Harrie Smolders’ Don VHP Z neemt afscheid van de sport

Moderators: xingridx, Ladybird, NadjaNadja, Polly, Essie73, Firelight, Mjetterd, ynskek, Muiz

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Nieuwsredactie

Berichten: 14970
Geregistreerd: 20-04-16

Harrie Smolders’ Don VHP Z neemt afscheid van de sport

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-09-20 22:21

KNHS.nl
Sport

Afbeelding
Harrie Smolders met Don VHP Z. Foto: aniek1985


Don VHP Z ging vandaag officieel met wedstrijdpensioen. Onder zijn vaste ruiter Harrie Smolders groeide de zestienjarige hengst uit tot een van belangrijkste springpaarden in TeamNL het afgelopen decennium. Hij bracht Smolders onder meer de zilveren medaille op het EK in Gothenburg. Tijdens een speciale ceremonie in de Tops International Arena in Valkenswaard is afscheid genomen van de zoon van Diamant de Semilly.

2017 was een absoluut succesjaar voor Harrie Smolders met Don VHP Z. In dit jaar wonnen zij zilver op de Europese Kampioenschappen in Gothenburg, alsmede de finale van de Global Champions Tour in Doha. Met het team werd de finale van de FEI Nations Cup in Barcelona gewonnen.
Mede door de successen met Don werd Smolders in april 2018 de nummer 1 op de FEI wereldranglijst.

In zijn succesvolle carrière sprong Don VHP Z in totaal 111 foutloze omlopen op 1,60m-niveau. In LGCT Grand Prix eindigde hij 11 keer op het podium van de 27 starts, waaronder 2 overwinningen, 5 tweede plaatsingen en 4 derde plaatsingen!

Harrie Smolders vertelt over zijn ongelooflijke partner: "Hij wist wat hij moest doen en was volledig toegewijd. Hij genoot van zijn goede prestaties. Don en ik zijn een onafscheidelijk paar, ik heb er echt van genoten om op hem te rijden en ik zal hem heel erg missen.”