Over Polocrosse: “Je moet wel echt een teamtechniek hebben”

Moderators: Essie73, EvelijnS, Muiz, NadjaNadja, xingridx, Firelight

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Nieuwsredactie

Over Polocrosse: “Je moet wel echt een teamtechniek hebben”

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 23-09-20 19:10 Tip de Nieuwsredactie

dehoefslag.nl
Sport

Afbeelding
Polocrosse. Foto: Bokker Unseen/ Bokt Wiki

Amazone Dahlia Fremouw en haar Fries x Haflinger Amado hadden nog maar twee polocrosse trainingen gehad toen ze vorig weekend besloten mee te doen aan hun eerste wedstrijd. En niet zonder resultaat, want samen met hun team behaalden ze een knappe derde plek in Otterlo!

Verrassend goed
Haar paard heeft ze al van veulen af aan. “Hem heb ik bij een paardenmelkerij gekocht”, vertelt Fremouw. “We zijn eigenlijk samen opgegroeid. Het was wel een beetje een lastige start, zo’n jong meisje die haar hengstveulen zelf moet opvoeden. Toch ging alles verrassend goed.”

Lees het hele artikel over deze tak van paardensport op dehoefslag.nl

Amado

Re: Over Polocrosse: “Je moet wel echt een teamtechniek hebben”

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-20 20:04

We hebben enorm genoten! We hopen natuurlijk op nog meer enthousiaste ruiters! :D

Amado <3 samen sinds 02-10-2015

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-20 17:25

Volgens mij zit het niet in het noorden. Hoe kom je aan een team? Ik wil ook wel eens een wedstrijd meedoen. Heb ook een eigen paard die alles kan.

Zadeladvies, africhting, instructie dressuur en springen, bitadvies, bitloos advies. Gediplomeerd instructeur. Fotografie. Voor vragen stuur een pb.

Amado

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-20 17:46

In het noorden ben ik zelf niet bekend, je kunt je gewoon aanmelden voor trainingen en toernooien, je word dan in een team gezet als je die zelf niet hebt

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-20 19:13

Amado schreef:
In het noorden ben ik zelf niet bekend, je kunt je gewoon aanmelden voor trainingen en toernooien, je word dan in een team gezet als je die zelf niet hebt

Ok, leuk. Zal eens kijken.

Zadeladvies, africhting, instructie dressuur en springen, bitadvies, bitloos advies. Gediplomeerd instructeur. Fotografie. Voor vragen stuur een pb.

Unseen

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-20 19:38

In het noorden wordt zeker wel gespeeld hoor, in Groningen en in Drenthe zitten clubs.

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-20 10:31

Unseen schreef:
In het noorden wordt zeker wel gespeeld hoor, in Groningen en in Drenthe zitten clubs.

Waar? Ik ben wel geintesseerd. Maar stel ik ga het doen, dan wil ik wel direct ook met wedstrijden meedoen. Een keer een training en dan hup wedstrijd. Training om te kijken of het leuk is en zo ja, dan aan de bak.

Amado

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-20 13:00

germie schreef:
Unseen schreef:

Maar stel ik ga het doen, dan wil ik wel direct ook met wedstrijden meedoen. Een keer een training en dan hup wedstrijd. Training om te kijken of het leuk is en zo ja, dan aan de bak.

De toernooien beginnen in april pas weer, het is niet als een dressuurproefje die je even rijdt, het is best lastig om de technieken onder de duim te krijgen! :D je zou eens op de facebook pagina kunnen kijken

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie