qua ras bekend staan als goedzakken. Want dit past bij mij, hoog in het bloed hoef ik zeker niet, gewoon eentje die braaf zijn rondje loopt.

Die ik nu heb staat in de wei, krijg ik netjes les mee, zitles, af en toe een sprongetje gedaan. Gaat geregeld een keer mee met een ommetje. Is de goedzak zelf. Maar verhip, toch een aantal keer is er een knopje in zijn hoofd omgegaan waardoor ik ineens in een rodeo zat. En dus een aantal keer flink vervelend in het hekwerk terecht ben gekomen. Ik bedank de engeltjes op mijn schouders nog steeds, oja en de cap die ik op had bedank ik ook. Ik wil niet weten hoe ik erbij had gelegen als ik die niet op had gehad.

Ayasha
Blogger

Berichten: 57972
Geregistreerd: 24-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-20 10:09

Askja schreef:
Holle rituelen en achterhaalde tradities vormen niet de kern van waar het in de dressuursport om gaat, of zou moeten gaan.

En de weerstand daartegen in dit topic wijst op een deel van het probleem van de hedendaagse dressuur.

FleurVP
Berichten: 830
Geregistreerd: 22-11-18

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-20 10:10

Ik weet nog dat ik jaaaaren terug een petitie heb getekend voor het behoud van het dressuurhoedje. Er was een hele website, actiecomite etc. Ik reed toen ook altijd zonder cap, alleen met buitenrit ging hij op. Ik voel me nu ik hier aan terug denk dus heel erg oud. Want inmiddels stap ik er echt niet meer op zonder cap en zal ik op een vreemd of fris paard ook een bodyprotector aan doen, zelfs in een binnenbak. Prima wijziging dus, veiligheid eerst en het is ook een beter voorbeeld vanuit topruiters.
Overigens heb ik wel mijn hoedje nog ergens liggen en zal ik dat ook niet snel weg doen.

Esmee_RS

Berichten: 4884
Geregistreerd: 10-07-11
Woonplaats: Op het circuit

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-20 10:17

Suzanne F. schreef:
Balenciaga schreef:
Ik heb nog nooit met een slipjas gereden, maar in hoeverre zit dat anders/belemmert het je ten opzichte van een kort wedstrijdjasje?


Niet. :)
Ik vind het zelfs nog wat fijner zitten omdat je niks lager dan je middel hebt zitten.

Hmmm, dan snap ik het argument "het wordt tijd voor kleding die niet belemmert" al helemaal niet. Ik heb dus enkel met normale wedstrijdjasjes gereden, maar dat belemmert absoluut niet. Als het belemmert, heb je wellicht een jasje dat niet bij jouw lichaam past.
Ik vind een net jasje (en slipjas ook) gewoon erg mooi en zal hier dus altijd mee blijven rijden op wedstrijd. De caps van tegenwoordig vind ik mooier dan hoedjes en veiligheid vind ik belangrijk. Maar als iemand met een hoedje wilt rijden en zich bewust is van de risico's, waarom zou dat dan niet mogen? We zijn oud genoeg om auto te rijden, alcohol te drinken, maar een hoedje mag dan niet?

musiqolog
Berichten: 3334
Geregistreerd: 14-08-12
Woonplaats: Bunnik

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-20 10:21

Carol_Beer schreef:
CharleyT schreef:
Good for You :), maar aangezien stijl en smaak erg persoonlijk zijn kun je jouw stijl/smaak niet dicteren aan anderen. En in dit specifieke geval gaat het om een sportuitrusting, niet om een modeverschijnsel.



Nou niet alleen die van mij vriend, er is een reden waarom miljoenen dressuurruiters zo'n hoedje maar al te mooi vinden, dat hoort gewoon bij de stijl en aestetic.
Wat is het volgende? Hoeden bij westernruiters verbieden? Kan toch niet gekker worden..
Kut, hopelijk heb ik ze niet op een idee gebracht.. (als dat gebeurd hebben ze wel n probleem met mij :')


Afbeelding
Vraagje: Honderd jaar geleden reed spring- en militaryruiter Charles Pahud de Mortanges in een militair parade-uniform met petje. Zonder cap dus. Moeten we dan ook weer gaan springen en eventen zonder cap?

Daihyo

Berichten: 88066
Geregistreerd: 01-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-20 10:28

Carol_Beer schreef:
CharleyT schreef:
Good for You :), maar aangezien stijl en smaak erg persoonlijk zijn kun je jouw stijl/smaak niet dicteren aan anderen. En in dit specifieke geval gaat het om een sportuitrusting, niet om een modeverschijnsel.



Nou niet alleen die van mij vriend, er is een reden waarom miljoenen dressuurruiters zo'n hoedje maar al te mooi vinden, dat hoort gewoon bij de stijl en aestetic.
Wat is het volgende? Hoeden bij westernruiters verbieden? Kan toch niet gekker worden..
Kut, hopelijk heb ik ze niet op een idee gebracht.. (als dat gebeurd hebben ze wel n probleem met mij :')

Nou, ik wilde het net zeggen: nu nog de westernhoeden vervangen voor een cap in de reglementen. Waarom niet? Ook hier hebben we te maken met ruiters, sport en veiligheid.

Overigens zijn er toch ook veiligheidshoedjes/-hoeden met harde schaal? Mogen deze dan nog wel gebruikt worden of ook niet meer>

Carol_Beer
Berichten: 1148
Geregistreerd: 21-05-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-20 10:35

Daihyo schreef:
Nou, ik wilde het net zeggen: nu nog de westernhoeden vervangen voor een cap in de reglementen. Waarom niet? Ook hier hebben we te maken met ruiters, sport en veiligheid.

Overigens zijn er toch ook veiligheidshoedjes/-hoeden met harde schaal? Mogen deze dan nog wel gebruikt worden of ook niet meer>


Nou als het van de buitenkant niet te zien is dan telt het voor mij gewoon als een hoed. Van mij mogen de normale caps verbieden, samen met hoeden, zolang die betuttelde veiligheidshoeden maar toegestaan zijn..


musiqolog schreef:
[ [url=m/t6Qc1A.jpg]Afbeelding[/url] ]
Vraagje: Honderd jaar geleden reed spring- en militaryruiter Charles Pahud de Mortanges in een militair parade-uniform met petje. Zonder cap dus. Moeten we dan ook weer gaan springen en eventen zonder cap?


Nou als ie dr af was gevallen en had gebroken was dat toch echt zn eigen schuld geweest, niet die van anderen. Iedereen is zelf veratwoordelijk voor zn vailigheid

Jolien87

Berichten: 17474
Geregistreerd: 27-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-20 10:39

Ik vind het een goeie zaak, veiligheid gaat boven alles. Wat dat betreft kan ik het alleen maar toejuichen dat een Charlotte Dujardin hierin het goede voorbeeld geeft en hier niet op wordt afgerekend.